Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HENTBOL UZMANLIK IV
1 Dersin Adı: HENTBOL UZMANLIK IV
2 Dersin Kodu: AEB3108
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Seçmeli
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MİNE TOPSAÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mtopsac@uludag.edu.tr, 0 224 294 06 97 Bursa Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Antrenörlük Eğitimi Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin sonunda hentbol savunması aşamaları, hücum sistemleri, hücum ve savunma saldırıları, belirli durumlarla ilgili saldırı ve savunma sorunları ve üst düzey bilgi amaçlarına sahip olma hataları da dahil olmak üzere hataların düzeltilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Hentbol branşında üst düzey oyun kuralları bilgisine , temel teknik ve taktik bilgileri öğretebilme ve hücum savunma sistematiğini üst düzeyde bilgi sahibi olur. kulüp ve okul düzeyinde hentbol branşında bir takımı çalıştırabilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kavram ve ilkeleri uygulama ortamına dönüştürebilecek, gerektiğinde ve etkili bir şekilde kullanabilecek ve aralarındaki ilişkiyi spor bilimleri, antrenörlük, fitness ve sporda performans analizi alanlarında açıklayabilecektir.;
2 Hizmet sunum sürecinde ve basamaklarında sporda koçluk, kondisyon ve performans analizi konularında gerekli bilgiye sahiptir.;
3 Sporda farklı yaş gruplarına, cinsiyetlere ve bireylerin eğitim düzeylerine göre sporda antrenman programları ve performans analizlerinin hazırlanmasında takım bağlama-koçluk süreçleri, öğretme-koçluk modelleri, yöntem ve teknikleri, test ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir.;
4 Farklı yaş ve cinsiyetteki sporcuların farklı gelişim ve öğrenme-koçluk düzeyleri hakkında bilgi sahibidir.;
5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Fitness ve Spor Bilimleri alanlarında performans analizi, ekipman ve cihazlar alanında güncel bilimsel çalışmalara, süreli yayınlara ve ilgili teknolojilere ulaşma, arama, değerlendirme ve analiz etme becerisine ve becerisine sahiptir. Sporda Performans Analizi.;
6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyon ve Sporda Performans Analizi alanlarında farklı yaş gruplarında, cinsiyetlerde ve antrenman seviyelerinde antrenman sürecinde karşılaşılan sorunları arama ve sorgulama becerisine ve becerisine sahiptir.;
7 Spor Bilimleri, Antrenörlük ve Fitness alanlarında sporcuların farklı cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki öğrenme-öğretme ve değerlendirme süreçlerini etkin kullanma becerisine sahiptir;
8 Sporcularda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, sporda yetenek belirleme modellerinde yetenek seçimi, rehberlik ve gelişimi planlar ve geliştirir.;
9 Sporcuların öğrenme süreçlerini yaş grupları, cinsiyetler, antrenman seviyeleri ve bireysel farklılıkları dikkate alarak planlar.;
10 Sporda antrenörlük, kondisyon ve performans analizi alanındaki bireysel farklılıkları dikkate alarak farklı yaş, cinsiyet ve antrenman seviyelerindeki sporcuların yönetim ve yönetim süreçlerini planlar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Savunma? saldırgan (grup) Savunma? saldırgan (grup) uygular.
2 Savunma? saldırgan (grup) Savunma? saldırgan (grup) uygular
3 Hentbol takımı hücum Hentbol takımı hücum uygular
4 Takım saldırısı (Saldırı yöntemleri) Takım saldırısı (Saldırı yöntemleri) uygular
5 Takımın savunmasında geri çekilmesi Takımın savunmasında geri çekilmesi uygular
6 Ara sınav Ara sınav
7 Takım savunması, savunmada geri çekilme ve erkek erkeğe? bölge (hatalar ve düzeltmeler) Takım savunması, savunmada geri çekilme ve erkek erkeğe? bölge (hatalar ve düzeltmeler) uygular
8 Takım savunması (sistem; 6: 0 - 3: 2: 1 - 5: 1) Takım savunması (sistem; 6: 0 - 3: 2: 1 - 5: 1) uygular
9 Takım savunma (sistem 6: 0 - 3: 2: 1 - 5: 1) hataları ve düzeltmeleri Takım savunma (sistem 6: 0 - 3: 2: 1 - 5: 1) hataları ve düzeltmeleri uygular
10 Takım savunması; hücum sistemi 3: 2: 1 - 5: 1 - 4: 2 hataları ve düzeltmeleri Takım savunması; hücum sistemi 3: 2: 1 - 5: 1 - 4: 2 hataları ve düzeltmeleri uygular
11 Takım savunması; özel organizasyonlar Takım savunması; özel organizasyonlar uygular
12 Savunma (5 oyuncu); saldırı hataları ve düzeltmeleri Savunma (5 oyuncu); saldırı hataları ve düzeltmeleri uygular
13 Saldırı (5 oyuncu); saldırı hataları ve düzeltmeleri Saldırı (5 oyuncu); saldırı hataları ve düzeltmeleri uygular
14 Final Sınavı Final Sınavı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. SEVİM, Y. "Hentbol Teknik Taktik", Ankara, 1992
2. MURATLI, S. ASLAN, M. AĞAN, Y. "Hentbol" Oto Basımevi , İstanbul.
3. DORAK, F. "Hentbol I Bireysel Hücum ve Savunma" İzmir, 1994.
4. MURATLI, S. ÖNER, K. "Hentbol da Savunma" İstanbul, 1985
5. KAYMAZ, S. BAŞ, F. "Hentbol de 3 Anahtar"
6. ÇELİKSOY, M. "Hentbol de Teori ve Uygulama" Eskişehir, 1996.
7. BAĞIRGAN, T. "Hentbol de Antrenman" Bağırgan Kitapevi, Ankara, 1990
8. BAĞIRGAN, T. "Hentbol de Performans" Bağırgan Kitapevi Ankara, 1998
9. MURATLI, S. : “Çocuk ve Antrenman”, Kültür Matbaası, Ankara, 1997.
10. Cureli,J,J,Landure,P. ( 1996 ).
11. Handball.Milan:Pollina s a., Luçon.
Hattig,F., Hattig,p. ( 1979 )
12.Handball. Falken Verlag
Mraz,J., Schadlich, ( 1979 )
13. Hallen Handball. Teill 1 Berlin: Verlag Bartles
14. Sevim, Y. ( 1992 ). Hentbol Teknik-Taktik. Ankara: Gazi Yayınevi
15. Şahin.R. ( 1993 ) Takım ve Bireysel sporlar bilgisi ( Hentbol ). Eskişehir: Web ofset

24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik sınav uygulamalı sınav çoktan seçmeli boşluk doldurma doğru yanlış.
Açıklama Ara sınav %40 final %60
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 14 70
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 253
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,1
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 2 3 4 5 3 3 2 3 2 3 0
OK2 2 3 2 3 4 2 1 1 2 3 0
OK3 2 1 1 2 4 2 4 2 5 2 0
OK4 2 1 1 3 4 2 2 3 3 3 0
OK5 3 3 2 4 4 3 3 4 3 3 0
OK6 2 4 5 4 4 5 4 3 4 3 0
OK7 2 1 3 3 2 1 3 3 4 4 0
OK8 2 2 3 3 2 3 4 2 1 1 0
OK9 1 1 3 4 3 2 2 3 4 3 0
OK10 4 2 3 3 3 3 2 4 5 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr