1 | Dersin Adı: | ISLAM AND MYSTICISM |
2 | Dersin Kodu: | İLA2246 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | None |
13 | Dersin Dili: | İngilizce |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SALİH ÇİFT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | sacift@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Comprehending the manifestations of mysticism, one of the basic facts of the history of religions, in the Islamic period and their interactions with each other. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Since getting to know different types of religious manifestations is important for the development of an empathetic attitude, training in this direction will make those working in the relevant field more equipped. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | What’s mysticism? Who is mystic? | |
2 | The main mystical traditions. | |
3 | Religious mysticism and philosophical mysticism. | |
4 | Indian and far-eastern mysticism. | |
5 | Christian mysticism | |
6 | Kabbala | |
7 | Sufism/Tasawwuf | |
8 | Other mystical thoughts and sufism | |
9 | Mystical interpretation of Qur’ân | |
10 | Prophetic traditions and sufism | |
11 | Sufi poetry | |
12 | Rumi and Ibn al-Arabî | |
13 | Modern mystical currents | |
14 | Modern world and sufism |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Mstical Dimensions of Islam, Annemarie Schimmel, Chapel Hill 1975. 2. Islam, Annemarie Schimmel, New York 1992. 3. Sufism, A Beginner’s Guide, William Chittick, Oxford 2008. 4. Early Mysticism, Margaret Smith, Oxford 1995. 5. Mysticism in the World’s Religions, Geoffrey Parrinder. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | written exam | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 256 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |