Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DEVELOPMENTAL SOCIAL PSYCHOLOGY
1 Dersin Adı: DEVELOPMENTAL SOCIAL PSYCHOLOGY
2 Dersin Kodu: PSİ3061
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. M.ERSİN KUŞDİL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. M. Ersin KUŞDİL
Doç. Dr. L. Pınar TOSUN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. M. Ersin KUŞDİL
Tel: 0 224 2941872
Faks: 0 224 2941897
E-posta: mekusdil@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste, gelişimsel sosyal psikoloji alanının hedef, yöntem ve kuramlarının tanıtılması amaçlanmaktadır. Derste öncelikle, sosyal psikoloji ve gelişim psikolojisi alanlarındaki baskın anlayışlar içinde belirmiş olan problemler ele alınacak; ardından da, gelişimsel sosyal psikoloji çalışmalarının bu eksikliklerle ilgili ne gibi çözümler ürettiği incelenecektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencinin psikoloji disiplininin farklı alt alanlarında ayrıntılı bilgi sahibi olmasına katkıda bulunur ve teorik/metodolojik çeşitliliği kavramasına yardımcı olur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sosyal psikoloji kuramlarındaki gelişimsel perspektif eksikliğinin betimlenmesi;
2 İnsan ilişkilerini sınıflandırmaya ilişkin farklı boyutları kavrayabilmesi;
3 Sosyal davranışın gelişimindeki bağlamsal etkileri tanımlayabilmesi;
4 Kültür ve sosyal gelişim arasındaki bağlantıyı betimleyebilmesi;
5 Sosyal davranışın analizinde gelişimsel unsurların hangi açıklama düzeyinde kullanılması gerektiğini kavrayabilmesi;
6 Bir konu seçerek ders hedefleriyle bağlantılı bir argüman geliştirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders hedeflerinin, kullanılacak kaynakların ve yapılacak değerlendirmelerin tanıtımı
2 Gelişimsel Sosyal Psikoloji disiplininin tanımı ve tarihsel arkaplanı
3 Kişi-çevre ilişkisi modelleri: Mekanik model (Radikal davranışçılık, Bandura'nın Sosyal Öğrenme Kuramı); Organizmacı model (Psikanalitik Kuram; Piaget'nin Bilişsel Gelişim Kuramı)
4 Sistemci model (Bronfenbrenner'ın Ekolojik Kuramı); Baağlamsal model (Vygotsky'nin Kültürel-Tarihsel Kuramı)
5 Önyargı kavramı; Önyargı üzerine çalışmaların tarihsel arkaplanı
6 Çocuklarda önyargı konusundaki araştırmalarda yöntem ve ölçüm araçları
7 Çocuklarda önyargı konusundaki araştırmalarda yöntem ve ölçüm araçları-Devam
8 Ara Sınav
9 Mekanik modelle ilişkili açıklama ve araştırmalar (Sosyal Öğrenme Kuramı: Linguistik Çağrışım yaklaşımı; çok kültürlülük yaklaşımı)
10 Organizmacı modelle ilişkili açıklama ve araştırmalar (Psikodinamik yaklaşım: John Duckitt'in modeli; Bob Altemeyer'in açıklamaları)
11 Organizmacı modelle ilişkili açıklama ve araştırmalar (Piaget'nin önyargı konusundaki açıklamaları; Aboud'ın Sosyal-Bilişsel Gelişim Kuramı)
12 Çok düzeyli kuramsallaştırma gereksinimi ve yakın dönemdeki yaklaşımlar (Gelişimsel Gruplararası Kuram; Sosyal Kimlik Gelişim Kuramı)
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları; Dönemin genel bir değerlendirmesi, yarıyıl sonu sınavıyla ilgili bilgilendirme ve kapanış
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Abrams, D., & Rutland, A. (2008). The development of subjective group dynamics. In S. R. Levy & Killen, M. (Eds.), Intergroup Attitudes and Relations in Childhood through Adulthood (pp. 47-65). Oxford: Oxford University Press.
Bigler, R. S. & Liben, L. S. (2007). Developmental Intergroup Theory: Explaining and Reducing Children's Social Stereotyping and Prejudice. Current Directions in Psychological Science, 16(3), 162 – 166.
Durkin, K. (1995). Developmental Social Psychology. Cambridge: John Wiley & Sons.
Hurrelmann, K. (1988). Social structure and personality development. Cambridge: Cambridge University Press.
Levy, S. R. & Hughes, J. M. (2009). Development of Racial and Ethnic Prejudice Among Children. In Todd D. Nelson (Ed.), Handbook of Prejudice, Stereotyping, and Discrimination (pp. 23-42). New York: Psychology Press.
Nesdale, D. (2017). Children and Social Groups: A Social Identity Approach. In A. Rutland, C. S. Brown & D. Nesdale (Eds.), The Wiley Handbook of Group Processes in Children and Adolescents (pp. 3-22). Chichester, West Sussex: Wiley Blackwell.
Nesdale, D. Brown, C. S. & Rutland, A. (2017). Researching Children’s Social Groups: Methods and Measures. . In A. Rutland, C. S. Brown & D. Nesdale (Eds.), The Wiley Handbook of Group Processes in Children and Adolescents (pp. 67-97). Chichester, West Sussex: Wiley Blackwell.
Kite, M. E. & Whitley, B. E. Jr. (2010). The Psychology of Prejudice and Discrimination (2. Ed.). Wadsworth: Cengage Learning.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Ödevler 2 15 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 190
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 5 0 0 0 5 0 0 2 5 2
OK2 3 5 4 0 0 0 5 0 0 2 1 1
OK3 5 5 3 0 0 0 5 0 0 2 5 0
OK4 5 5 5 0 0 0 3 0 0 3 5 1
OK5 4 5 5 3 0 0 5 0 0 0 5 0
OK6 5 5 5 3 0 5 2 0 5 4 5 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr