Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ISLAM AND MYSTICISM
1 Dersin Adı: ISLAM AND MYSTICISM
2 Dersin Kodu: İLA2246
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar None
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SALİH ÇİFT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sacift@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Comprehending the manifestations of mysticism, one of the basic facts of the history of religions, in the Islamic period and their interactions with each other.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Since getting to know different types of religious manifestations is important for the development of an empathetic attitude, training in this direction will make those working in the relevant field more equipped.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Analytical thinking on mystical perspective.;
2 Using the basic sources of mysticism.;
3 Making comparison between Prophetic experience and other mystical experiences.;
4 Making comparison between sufistic experience and other mystical experiences.;
5 Analyzing the philosophical thought of sufism.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 What’s mysticism? Who is mystic?
2 The main mystical traditions.
3 Religious mysticism and philosophical mysticism.
4 Indian and far-eastern mysticism.
5 Christian mysticism
6 Kabbala
7 Sufism/Tasawwuf
8 Other mystical thoughts and sufism
9 Mystical interpretation of Qur’ân
10 Prophetic traditions and sufism
11 Sufi poetry
12 Rumi and Ibn al-Arabî
13 Modern mystical currents
14 Modern world and sufism
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Mstical Dimensions of Islam, Annemarie Schimmel, Chapel Hill 1975.
2. Islam, Annemarie Schimmel, New York 1992.
3. Sufism, A Beginner’s Guide, William Chittick, Oxford 2008.
4. Early Mysticism, Margaret Smith, Oxford 1995.
5. Mysticism in the World’s Religions, Geoffrey Parrinder.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları written exam
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 256
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,87
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr