1 | Dersin Adı: | 19. YÜZYILDA FELSEFE II |
2 | Dersin Kodu: | FLS3004 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Metin BECERMEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Prof. Dr. Muhsin YILMAZ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Metin BECERMEN mbecermen@uludag.edu.tr; Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941834 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153 |
19 | Dersin Amacı | 19. yüzyıl felsefesinin ilk dönem filozoflarının düşünceleri üzerinde durulacaktır. Bu filozoflar şunlardır: Marx, Nietzsche, Dilthey, Mill, Bentham, Spencer |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Alan bilgisinde genel seçmeli bir konu olup, on dokuzuncu yüzyıl felsefesinin temel kavramlarını ve konularını ele alan bir ders olduğu için mesleki gelişim için önemlidir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | 19. yüzyıl düşüncesine genel bir bakış | |
2 | Marx’ın düşüncelerinin ele alınışı | |
3 | Marx’a devam | |
4 | Marx’a devam | |
5 | Nietzsche’nin düşüncelerinin ele alınışı | |
6 | Nietzsche’ye Devam | |
7 | Nietzsche’ye Devam | |
8 | Ara sınav/Kısa bir değerlendirme | |
9 | Dilthey’ın düşüncelerinin ele alınmasına başlangıç | |
10 | Dilthey’a devam | |
11 | Dilthey’a devam | |
12 | Spencer’ın düşüncelerinin ele alınışı ve Mill’e başlangıç | |
13 | Mill ve Bentham’ın düşüncelerinin ele alınışı | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Metin Becermen, Hakikatten Yoruma, İktidardan Diyaloga Felsefi Bir Serüven, MKM Yayıncılık, Bursa, 2011. Karl Marx, 1844 El Yazmaları, Birikim Yayınları, İstanbul, İoanna Kuçuradi, Nietzsche ve İnsan, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bir ara sınav ve final yapılacaktır. | |
Açıklama | 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı klasik sistemde yapılacaktır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 6 | 72 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 2 | 18 | 36 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |