hyurtseven@uludag.edu.tr Eğitim Fakültesi E Blok 113 Nolu Oda Görükle/Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı dersinde, Türkçe öğretmeni adaylarının materyal tasarım sürecinde göz önünde bulundurulması gereken kavramları ve ilkeleri tanımalarını sağlamak, onlara WEB 2.0 araçlarının Türkçe öğretiminde kullanımı ile ilgili iyi örnekler göstermek ve Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımlarına ve materyal tasarımı ilkelerine uygun biçimde materyal tasarımı yaratma ve değerlendirme konularında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğretmen adaylarının göreve başladıklarında kendi materyallerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğretim teknolojisi temel kavramlarını bilir.;
2
Materyal tasarımı sürecinde dikkate alması gereken aşamaları sıralar. ;
3
Materyal değerlendirme ölçütlerini belirler.;
4
Tasarım ilkelerine göre materyalleri değerlendirir.;
5
WEB 2.0 araçlarında Türkçe öğretiminin amaçlarına ve kazanımlarına uygun materyaller geliştirir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Toplumsal Değişim ve Teknoloji, Öğretim Teknolojisi Temel Kavramları
2
Materyal tasarım süreci ve ilkeleri
3
Görsel Tasarım İlkeleri
4
Türkçe Öğretiminde Araç Gereçlerin Seçimi ve Hazırlanması, Örnekleriyle Görsel – İşitsel – Elektronik Araç Gereçler
5
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı
6
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı
7
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı
8
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı
9
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı
10
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı
11
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı
12
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı
13
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı
14
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
İşman, A. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem Akademi. Selvi, K. (2016). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık. Kabakçı Yurdakul, I. (2013). Teknopedagojik eğitime dayalı öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
40
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme, süreçte ve dönem sonunda açık uçlu sorularla ve ödevle (performans değerlendirme) yapılacaktır. Bursa Uludağ Üniversitesi Öğretim Yönetmeliği gereği, eğitim-öğretim programlarının özelliği olarak bu ders kapsamında kredili sistem uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
4
48
Ödevler
1
20
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
30
30
Toplam İş Yükü
126
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,2
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU