1 | Dersin Adı: | FEMİNİST FELSEFE II |
2 | Dersin Kodu: | FEL5130 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Eylem YENİSOY ŞAHİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Alanda uzman diğer öğretim üyeleri |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
eylemsahin@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2942843 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Feminizm'i tarihsel gelişim süreci içerisinde anlamak. Feminizmi amaç ve hedefleri çerçevesinde değerlendirmek. Farklı türde feminizmleri tanımak. Feminizmin bireysel ve toplumsal bağlamlarda tartışmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Toplumsal cinsiyet eşitliği bilinci kazandırmak |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | “Feminist Felsefe” adlandırması üzerine tartışma. | |
2 | Feminist felsefenin geleneksel felsefe eleştirisi ve çözüm arayışları üzerine tartışma. | |
3 | Feminist Felsefe anlayışlarını ve farklılıklarını tanıtma. | |
4 | “Bilgi” konusunda feminist felsefe metni okuması. | |
5 | “Bilgi” konusunda feminist felsefe metni okumasına devam edilecek. | |
6 | “Bilim” konusunda feminist felsefe metni okuması. | |
7 | “Bilim” konusunda feminist felsefe metni okumasına devam edilecek. | |
8 | “Demokrasi ve insan hakları” konusunda feminist felsefe metni okuması. | |
9 | “Demokrasi ve insan hakları” konusunda feminist felsefe metni okuması. | |
10 | “Etik problemler” üzerine feminist felsefe metni okuması. | |
11 | “Çevre etiği” konusunda feminist felsefe metni okuması. | |
12 | “Beden, doğum, ölüm, yaşam” konularında feminist felsefe metni okuması. | |
13 | “Beden, doğum, ölüm, yaşam” konularında feminist felsefe metni okumasına devam edilecek. | |
14 | Değerlendirme ve tartışma. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Simone de Beauvoir (2021). İkinci Cinsiyet. Olgular ve Efsaneler (çev. G. A. Savran, I. Kitap). İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Simone de Beauvoir (2022). Müphemlik Ahlakı Üzerine – Pirus ve Sineas (çev. G. Kaya-Rocheman). Everest Yayınları: İstanbul. Judith Butler. (2014). Cinsiyet Belası (çev. B. Ertür), İstanbul: Metis Yayıncılık. Judith Butler. (2014). Bela Bedenler (çev. C. Çakırlar ve Z. Talay), İstanbul: Pinhan Yayıncılık. Adriana Cavarero. (2023). Platon’a Rağmen (çev. B. Tanrısever). İstanbul: Otonom Yayıncılık. Carrie Hull (2022). Cinsiyetin Ontolojisi (çev. G. Akçasoy). Ankara: Fol Kitap. Luce Irigaray (2022). Başlangıçta Kadın Vardı (çev. İ Özallı ve M. Odabaş). Ankara: Fol Kitap. Luce Irigaray (2021). Doğmak: Yeni İnsanın Başlangıcı . Ankara: Fol Kitap. Genevieve Lloyd (2021). Erkek Akıl: Batı Felsefesinde “Erkek” ve “Kadın”. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Rosi Braidotti (2019). Kadın-Oluş_Cinsel Farkı Yeniden Düşünmek. İstanbul: Otonom Yayıncılık. Stone A. (2019). Feminist Felsefeye Giriş (çev. Y.Cingöz ve B. Tanrısever). İstanbul: Otonom. Bell Hooks (2012). Feminizm Herkes İçindir (haz.Z.Demirsu, O. Günay, E. Aşan ve A.K.Saysel). İstanbul: BGST. Josephine Donovan (2014). Feminist Teori (çev. A. Bora, M. A. Gevrek – F. Sayılan). İstanbul: İletişim Yayınları. Val Plumwood (2020). Feminizm ve Doğaya Hükmetmek (çev. B. Ertür). İstanbul: Metis Yayınları. Anne Phillips (2021). Demokrasinin Cinsiyeti (çev. A. Türker). İstanbul: Metis Yayınları. (ed.) Eylem Yenisoy Şahin (2023). Feminist Felsefe. Bursa: Sentez Yayıncılık. (ed.) Eylem Yenisoy Şahin ve Mahmut Özer (2023). Çağdaş Epistemolojide Temel Problemler. Bursa: Sentez Yayıncılık. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Sunu, ders için katılım ve makale yazmak. | |
Açıklama | Her öğrenci dersin içeriğiyle ilgili bir sunu yapacak ve dönem sunu bir ödev veya makale verecektir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 10 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |