1 | Dersin Adı: | TÜRK İSLAM EDEBİYATI |
2 | Dersin Kodu: | İLA2017 BH |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 0 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 0 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ALİ İHSAN AKÇAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dr. Öğr. Üyesi Murat YURTSEVER Dr. Öğr. Üyesi Ali İhsan AKÇAY |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
bkemikli@uludag.edu.tr 2431066 (60241) U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yüksek din eğitimi alan öğrencilere Türk İslam Edebiyatı’nın tanımı, kapsamı ve hedefine ilişkin teorik konuları öğretmek, alanın temel kavramlarını ve yöntemlerini tanıtmak, onlara edebi bir zevk ve estetik bilinç kazandırmak, yaşanan siyasi ve sosyal değişmelere paralel olarak gelişen edebiyat tarihine dair temel bilgileri vererek bu tarih içerisinde üretilen sanat eserlerini göstermek, özellikle dini içerikli eserlerin ve kavramların tarihsel süreç içerisinde kazandığı mahiyete işaret etmekten ibarettir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dil ve üslup özelliklerini geliştirir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Türk-İslam Edebiyatı: Konu ve Kaynakları | |
2 | Din ve edebiyat İlişkisi | |
3 | İlk Dönem: Öncü eserler ve şahıslar | |
4 | Orta Dönem: Anadolu’yu Yurt edinmek (Selçuklu ve Beylikler Dönemi Edebiyatı) | |
5 | Osmanlı Kuruluş Dönemi Edebiyatı | |
6 | Cihan Devleti ve Klasik Türk Edebiyatı | |
7 | Mahallileşme: Duraklama ve İçe Dönüş | |
8 | Yeni Dönem: Tanzimat’tan Cumhuriyete | |
9 | Türler ve Metinler: Genel değerlendirme | |
10 | Cenab-ı Allah’ı konu edinen edebi türler: Tevhid | |
11 | Cenab-ı Allah’ı konu edinen edebi türler: Münâcât ve Esmâ-i Hüsnâ | |
12 | Hz. Peygamber’i Konu edinen edebi Türler:Na’tlar ve Kırk Hadisler | |
13 | Hz. Peygamber’i Konu edinen edebi Türler:Mevlid ve Hilyeler | |
14 | Diğer Edebi Konular: Dini ve Ahlaki Mesneviler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Bilal Kemikli, Türk İslam Edebiyatı Giriş, 2010. 2. Ali Yılmaz, Türk-İslam Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları 2012. 3. Necla Pekolcay, İslami Türk Edebiyatı, İstanbul, 1976. 4. Fuat Köprülü, Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, 1981. 4. H. İbrahim Şener, Alim Yıldız, Türk İslam Edebiyatı, İstanbul 2003. 5. Bilal Kemikli, Dost İlinden Gelen Ses, 2003 6. Agâh Sırrı Levent, Ümmet Çağı Türk Edebiyatı, Ankara, 1962. 7. Bilal Kemikli, Şiir ve İrfan, İstanbul 2010 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 4 | 4 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |