Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM
1 Dersin Adı: HEMŞİRELİKTE YÖNETİM
2 Dersin Kodu: HEM4009
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 4
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 1
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HAVA GÖKDERE ÇINAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr.Üyesi Hava Gökdere Çinar
Öğr. Gör. Semra Sürenler
Öğr. Gör. Nejla Aydınoğlu
Hava Gökdere Çinar, Lecturer PHD
Semra Sürenler, Lecturer
Nejla Aydınoğlu, Lecturer
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Hava GÖKDERE ÇİNAR
e-posta:havagokdere@uludag.edu.tr
tlf: 02242942459
Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Bursa.
e-mail: havagokdere@uludag.edu.tr
Phone number: 02242942459
Uludag University School of Health/ Bursa.
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1110097
19 Dersin Amacı Öğrenciye , hemşirelik hizmetinin sunulduğu her ortamda güvenli, kanıta dayalı ve kaliteli bakım hizmeti sunmasını sağlayacak, yönetim ve hemşirelik yönetiminin temel kavram, kuram, yasal ve etik ilkeleri ışığında, değişen gereksinimleri dikkate alarak hemşirelik hizmetlerini yönetmeye ve önderlik etmeye ilişkin bilgi, beceri ve tutumu kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Hemşirelik bölümü öğrencilerinin hemşirelik hizmetlerinin işleyişi kavramalarını, sorunları analiz edebilmelerini ve çözümleye bilmelerini, mesleki konumlarını, yasal yükümlülüklerini ve sağlık ekibi içerisindeki yetki ve sorumluluklarını anlamalarını sağlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yönetim biliminin temel ilke, kavram, kuram ve süreçlerini hemşirelik hizmetleri yönetimine uyarlar. ;
2 Hemşirelik hizmetleri yönetiminin yapı ve işleyişini sağlık sistemi içinde tartışır.;
3 Sağlık politikaları, sağlık sistemi ve hemşirelikle ilgili yasal düzenlemeleri tartışır.;
4 Sağlık kurumlarında hemşire, yönetici hemşire, sağlık ekibi ve hasta arasındaki iletişimi raporlar.;
5 Çatışmaların çözümüne uygun stratejileri değerlendirir.;
6 Sorunların çözümünde bilimsel sorun çözme ve kanıta dayalı karar verme yaklaşımını kullanır.;
7 Hemşirelik hizmetlerinin yönetimine liderlik etmenin önemini fark eder.;
8 Hemşirelik hizmetlerindeki gereksinim doğrultusunda değişim sürecini planlar.;
9 Hemşirelik hizmetleri sunumunda kalite yönetimi ve hasta güvenliğine ilişkin rol ve sorumluluklarını benimser;
10 Kariyer planlamasında yaşam boyu öğrenmeyi benimser.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yönetimde Temel Kavramlar ve Kuramlar Klinik Uygulama
2 Yönetim Süreci, Sağlık ve Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetimi Klinik Uygulama
3 Sağlık Politikaları ve Yasal Düzenlemeler Klinik Uygulama
4 İletişim Yönetimi, Zaman ve Toplantı Yönetimi Klinik Uygulama
5 Çatışma Yönetimi ve Takım Çalışması Klinik Uygulama
6 Sorun Çözme ve Karar Verme Klinik Uygulama
7 Değişim Yönetimi ve Yenileşim Klinik Uygulama
8 Önderlik, Güç ve Güç Kaynakları Klinik Uygulama
9 Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi Klinik Uygulama
10 İnsan Kaynakları Yönetimi I Klinik Uygulama
11 İnsan Kaynakları Yönetimi II Klinik Uygulama
12 İnsan Kaynakları Yönetimi III Klinik Uygulama
13 Hasta ve Çalışan Güvenliği Klinik Uygulama
14 Afet Yönetimi Klinik Uygulama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
BaykalÜ.T. , TürkmenE.E. (Ed.) (2022) Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık
Ergün, Y. A. (2014) Çatışma Yönetimi. İçinde Ü. T. Baykal, E. E. Türkmen (Ed.), Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. İstanbul: Akademi Basın.
Hayran , Sur H. (2013) Hastane Yönetimi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Ekici, D. (2013) Sağlık Bakım Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara: Sim Matbaacılık.
*Abaan S., Duygulu S. (2016) Sorun Çözme ve Karar Verme Kaynakların Yönetimi. Uyer G., Kocaman G. (Ed.) Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı içinde s. (137-164) Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Performansa dayalı ölçümler Çoklu yöntemlerle ölçüm Açık ve belirgin ölçütler kullanma
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,87
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK2 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK3 0 0 0 0 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK5 5 0 5 0 5 0 5 0 0 0 5 0 0 0
OK6 0 0 0 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK10 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr