Ders Öğretim Planı
AKRAN DESTEKLİ EĞİTİM MODELİ (ADEM) I
1
Dersin Adı:
AKRAN DESTEKLİ EĞİTİM MODELİ (ADEM) I
2
Dersin Kodu:
TIP3171
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Lisans
5
Dersin Verildiği Yıl:
3
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
5
7
Dersin AKTS Kredisi:
3
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
1
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
Yok
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Doç. Dr. İLKER MUSTAFA KAFA
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
Yok
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
imkafa@uludag.edu.tr, Uludağ Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Binası, Anatomi Anabilim Dalı
18
Dersin Web Adresi:
http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1116671
19
Dersin Amacı
Öz yönelimli öğrenme yaklaşımına uygun olarak, öğrencinin öğretirken öğrenmesine ve kendi öğrenim gereksinimlerini tanımlamasına olanak sağlayan akran destekli eğitim modelinin pilot uygulamalarını yapmak ve BUÜ Tıp Fakültesi eğitim sürecinde bir öğretim tekniği olarak yer almasını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Akran destekli eğitim modelini küçük grup eğitimlerinde uygulayabilme becerisi kazanır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Güncel ve yenilikçi eğitim felsefelerini bilir;
2
Yetişkin öğrenme prensiplerini sayabilir;
3
Akran destekli eğitim modelini küçük grup eğitimlerinde uygulayabilir ;
4
Akran destekli eğitim modellinde değerlendirme tabloları oluşturabilir.;
5
Bilgi aktarımını etik kurallar çerçevesinde kullanır;
Hafta
Teori
Uygulama
1
Tıp Eğitiminde Yeni Ufuklar ve ADEM
2
Bir Bakışta Tıp Eğitimi
3
Yetişkinler Nasıl Öğrenir?
4
Akran Destekli Eğitim Modeli 1
5
Akran Destekli Eğitim Modeli 2
6
Sunum hazırlama teknikleri
7
Sunum hazırlıkları grup çalışmaları
8
Sunum hazırlıkları grup çalışmaları
9
Sunum hazırlıkları grup çalışmaları
10
Sunum hazırlıkları grup çalışmaları
11
Sunum hazırlıkları grup çalışmaları
12
Sunum hazırlıkları grup çalışmaları
13
Sunum hazırlıkları grup çalışmaları
14
Sunumlar
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17786742/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15718679/
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
100
Yıl sonu Sınavı
0
0
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
100
Finalin BAşarıya Oranı
0
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Çoktan seçmeli bir ara sınav ve bir yarı yıl sonu sınavı yapılmaktadır.
Açıklama
One midterm exam and one final exam are scheduled.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
1
14
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
5
70
Ödevler
1
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
0
0
0
Toplam İş Yükü
84
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,8
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1
PY2
PY3
PY4
PY5
PY6
PY7
PY8
PY9
PY10
PY11
PY12
PY13
PY14
PY15
PY16
OK1
5
3
4
0
5
0
5
0
5
0
5
0
5
0
5
0
OK2
5
4
0
5
3
5
4
4
0
5
4
0
5
0
5
0
OK3
4
4
4
0
5
5
0
4
3
4
4
0
5
0
5
0
OK4
4
0
4
0
5
0
5
0
5
0
4
4
5
0
5
0
OK5
4
5
4
4
5
4
5
5
0
4
4
5
0
5
0
5
ÖK: Öğrenme Kazanımları
PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi:
1 Çok Düşük
2 Düşük
3 Orta
4 Yüksek
5 Çok Yüksek