Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MİMARİ MEKAN ELEŞTİRİSİ
1 Dersin Adı: MİMARİ MEKAN ELEŞTİRİSİ
2 Dersin Kodu: MIM5004
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Tülin Vural Arslan
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: prof. Dr. Tülin VURAL ARSLAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin eleştirel düşünme kapasitesini attırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersin mesleki katkısı, öğrencilerin eleştirel düşünme kapasitesini attırmaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Mimarlık alanı ile ilgili güncel tartışmalar hakkında bilgi sahibi olmak ;
2 Mimarlık alanı ile ilgili güncel tartışmalara eleştirel bir biçimde yaklaşabilmek ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tantımı
2 Eleştri kavramı ve mimarlıkta eleştri
3 Mimari eleştri üzerine tartışma Mimarlıkta Eleştirinin Eleştirisi Şengül Öymen Gür Prof. Dr., KTÜ Mimarlık Bölümü Kültürel Çatışma ve Süreklilik Alanı Olarak Mimarlık Eleştirisi C. Abdi Güzer Prof. Dr., ODTÜ Mimarlık Bölümü
4 Mimari eleştri yazıları Rüya, İnşa, İtiraz; Mimari Eleştiri Metinleri - Uğur Tanyeli
5 Mimari eleştri yazıları Rüya, İnşa, İtiraz; Mimari Eleştiri Metinleri - Uğur Tanyeli
6 tartışma- Mimarlık alanında güncel bir problemin seçilmesi ve tartışılması
7 tartışma- Mimarlık alanında güncel bir problemin seçilmesi ve tartışılması
8 Beyin fırtınası
9 Ön çalışma teslimi- Öğrencilerin kendi belirleyecekleri bir bina ya da alan ile ilgili bir mimari sorunsalın tartışılmasına ilişkin kavramsal çerçeve oluşturulması
10 Litaratür analizi sunumları
11 Kavramların tanıtılması
12 Kavramlar ve mimari ürün arasında eleştirel ilişkinin kurulması
13 Açık Tartışma
14 Öğrenci sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Arslan, T. V. (2009). Türkiye’deki alışveriş merkezleri incelemelerine eleştirel bir bakış: yorumlar, eleştiriler, tartışmalar. Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering, 14(1).
Gür, Ş. Ö. (2004). Mimaride Eleştirinin Konstrüksiyonu: Perspektif, Gerçeklik, Yöntem ve İlke. Teori ve Eleştiri, Hüseyin Su (der.), 211-262.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları haftalık sunumlar ve final teslimi
Açıklama haftalık sunumlar ve final teslimi
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 40 40
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 218
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,93
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr