Ders Öğretim Planı
SOSYAL POLİTİKA TARTIŞMALARI
1 |
Dersin Adı: |
SOSYAL POLİTİKA TARTIŞMALARI |
2 |
Dersin Kodu: |
CLE5107 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. AYSEN TOKOL |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
- |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
aysentokol@yahoo.com 05332163962 Uludağ Üniversitesi |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Sosyal politika alanındaki temel soruna alanları konusunda bilgi vermek |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Öğrenciyi sosyal politika alanında yaşanan yeni eğilimler hakkında bilgi sahibi yapar. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Sosyal politika ile ilgili güncel istatistiki bilgileri ve araştırma raporlarını analiz ederek tartışmak;
|
2 |
Ekonomik, sosyal, siyasal alandaki gelişmelerle sosyal politika arasında bağlantı kurmak ;
|
3 |
Sosyal konulardaki sorunların çözümünde sosyal adalet ilkesini gözetmek;
|
4 |
Yeni sosyal sorunları anlama ve somut çözümler getirmek;
|
5 |
Sosyal politika alanında ortaya çıkacak yeni sorunlarla ilgili güncel gelişme ve eleştirileri takip etmek ;
|
6 |
Sosyal politikalar hakkında bilgi sahibi olarak, bunları değerlendirebilmek;
|
7 |
Türkçe’nin ve İngilizce'nin yazılı kurallarına hâkim olabilmek;
|
8 |
Güncel gelişmeleri kavramsal ve derinlemesine analiz etmek.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
SOSYAL POLİTİKADA DEĞİŞEN PERSPEKTİFLER |
|
2 |
YENİ REFAH DEVLETİ POLİTİKALARI |
|
3 |
AVRUPA’DA REFAH DEVLETİNDE YENİ PERSPEKTİFLER |
|
4 |
YEREL YÖNETİMLER VE SOSYAL POLİTİKA |
|
5 |
SOSYAL POLİTİKADA IRK, CİNSİYET VE SINIF SORUNLARI |
|
6 |
ULUSLAR ARASI HÜKÜMET DIŞI ÖRGÜTLER VE SOSYAL GELİŞME |
|
7 |
ÇEVRE VE SOSYAL POLİTİKA |
|
8 |
SOSYAL SORUNLAR VE EŞİT FIRSATLAR |
|
9 |
REFAH DEVLETİNDE GELİR TRANSFERLERİ |
|
10 |
ÇOCUKLAR VE SOSYAL POLİTİKA |
|
11 |
YAŞLI HİZMETLERİNDE GELİŞMELER |
|
12 |
GÖÇ, GÖÇMEN VE SOSYAL POLİTİKA |
|
13 |
ENGELLİLERE YÖNELİK POLİTİKALAR |
|
14 |
YAŞLANAN AVRUPA VE SOSYAL POLİTİKA |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Yusuf Alper & Aysen Tokol (2020), Sosyal Politika, Bursa: Dora Yay. makale ve diğer kaynaklar |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
100 |
Toplam |
1 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
0 |
Finalin BAşarıya Oranı |
100 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Yarıyıl sonu sınavı klasik usulde yapılmaktadır. |
Açıklama |
Mutlak değerlendirme sistemi kullanılmaktadır. |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
25 |
25 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
0 |
25 |
0 |
Diğer |
1 |
40 |
40 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
50 |
50 |
Toplam İş Yükü |
|
|
143 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4,77 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
OK1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
3
|
1
|
4
|
4
|
OK2
|
3
|
4
|
2
|
1
|
3
|
2
|
4
|
3
|
2
|
1
|
OK3
|
2
|
2
|
4
|
3
|
2
|
3
|
1
|
3
|
4
|
4
|
OK4
|
2
|
1
|
4
|
4
|
3
|
2
|
3
|
2
|
4
|
1
|
OK5
|
2
|
3
|
3
|
4
|
5
|
1
|
2
|
4
|
2
|
2
|
OK6
|
1
|
1
|
2
|
3
|
3
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
OK7
|
2
|
3
|
1
|
4
|
2
|
2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
OK8
|
2
|
3
|
2
|
3
|
1
|
1
|
4
|
5
|
2
|
1
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |