Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
VARLIK FELSEFESİ VE PROBLEMLERİ
1 Dersin Adı: VARLIK FELSEFESİ VE PROBLEMLERİ
2 Dersin Kodu: İLA4362
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Ahmet DAĞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Ahmet DAĞ
05063645862
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. KASIM KÜÇÜKALP
kasimkucukalp@uludag.edu.tr
0 505 732 29 06
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Varlığın temel sorularını anlamak ve değerlendirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: varlık felsefesi ile ilgili temel problemleri öğrenmek
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Varlık Felsefesinin ana kavram ve problemlerini öğrenir. ;
2 Metafizik-Ontoloji-Teoloji ilişkisini anlar.;
3 Teknolojik düzlemde varlığın durumunu anlar. ;
4 Postmodern ve transhümanist süreçte varlığa yaklaşımları öğrenir. ;
5 21. Yüzyılda Metafiziğe dair bilgi edinir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Varlık, Kavramları ve Problemleri Nedir?
2 Metafizik-Ontoloji-Teoloji İlişkisi
3 Platon-Aristoteles-Plotinos’ta Varlık Felsefesi
4 Ortaçağ Varlık Felsefesi
5 İslam Felsefesinde Varlığa Dair Yaklaşımlar
6 Yeniçağ (16-17) Felsefesinde Varlık Felsefeleri
7 Deneysel Felsefede Varlık Felsefenin İmkanı
8 Pozitivizmin Varlık Algısı
9 Heidegger-Sartre’da Varlık Sorunu
10 Postmodern Düşüncede Varlık
11 Baudrillard’ın Simülasyon Kuramında Varlığa Yaklaşımlar
12 Teknoloji-Varlık İlişkisi
13 Transhümanist Süreçte Varlığın Konumu
14 21. Yüzyılda Metafiziğin Konumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Baudrillard, J. Simülasyon ve Simülakrlar, Doğu-Batı Yayınları.
Çüçen, A. Varlık Felsefesine Giriş, Asa Yayınları
Cevizci, A. Metafiziğe Girş, Paradigma Yayınları.
Heidegger, Varlık Ve Zaman, Alfa Yayınları.
Plotinos, Ennaadlar, Madde Ve Ruh Yayıncılık.
Platon, Sofist, Sosyal Yayıncılık.
Sartre, Varlık Ve Hiçlik, İthaki Yayınları.
Weber, A. Felsefe Tarihi, Sosyal Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 25 125
Ödevler 0 10 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 22 22
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 240
Toplam İş Yükü / 30 saat 8
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr