1 | Dersin Adı: | HEMŞİRELİKTE KLİNİK ÖĞRETİM |
2 | Dersin Kodu: | SHE5035 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. DİLEK YILMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Dilek Yılmaz Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Esasları AD e-mail: dilekk@uludag.edu.tr Telefon: 0224 294 2454 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye hemşirelik modellerini bilme, yorumlama, hemşirelik bakımında bu modellerden yararlanmaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders, hemşirelik biliminin temel kavramları, hemşirelik bakımı kavramı, hemşirelikte teorilerin tarihsel gelişim süreci, hemşirelik modellerinin özellikleri ve önemi, hemşirelik modellerinin sınıflandırılması, hemşirelik bakımında modellerin kullanımı konularını kavramaya katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Klinik öğretim kavramının analizi | |
3 | Klinik öğretimin çıktıları | |
4 | Klinik öğretim alanlarının geliştirilmesi | |
5 | Klinik öğretim faaliyetlerine hazırlık | |
6 | Klinik öğretim süreci | |
7 | Klinik öğretimde etik ve yasal konular | |
8 | Klinik simülasyon | |
9 | Klinik öğretim için eğitim teknolojileri | |
10 | Olgu çalışması ve olgu tartışması | |
11 | Klinik öğretimde rehberlerin kullanılması | |
12 | Klinik öğretimde değerlendirme stratejileri-yazılı ödevler | |
13 | Klinik ölçme ve değerlendirme | |
14 | Dersin değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Kara Kaşıkçı M, Akın E (Ed). Temel Hemşirelik-Esaslar, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2021. • Gaberson KB, Oermann MH, Shellenbarger T. (2016). Clinical Teaching Strategies in Nursing- Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri. (Çeviri editörleri; Özdemir FK, Şahin ZA, Alemdar DK), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. • Pektekin Ç. (2013). Hemşirelik Felsefesi. Kuramlar Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar, İstanbul Medikal Sağlık ve Yayıncılık, İstanbul. • Pearson A., Vaughan B., FitzGerald M. (2005) Nursing Models for Practice. 3rd edition, Elseiver, London • Perry A.G., Potter P.A. (2006) Clinical Nursing Skills Techniques. 6th edition. Elseiver, st. Louis Missouri, USA • Potter P.A., Perry A.G. (2005) Fundamentals of Nursing. 6. Baskı, Mosby-Year Book, USA. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 3 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |