1 | Dersin Adı: | TÜRK TİYATRO TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | TDE5139 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Alev SINAR UĞURLU |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: alevsinar@uludag.edu.tr Tel: 0 224 29 41 813 Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu derste 19. ve 20. yüzyıl Türk Tiyatro edebiyatından seçilen örnek eserler yazıldıkları dönemle bağlantıları kurularak içerik, biçim ve üslûp yönünden incelenecektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenci günlük hayatın da bir parçası olan tiyatro hakkında kapsamlı bir bilgi sahibi olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kaynakların tanıtılması, okunması gereken eserler ve tiyatro türü ile ilgili genel bilgi | |
2 | Şinasi | |
3 | Namık Kemal | |
4 | Namık Kemal | |
5 | Ahmet Mithat Efendi | |
6 | Abdülhak Hamid Tarhan | |
7 | Ahmet Vefik Paşa | |
8 | Şahabettin Süleyman | |
9 | Tahsin Nahit | |
10 | Musahipzade Celâl | |
11 | Reşat Nuri Güntekin | |
12 | Aka Gündüz | |
13 | Sabahattin Kudret Aksal | |
14 | Turan Oflazoğlu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Metin And, Tanzimat ve İstibdat Tiyatrosu, İş Bankası Yay., Ankara, 1972 Metin And, Cumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosu, Turhan Kitabevi, Ankara, 1983 Niyazi Akı, Çağdaş Türk Tiyatrosuna Toplu Bakış (1923-1967), Atatürk Üniversitesi Yayınları, 1968 İnci Enginün, Türk Tiyatrosu, Dergâh Yay., İstanbul, 2019. Enver Töre, Dramatik Edebiyat Üzerine Araştırmalar I, Dİjital Sanat Yay., 2009 Enver Töre, Dramatik Edebiyat Üzerine Araştırmalar II, Dİjital Sanat Yay., 2009 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 5 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |