1 | Dersin Adı: | TÜRK TASAVVUF KÜLTÜRÜ |
2 | Dersin Kodu: | TRH0503 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yoktur |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Hasan Basri Öcalan |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Seyyit Şen |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-mail:habasri@uludag.edu.tr tel: + 90 224 2941862 Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü No: 38 16059 Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Tarih bölümü öğrencilerinin Türk Tasavvuf kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarını ve tarih içinde bu kurum hakkında değerlendirmeleri kazandırır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Türk Tasavvuf kültürü hakkında bilgi sahibi olmak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tasavvuf Nedir ve Tasavvufun Doğuşu | |
2 | Tasavvuf Düşüncesinin Kaynakları | |
3 | Tarikatların Doğuşu | |
4 | Türkler Arasında Tasavvuf Düşüncesinin Yayılışı | |
5 | Orta Asya’da Ortaya çıkan Tarikatlar (Yesevilik) | |
6 | Orta Asya’da Ortaya çıkan Tarikatlar (Kazerunilik Nakşibendilik) | |
7 | Anadolu’da Ortaya Çıkan Tarikatlar (Bektaşilik) | |
8 | ara sınav ve ders değerlendirmesi | |
9 | Osmanlılarda tasavvuf ve tarikatlar | |
10 | Osmanlılarda Tasavvuf Düşüncesi ve Tarikatlar | |
11 | Bursa’da Tasavvuf ve Tarikatlar | |
12 | Tarikat Müesseseleri (Dergâh, tekke, Zaviye ...vs) | |
13 | Dergâhların İşleyişi Sosyal Fonksiyonları | |
14 | Tasavvuf Düşüncesine Yapılan Tenkitler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-Abdürrezzak Tek, Tasavvuf Ve tarikatlar, Bursa Akademi Yayınları, Bursa 2019. 2-H. Kâmil Yılmaz, Anahatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Neşriyat, İstanbul 1994, 3--Mustafa Kara, Bursa’da Tarikatlar ve Tekkeler, 2. baskı, Sır Yayıncılık, Bursa 2001 4--Hasan Basri Öcalan, Bursa’da Tasavvuf Kültürü, Gaye Kitabevi, Bursa 2000. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı Sınav | |
Açıklama | 1 Ara Sınav 1 Yıl Sonu Sınavı |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 4 | 16 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 2 | 4 | 8 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 4 | 5 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |