Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME
1 Dersin Adı: ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME
2 Dersin Kodu: REH4108
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FİGEN AKÇA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Figen AKÇA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çocukları Tanımanın önemi ve gereği, çocukları tanımada kullanılan teknikler, çocuk resimleri, oyun, oyun terapisi, çocuklarla iletişim, velilerle görüşme konularında bilgilendirmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çocukları Tanımanın önemi ve gereği, çocukları tanımada kullanılan teknikler, çocuk resimleri, oyun, oyun terapisi, çocuklarla iletişim, velilerle görüşme konularında bilgilendirmek
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gelişim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. ;;
2 Çocukların gelişim dönemlerini açıklayabilir.;;
3 Çocukluk çağı bozukluklarının teorik temellerini açıklayabilir. Risk faktörleri hakkında bilgi sahibi olabilir. ;;
4 Çocuğun psikolojik değerlendirilmesi için ebeveyn ile görüşme yapabilir.;;
5 Çocuğun psikolojik değerlendirilmesi için ve çocukla görüşme ve gözlem tekniklerini kavrayabilir. ;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders içeriğinin tanıtımı, Çocukları Tanımanın Önemi ve Gereği, Modul 1:Gelişim Dönemleri, İlkeleri ve Kavramlar
2 Modül 1:Gelişim Alanları, Duygusal gelişim, Motor gelişim, Zihinsel gelişim, Ahlak Gelişimi
3 Modül 2:Genç Danışanlarla Görüşme, Çocuklarla İletişim Kurmak
4 Modül 2:Çocuklarla Yapılan Klinik Görüşme,
5 Modül 2: Ebeveynlere rehberlik, videolardan örneklerle
6 Modül 3:Genellikle İlk Kez Bebeklik, Çocukluk Ya Da Ergenlik Döneminde Tanısı Konan Bozukluklar” Vize ile değerlendirme
7 arasınav
8 Modül 3:Genellikle İlk Kez Bebeklik, Çocukluk Ya Da Ergenlik Döneminde Tanısı Konan Bozukluklar”
9 Modül 4:Çocuk Testleri Çocukları Resim Yoluyla Tanıma
10 Modül 4: Filmlerde çocuklar Film1:Kevin hakkında konuşmalıyız https://www.youtube.com/watch?v=dPz9vN99u_Q Film2:Fanny and Alexander (Sweden) http://unutulmazfilmler.co/fanny-and-alexander.html Film3: Boyhood, https://filmakinesi.org/cocukluk-boyhood-filmi-full-turkce-dublaj-izle.html Film4:Boy Interrupted, http://sineman.tv/film-oyuncu/evan-scott-perry-177511-tr
11 Modül 4:Çocuk Testleri Projektif testler yöntemiyle çocukları tanımak
12 Modül 5: Tedavi
13 Modül 5:Tedavi; Oyun Terapisi, Çocukları Oyun Yoluyla Tanıma
14 Modül 5:Tedavi ,Çözüm bende saklı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: A. Klinik Psikolojide İlk Görüşmeler, F. Aygülü, M.S.özden, 2015, Nobel Yayınları
B. Güç Çocuğun eğitimi, A. Adler,1994, varlık yayınları,
C. Klinik Psikolojide Değerlendirme Yöntemleri, Gökçe Cansever, 1982,Boğaziçi Üniv yayınları.
D. Karakter Bilim ve İnsan Tanımada testler, Tuncel 2007,Altınköprü, Hayat yayınları.
E. Yavuzer, Haluk. (1992). Resimleriyle Çocuk. Remzi kitapevi: İstanbul. Keskin, Paktuna Sabiha (2003).
F. Çöp Çocuk. Boyut Yayınları:İstanbul. Öztürk, Orhan (2002). Ruh sağlığı ve bozuklukları. Nobel:Ankara. Malchiodi. C. (1998).
G. Çocukların Resimlerini Anlamak. C. A. Malchiodi,1998,İstanbul: Epsilon
H. Çocuklarda Projektif Testler, F. Aygölü, S.Karakay, Ö.Türk, 2007,Simurg yayınları,
İ. Çocuklar ve Ergenler İçin tedavi edici101 öykü, G.W. Burns, 2016,Nobel yaşam yayınları,
J. Çocuk ve Oyun, B. Özdoğan, 2000, Anı yayıncılık
K. En popüler 101 Oyun terapisi Tekniği Heidi Gerard Kaduson, Charles E. Schaefer, Nobel Yaşam Yayınevi, Çev. Maral, Nurdan, 2018, Ankara
L. Çocuklar İçin iyileştirci Öyküler, Nancy Davis, Çev, Maral, Nurdan, Nobel Yaşam Yayınevi,2017.
1. Çocuk, Ergen ve yetişkin olarak Alkolik Çocukları, sorunları ve çözümleri, C.Black, 2001, Kuraldışı yayınları,
2. Psikolojik Sağlığımızı nasıl Koruruz? Çocukluk ve ergenlik,Nuray karancı, F. Gençöz, Ö. Bozo, 2011,ODTÜ yayınları,
3. Korkular, Gelişimsel Anlamı ve Tedavisi, S. Şenol,2006
4. Çocuk psikoterapisi tedavi planlayıısı, A.E. Jongsma,.J.L.MarkPeterson ve ark., Çev.A.Yıldırım, 2014, Nobel yayınları
5. Morpa Yayınları
6. Ben hasta değilim, A. Ekşi, 1999, Nobel tıp kitapları,
7. Okul-çağı çocuklarının terapisi, H. Steiner, Ed. Irvın. D. Yalom,2007, Prestij Yayınları,
8. Okul-öncesi çocuklarının terapisi, , H. Steiner, Ed. Irvın. D. Yalom,2014, Prestij Yayınları,
9. Çocuk ve gençlik ruh sağlığı, S. Şenol,2006 Hekimler Yayınlar Birliği
10. Çocuk Yaşken Eğilir, F.Dodson, Çev. S.Selvi 1990, Özgür Yayın Dağıtım.
11. Çocuk, Kayıplar ve Yas, Yetişkinler için el kitabı, Atle Dyregrou,2000, Türk Psikologlar Derneği yayınları,
12. Çocuklar Üzülmesin, Çocuklar için üzüntüyü yenmenin yolları, R. Wells,2000,Erdemir kültür dizisi
13. Anne ben engellendim, M. Öztürk, 2008, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
14. Çalışan Anne ve Çocuk, (Siz başrolü seçtiniz), B. Yeşilyaprak,
15. Çocukta Dış disiplin mi? İç disiplin mi?, T. Gordon,Çev. E. Aksay, 2000, Sistem yayınılık.
16. Problem Çocuklar ve Tedavi, S. Wolff, Çev. A. Oral, 1986, Say yayınları
17. Çocuk ve Aile Sorunlarının terapi ve tedavisi, F. Kılıçaslan, 2006, Nobel yayınları
18. Oyunun Gücü, David Elkind, Ed. Bekir Onur, 2011, İmge Kitabevi
19. Erken Çocukluk Eğitim ve Bakımında Akran ilişkileri, M. Kernan, E. Singer, Çev. A. Tüfekçi, Ü.Deniz,2013,Nobel yayınları,
20. Çocuğunuzu Televizyona Mahkum etmeyin, medya okuryazarı olun, Y.D. Ertürk, 2006, Nobel yayınları
21. Çocuğum neyi okumalı? S. Akbayır, 9-14 yaş2008, Pegem Akademi,
22. Okullarda şiddet ve çocuk suçluluğu, Ed. Adem Solak, 2007, Hegem Yayınları
23. Emile “bir çocuk büyüyor”, J.J. Rousseau, 2005,Selis Kitapları,
24. Niçin Oyun? Mücella Ormanlıoğlu Uluğ, 1999,Özne-göçebe yayınları
25. Hani Okulu Sevecektim,O. Güner, 2006, Morpa Yayınları.
26. Okul Öncesinde Duygu ve Davranış Sorunları, M. Gültekin, 2006, nesil yayınları.
27. Çocukta Dil ve Düşünce, J. Piaget, Çev. S.E.Siyavuşgil, 2007, Palme Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 18 18
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 24 24
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 2 1 2 2 1 2 1 2 2 2 1 1 2 1
OK2 2 2 2 3 4 2 2 2 3 3 4 2 2 2 1 1
OK3 3 2 3 2 1 3 1 3 2 3 2 2 2 2 1 1
OK4 2 2 2 1 3 2 2 2 1 1 2 2 1 3 1 1
OK5 1 2 2 2 2 1 1 2 1 1 2 1 2 1 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr