Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK İSLAM EDEBİYATI
1 Dersin Adı: TÜRK İSLAM EDEBİYATI
2 Dersin Kodu: İLA2017 BH
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 0
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 0
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ALİ İHSAN AKÇAY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Murat YURTSEVER
Dr. Öğr. Üyesi Ali İhsan AKÇAY
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bkemikli@uludag.edu.tr
2431066 (60241) U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, yüksek din eğitimi alan öğrencilere Türk İslam Edebiyatı’nın tanımı, kapsamı ve hedefine ilişkin teorik konuları öğretmek, alanın temel kavramlarını ve yöntemlerini tanıtmak, onlara edebi bir zevk ve estetik bilinç kazandırmak, yaşanan siyasi ve sosyal değişmelere paralel olarak gelişen edebiyat tarihine dair temel bilgileri vererek bu tarih içerisinde üretilen sanat eserlerini göstermek, özellikle dini içerikli eserlerin ve kavramların tarihsel süreç içerisinde kazandığı mahiyete işaret etmekten ibarettir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dil ve üslup özelliklerini geliştirir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk İslam Edebiyatının genel özelliklerini açıklayabilme;;
2 Türk İslam Edebiyatının dönemlerini ve bu dönemler içerisinde temayüz eden belli başlı şairleri hatırlayabilme;
3 İslam dininin ortaya çıkardığı edebî türler ekseninde din ve edebiyat arasındaki ilişkiyi fark edebilme.;
4 Türk İslam Edebiyatının dünya edebiyatına kazandırdığı klasik eserleri bibliyografik açıdan listeleyebilme.;
5 Türk İslam Edebiyatında işlenen konulardan yola çıkarak yeni edebî konular üretebilme.;
6 Türk İslam Edebiyatı eserlerini konularına göre tasnif edebilme.;
7 Türk İslam Edebiyatı eserlerinin şekil özelliklerini tanıyabilme.;
8 Türk İslam Edebiyatının özgün türleri ve ürünleri ile komşu kültür ve medeniyetlerden etkilenen türlerini karşılaştırabilme;
9 İslamlaşma sonrası ortaya çıkan edebî türleri analiz edebilme;
10 Dinî-edebî türlerin din hizmetlerinde kullanımına dair fikir üretebilme.;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk-İslam Edebiyatı: Konu ve Kaynakları
2 Din ve edebiyat İlişkisi
3 İlk Dönem: Öncü eserler ve şahıslar
4 Orta Dönem: Anadolu’yu Yurt edinmek (Selçuklu ve Beylikler Dönemi Edebiyatı)
5 Osmanlı Kuruluş Dönemi Edebiyatı
6 Cihan Devleti ve Klasik Türk Edebiyatı
7 Mahallileşme: Duraklama ve İçe Dönüş
8 Yeni Dönem: Tanzimat’tan Cumhuriyete
9 Türler ve Metinler: Genel değerlendirme
10 Cenab-ı Allah’ı konu edinen edebi türler: Tevhid
11 Cenab-ı Allah’ı konu edinen edebi türler: Münâcât ve Esmâ-i Hüsnâ
12 Hz. Peygamber’i Konu edinen edebi Türler:Na’tlar ve Kırk Hadisler
13 Hz. Peygamber’i Konu edinen edebi Türler:Mevlid ve Hilyeler
14 Diğer Edebi Konular: Dini ve Ahlaki Mesneviler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Bilal Kemikli, Türk İslam Edebiyatı Giriş, 2010.
2. Ali Yılmaz, Türk-İslam Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları 2012.
3. Necla Pekolcay, İslami Türk Edebiyatı, İstanbul, 1976.
4. Fuat Köprülü, Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, 1981.
4. H. İbrahim Şener, Alim Yıldız, Türk İslam Edebiyatı, İstanbul 2003.
5. Bilal Kemikli, Dost İlinden Gelen Ses, 2003
6. Agâh Sırrı Levent, Ümmet Çağı Türk Edebiyatı, Ankara, 1962.
7. Bilal Kemikli, Şiir ve İrfan, İstanbul 2010
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınav.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 4 4
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 2 3 0 0 0 0 0 1 2 2
OK2 1 0 2 1 0 0 0 0 0 0 2 1
OK3 1 1 3 2 0 0 2 0 1 2 2 4
OK4 0 1 2 3 0 0 1 0 2 2 2 1
OK5 1 2 3 5 0 0 2 0 4 3 3 3
OK6 2 1 3 2 0 0 2 0 1 1 3 1
OK7 1 0 1 3 0 0 0 0 0 0 3 0
OK8 1 0 2 3 0 0 0 0 1 0 3 0
OK9 1 3 2 4 0 0 0 0 0 1 3 3
OK10 2 3 2 4 0 0 3 0 2 3 2 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr