1 | Dersin Adı: | ÖRNEKLERLE TÜRK ROMANI |
2 | Dersin Kodu: | TUR0015 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. LEVENT ALI ÇANAKLI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Levent Ali Çanaklı Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Eğitimi ABD, B Blok 121, Görükle-Bursa 02242955029 alicanakli@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkçe öğretmeni adaylarına roman türünün ve Türk romanının genel özelliklerini, geçtiği aşamaları ve roman inceleme yöntemlerini örnek romanlarla tanıtmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu dersin, Türkçe öğretmeni adaylarına edebî eserleri değerlendirme, başarılı ve başarısız yönlerini ortaya koyma, roman okuma yoluyla empati duygusunu geliştirme bakımlarından katkısı olması beklenmektedir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Roman Türünün Tarihsel Temelleri ve Gelişimi | |
3 | Romanı Oluşturan Unsurlar | |
4 | Roman Türleri: Popüler Roman-Estetik Roman | |
5 | Roman Türleri: Tarihsel Roman, Psikolojik Roman | |
6 | Roman Türleri: Postmodern roman, Tezli Roman | |
7 | Roman İnceleme Yöntemleri | |
8 | Çağdaş Türk Romancılığının Sorunları | |
9 | Roman İncelemesi: Ahmet Hamdi Tanpınar-Saatleri Ayarlama Enstitüsü | |
10 | Roman İncelemesi: Ahmet Hamdi Tanpınar-Saatleri Ayarlama Enstitüsü | |
11 | Roman İncelemesi: Zülfü Livaneli-Serenad | |
12 | Roman İncelemesi: Zülfü Livaneli-Serenad | |
13 | Roman İncelemesi: Elif Şafak-Aşk | |
14 | Roman İncelemesi: Elif Şafak-Aşk |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Aktaş, Şerif, Roman Sanatı ve Roman İncelemesine Giriş, Akçağ Yayınları, Ankara, 2000. Enginün, İnci, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2001. Kaplan, Mehmet, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar I, Dergâh Yayınları, İstanbul, 1999. Moran, Berna, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış I-III, İletişim Yayınları, İstanbul, 1995. Tanpınar, Ahmet Hamdi, Edebiyat Üzerine Makaleler, Dergâh Yayınları, İstanbul, 1995. Tanpınar, Ahmet Hamdi, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 1997. Tekin, Mehmet, Roman Sanatı 1, Ötüken Neşriyat, İstanbul, 2016. Wellek, Réne-Varren, Austin, Edebiyat Teorisi, çev. Ömer Faruk Huyugüzel, Akademi Kitabevi, İzmir, 1993. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik Yazılı Sınav Düz anlatım Tartışma Soru-cevap | |
Açıklama | Bağıl Değerlendirme |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 7 | 21 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 5 | 3 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |