Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PSİKOLOJİK ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
1 Dersin Adı: PSİKOLOJİK ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
2 Dersin Kodu: PSİ3005 BH
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 0
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 0
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. BANU DİKEÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Dr. Banu Elmastaş Dikeç
banudikec@uludag.edu.tr
Tel No: : 2941875
B.U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi,
Psikoloji Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, psikolojik değerlendirme ve ölçüm yöntemleri, psikometri ve testlere dair temel kuramsal bilgilerin ve uygulamaların öğrenilmesidir. Derste birçok psikoloji alt alanında kullanılan değerlendirme yöntemlerine ilişkin temel bilgiler ve prensipler aktarılır; bu yöntemlerinin doğası, içeriği, gerekçelerine ilişkin bilgi sunulur.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilerin psikolojide kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmesi
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikolojinin bir bilim olarak gelişim süreci içinde, psikolojik ölçme ve değerlendirme yöntem ve araçlarının hangi ihtiyacı karşıladığını ve nasıl bir tarihsel gelişim ile bugünkü duruma gelindiğini kavramak;
2 Psikolojideki temel akımların ve kuramsal yaklaşımların psikolojik ölçme ve değerlendirme yöntemlerine bakış açıklarını değerlendirebilmek ve karşılaştırabilmek;
3 Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili bilimsel incelemelerde psikolojik ölçme ve değerlendirme araçlarının rolünü değerlendirebilmek;
4 Psikolojik ölçme tekniklerini kullanarak veri toplayabilmek, veriyi uygun istatistik yöntemleri ile analiz edebilmek, bulguları yorumlayıp sunabilmek;
5 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini bilmek; değerlendirme sürecinin katkı ve sınırlılıklarının farkında olmak; alanda sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgiye sahip olmak;
6 Psikolojik ölçme ve değerlendirme ile ilgili etik kuralları bilerek bu ilkeleri uygulamaya dökebilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Psikolojik Testlere Giriş ve Psikolojik Testlerin Tarihçesi
2 Ölçme ve Ölçekler
3 Test Puanlarının Yorumlanması
4 Geçerlik
5 Güvenirlik
6 Test Geliştirme ve Madde Analizi
7 Yeteneklerin ölçülmesi
8 Zeka Testleri
9 Kişilik Değerlendirmeleri
10 Klinik Psikolojide Uygulamalarında Testler (Psikopatoloji, Stres, Kaygı vb.)
11 Nöropsikolojik Testler
12 Tutum ve Değerlerin Ölçülmesi
13 Psikolojik Testlerin Kullanılması
14 Psikolojik Test Uygulamalarında Etik
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders kitabı:
Ronald Jay Cohen R.J. & Swerdlik M.E., Psikolojik Test ve Değerlendirme, Nobel Yayıncılık
Özgüven, İ. E. (2007). Psikolojik Testler. Ankara: PDREM Yayınları.
Diğer kaynaklar:
Murphy, K. R. & Davidshofer, C. O. (2005). Psyhcological Testing. New Jersey: Pearson Education International.
Domino, G. & Domino, M. L. (2006). Psyhcological Testing. Cambridge: Cambridge University Press.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulamaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 1 64 64
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 181
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 5 4 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr