Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
19. YÜZYILDA FELSEFE II
1 Dersin Adı: 19. YÜZYILDA FELSEFE II
2 Dersin Kodu: FLS3004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Metin BECERMEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Prof. Dr. Muhsin YILMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Metin BECERMEN
mbecermen@uludag.edu.tr;
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941834
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153
19 Dersin Amacı 19. yüzyıl felsefesinin ilk dönem filozoflarının düşünceleri üzerinde durulacaktır. Bu filozoflar şunlardır: Marx, Nietzsche, Dilthey, Mill, Bentham, Spencer
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Alan bilgisinde genel seçmeli bir konu olup, on dokuzuncu yüzyıl felsefesinin temel kavramlarını ve konularını ele alan bir ders olduğu için mesleki gelişim için önemlidir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Filozofların düşüncelerindeki felsefi problemleri görme ve bu problemler üzerine düşünme;
2 Filozofların bilgi, varlık, varoluş, insan vs. sorununa bakışlarını belirleme;
3 Filozofların metinleriyle probleme bakma;
4 Metinler ile problemi anlama;
5 Metinler ile problemi çözümleme;
6 Metinler ile problem üzerine görüş ortaya koyma;
7 Dönemi anlama;
8 Dönemin ve günümüzün problemlerine cevap arama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 19. yüzyıl düşüncesine genel bir bakış
2 Marx’ın düşüncelerinin ele alınışı
3 Marx’a devam
4 Marx’a devam
5 Nietzsche’nin düşüncelerinin ele alınışı
6 Nietzsche’ye Devam
7 Nietzsche’ye Devam
8 Ara sınav/Kısa bir değerlendirme
9 Dilthey’ın düşüncelerinin ele alınmasına başlangıç
10 Dilthey’a devam
11 Dilthey’a devam
12 Spencer’ın düşüncelerinin ele alınışı ve Mill’e başlangıç
13 Mill ve Bentham’ın düşüncelerinin ele alınışı
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Metin Becermen, Hakikatten Yoruma, İktidardan Diyaloga Felsefi Bir Serüven, MKM Yayıncılık, Bursa, 2011.
Karl Marx, 1844 El Yazmaları, Birikim Yayınları, İstanbul,
İoanna Kuçuradi, Nietzsche ve İnsan, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bir ara sınav ve final yapılacaktır.
Açıklama 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı klasik sistemde yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 6 72
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 2 18 36
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 5 5 4 5 4 5 5 5 4 5
OK2 4 5 4 5 5 5 5 4 5 4 4 4
OK3 5 3 5 4 5 4 5 5 5 5 4 5
OK4 4 5 4 5 4 5 4 5 5 5 5 4
OK5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 4
OK6 5 4 5 3 5 4 5 5 4 3 4 4
OK7 4 4 4 4 5 4 3 5 4 4 4 4
OK8 4 4 5 5 3 4 5 4 5 5 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr