1 | Dersin Adı: | MALİYE POLİTİKASI |
2 | Dersin Kodu: | MLY4305 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi REYHAN LEBA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dr Öğr. Üyesi Reyhan LEBA |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü Görükle Kampüsü Nilüfer / BURSA E Posta: reyhan@uludag.edu.tr Telefon: 0224 294 11 43 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Maliye politikasının temel kavramsal ve kuramsal bilgilerini kullanabilme, istikrar, büyüme-kalkınma ve gelir dağılımında adaleti sağlama amaçlarına yönelik kullanılan politika araçlarını ayırt edebilme ve uygulanan maliye politikalarını yorumlayabilme yeteneğini kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilerin, maliye politikasına ilişkin temel kavramsal ve kuramsal bilgileri öğrenmelerine, istikrar, büyüme-kalkınma ve gelir dağılımı amacına yönelik kullanılan politika araçlarını kavramalarına katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Maliye Politikasının Tanımı, Amaçları, Araçları ve Tarihsel Gelişim Süreci | |
2 | Maliye Politikasının Kuramsal Temelleri | |
3 | Ekonomik İstikrarın Gerçekleştirilmesinde Maliye Politikası: Çarpan Analizi | |
4 | Ekonomik İstikrarın Gerçekleştirilmesinde Para ve Maliye Politikalarının Nispi Etkinliği | |
5 | Maliye Politikası Uygulama Yöntemleri (İradi Maliye Politikası, Otomatik İstikrar Sağlayıcı Maliye Politikası, Formül Esnekliği Yöntemi ve Kurala Bağlı Maliye Politikası) | |
6 | Enflasyonla Mücadelede Maliye Politikası (Enflasyonla Mücadelede Kamu Harcamaları Politikası) | |
7 | Enflasyonla Mücadelede Maliye Politikası (Enflasyonla Mücadelede Kamu Gelirleri Politikası) | |
8 | Durgunlukla Mücadelede Maliye Politikası (Durgunlukla Mücadelede Kamu Harcamaları Politikası) | |
9 | Durgunlukla Mücadelede Maliye Politikası (Durgunlukla Mücadelede Kamu Gelirleri Politikası) | |
10 | Stagflasyonla Mücadelede Maliye Politikası | |
11 | Türkiye’de Ekonomik İstikrar Amaçlı Maliye Politikaları (1980’li, 1990’lı ve 2000’li Yıllar) | |
12 | İktisadi Büyüme-Kalkınma ve Maliye Politikası | |
13 | Gelir Dağılımı ve Maliye Politikası | |
14 | Çevre Sorunları ve Maliye Politikası |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Beyhan Ataç, Maliye Politikası, 7. Baskı, Etam Matbaası, Eskişehir, 2006. 2. İsmail Türk, Maliye Politikası (Amaçlar, Araçlar ve Çağdaş Bütçe Teknikleri), 18. Bası, Turhan Kitabevi, Ankara, 2005. 3. Mircan Tokatlıoğlu ve Ufuk Selen, Maliye Politikası, Ekin Yayınevi, Bursa, 2017. 4. Abuzer Pınar, Maliye Politikası (Teori ve Uygulama), 2. Baskı, Naturel Kitabevi, Ankara, 2006. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme çoktan seçmeli test soruları, kısa cevaplı yazılı sorular ile yapılmaktadır. | |
Açıklama | Bu ders bağıl değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |