Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLİM İNSANLARI VE BULUŞLARI
1 Dersin Adı: BİLİM İNSANLARI VE BULUŞLARI
2 Dersin Kodu: OTPS045
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 0
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 0
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ERTÜRK BAKIR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr.Öğr.Üyesi Elif ERTÜRK
Bursa Uludağ Üniversitesi,
Sağlık Hizmetleri MYO,
Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İlk çağdan günümüze kadar gelmiş önemli bilim insanları ve eserleri hakkında bilgi sahibi olmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İlk çağdan günümüze kadar gelmiş önemli bilim insanları ve eserleri hakkında bilgi sahibi olmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilimin önemini kavrayabilme;
2 Bilimin geçirdiği aşamaları kronolojik olarak öğrenebilme;
3 Bilim adamlarının hangi büyük buluşlara imza attığını ve bunların insanlığa olan yararlarını öğrenebilmelerini sağlamaktır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş: Bilim nedir?
2 Eski çağda bilim
3 Eski Yunanlılarda bilim
4 Roma dönemi ünlü bilim adamları
5 Orta çağda yaşamış bilim adamları
6 İslam tarihinde bilim
7 İslam tarihinde bilim
8 ARA SINAV
9 Osmanlı dönemi bilim adamları
10 Rönesans dönemi bilim adamları
11 Yeni çağ bilim adamları
12 Yeni çağ bilim adamları
13 Modern çağ bilim adamları
14 Modern çağ bilim adamları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bilime Yön Verenler- Prof. Dr. Yuksel Özdemir-Nobel Yayıncılık Bilim Tarihi- John Gribbin- Alfa Yayıncılık
Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Thomas S. Kuhn, 1962, University of Chicago Press
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları -
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,9
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 2 3 2 3 2 3 2 3 2 3 2
OK2 3 2 3 3 2 3 2 3 2 3 2 3
OK3 3 2 2 3 2 1 3 3 3 3 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr