1 | Dersin Adı: | DEVELOPMENTAL SOCIAL PSYCHOLOGY |
2 | Dersin Kodu: | PSİ3061 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | İngilizce |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. M.ERSİN KUŞDİL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. M. Ersin KUŞDİL Doç. Dr. L. Pınar TOSUN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. M. Ersin KUŞDİL Tel: 0 224 2941872 Faks: 0 224 2941897 E-posta: mekusdil@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu derste, gelişimsel sosyal psikoloji alanının hedef, yöntem ve kuramlarının tanıtılması amaçlanmaktadır. Derste öncelikle, sosyal psikoloji ve gelişim psikolojisi alanlarındaki baskın anlayışlar içinde belirmiş olan problemler ele alınacak; ardından da, gelişimsel sosyal psikoloji çalışmalarının bu eksikliklerle ilgili ne gibi çözümler ürettiği incelenecektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencinin psikoloji disiplininin farklı alt alanlarında ayrıntılı bilgi sahibi olmasına katkıda bulunur ve teorik/metodolojik çeşitliliği kavramasına yardımcı olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders hedeflerinin, kullanılacak kaynakların ve yapılacak değerlendirmelerin tanıtımı | |
2 | Gelişimsel Sosyal Psikoloji disiplininin tanımı ve tarihsel arkaplanı | |
3 | Kişi-çevre ilişkisi modelleri: Mekanik model (Radikal davranışçılık, Bandura'nın Sosyal Öğrenme Kuramı); Organizmacı model (Psikanalitik Kuram; Piaget'nin Bilişsel Gelişim Kuramı) | |
4 | Sistemci model (Bronfenbrenner'ın Ekolojik Kuramı); Baağlamsal model (Vygotsky'nin Kültürel-Tarihsel Kuramı) | |
5 | Önyargı kavramı; Önyargı üzerine çalışmaların tarihsel arkaplanı | |
6 | Çocuklarda önyargı konusundaki araştırmalarda yöntem ve ölçüm araçları | |
7 | Çocuklarda önyargı konusundaki araştırmalarda yöntem ve ölçüm araçları-Devam | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mekanik modelle ilişkili açıklama ve araştırmalar (Sosyal Öğrenme Kuramı: Linguistik Çağrışım yaklaşımı; çok kültürlülük yaklaşımı) | |
10 | Organizmacı modelle ilişkili açıklama ve araştırmalar (Psikodinamik yaklaşım: John Duckitt'in modeli; Bob Altemeyer'in açıklamaları) | |
11 | Organizmacı modelle ilişkili açıklama ve araştırmalar (Piaget'nin önyargı konusundaki açıklamaları; Aboud'ın Sosyal-Bilişsel Gelişim Kuramı) | |
12 | Çok düzeyli kuramsallaştırma gereksinimi ve yakın dönemdeki yaklaşımlar (Gelişimsel Gruplararası Kuram; Sosyal Kimlik Gelişim Kuramı) | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları; Dönemin genel bir değerlendirmesi, yarıyıl sonu sınavıyla ilgili bilgilendirme ve kapanış |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Abrams, D., & Rutland, A. (2008). The development of subjective group dynamics. In S. R. Levy & Killen, M. (Eds.), Intergroup Attitudes and Relations in Childhood through Adulthood (pp. 47-65). Oxford: Oxford University Press. Bigler, R. S. & Liben, L. S. (2007). Developmental Intergroup Theory: Explaining and Reducing Children's Social Stereotyping and Prejudice. Current Directions in Psychological Science, 16(3), 162 – 166. Durkin, K. (1995). Developmental Social Psychology. Cambridge: John Wiley & Sons. Hurrelmann, K. (1988). Social structure and personality development. Cambridge: Cambridge University Press. Levy, S. R. & Hughes, J. M. (2009). Development of Racial and Ethnic Prejudice Among Children. In Todd D. Nelson (Ed.), Handbook of Prejudice, Stereotyping, and Discrimination (pp. 23-42). New York: Psychology Press. Nesdale, D. (2017). Children and Social Groups: A Social Identity Approach. In A. Rutland, C. S. Brown & D. Nesdale (Eds.), The Wiley Handbook of Group Processes in Children and Adolescents (pp. 3-22). Chichester, West Sussex: Wiley Blackwell. Nesdale, D. Brown, C. S. & Rutland, A. (2017). Researching Children’s Social Groups: Methods and Measures. . In A. Rutland, C. S. Brown & D. Nesdale (Eds.), The Wiley Handbook of Group Processes in Children and Adolescents (pp. 67-97). Chichester, West Sussex: Wiley Blackwell. Kite, M. E. & Whitley, B. E. Jr. (2010). The Psychology of Prejudice and Discrimination (2. Ed.). Wadsworth: Cengage Learning. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 6 | 78 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |