UZAKTAN DİL ÖĞRENME VE ÖĞRETME AMAÇLI DİJİTAL TEKNOLOJİLER
1
Dersin Adı:
UZAKTAN DİL ÖĞRENME VE ÖĞRETME AMAÇLI DİJİTAL TEKNOLOJİLER
2
Dersin Kodu:
ING6113
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Doktora
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
1
7
Dersin AKTS Kredisi:
3
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
2
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. LEVENT UZUN
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Dersin Amacı: Dersin amacı, yabancı dil öğretmenlerine aşağıdaki konularda bilgi ve beceri kazandırıp geliştirmelerine yardımcı olmaktır:
1. Ders Tasarım ve Değerlendirmede Teknoloji Entegrasyonu: Bu modül, öğrencilere ders hazırlarken teknolojiyi entegre etme bağlamında bilgilerini geliştirme ve anahtar beceriler kazanmalarına yardımcı olacaktır. Bu modül iki bölümden oluşmaktadır. Birinci aşama, farklı ders tasarlama yaklaşımlarını anlayarak, etkili dil öğrenme dersleri tasarlamada teknolojinin rolünü kavramaya yöneliktir. İkinci aşama ise, uzaktan (kısmi veya bütün) eğitim için çevrimiçi ders tasarlama ve bunların öğrenme süreçlerinde etkisini gözlemlemeyi hedeflemektedir. Öğrenciler farklı dijital araç ve programları kullanarak pratik yaklaşımlar geliştirecek ve eleştirel değerlendirme becerilerini arttırarak genel eğitim süreçlerini ve kendi uygulamalarını irdeleyeceklerdir.
2. Oyun Tabanlı Öğrenme: Dijital oyunlar ilk eğitim-eğlence ürünlerinin geliştirilmesinden beri hem araştırmacıların hem de öğretmenlerin ilgi alanında olmuştur. Son on yıl içerisinde, sadece oyun marketi gelişmekle kalmamış, aynı zamanda video oyunlarının eğitim amaçlı kullanımı ile ilgili teorik alt yapı genişlemiştir. Böylelikle, deneyler ve ilgili çalışmalar iyi uygulama örnekleri üretmiş ve takip edilecek prensipler ortaya konulmuştur. Bu modül, öğrencilere oyun-temelli öğrenmeyi tanıtarak yabancı dil eğitimindeki uyarlanabilirlik ve limitleri ile ilgili farkındalık kazandıracaktır. Aşağıdaki konulara özellikle odaklanılacaktır:
- Dijital oyunların eğitsel potansiyeli
- Dil öğrenme çerçevesine dijital oyunların dahil edilmesi
- Öğretmenin, öğrencinin ve oyunun rolleri
- Video oyunları ve dil öğrenmenin sosyal içeriği
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
öğrenciler aşağıdaki alanlarda bilgi ve becerilerini arttırmış olacaklardır:
- Dijital Çağda Öğrenme Teknolojileri
- İkinci Dil Öğretim ve Öğreniminde İnternet Teknolojileri
- Teknoloji ve Yabancı Dil Öğrenimi
- Çevrimiçi Öğrenim Ortamları Tasarlama
- Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarına Öğrenci Katılımları
- Dijital Yabancı Dil Materyali Geliştirme Araçları
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Dijital Çağda Öğrenme Teknolojileri hakkında bilgilenmek ve fiilen kullanır;
2
İkinci Dil Öğretim ve Öğreniminde İnternet Teknolojileri hakkında bilgilenmek ve fiilen uygular;
3
Teknoloji ve Yabancı Dil Öğrenimi konusunda teorik ve pratik yeterliliğe sahip olur;
4
Çevrimiçi Öğrenim Ortamları Tasarlama konusunda etkin ve etkili olur;
5
Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarına Öğrenci Katılımları konusunda yetkin ve etkili olur;
6
Dijital Yabancı Dil Materyali Geliştirme Araçları hakkında bilgi sahibi olmak ve fiilen kullanır;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Tabletler, Cep Telefonları, Android Uygulamalar ve Dosya Paylaşım Araçları
2
Ekran Kayıt ve Düzenleme- Resim, Görüntü ve Video Düzenleme
3
Web Site – Web blog Tasarlama ve Geliştirme
4
Interaktif İşbirliği ve Sunum Araçları
5
Öğrenme ve Öğretme Amaçlı Karikatür ve Çizgi Film
6
Eğitsel Oyunlar, Dijital Kitaplar ve Materyaller
7
Çevrimiçi Ders Yönetim Araçları
8
Sosyal Medya ve Ağ Oluşturma
9
Cevap Toplama ve Anket Sistemleri
10
Dijital Materyal Tasarlama
11
3 Boyutlu Sanal Ortamlar- Çevrimiçi Etkileşim ve İletişim
12
Bireysel Proje Oluşturma
13
Bireysel Projeler Üstünde Çalışma
14
Bireysel Projelerin Sunulması
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
CALL Journal ReCALL Computers & Education Journal British Journal of Educational Technology Turkish Online Journal of Distance Education Language Learning and Technology Journal
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
8
100
Yıl sonu Sınavı
0
0
Toplam
8
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
100
Finalin BAşarıya Oranı
0
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Formativ değerlendirme; mutlak değerlendirme
Açıklama
Yaparak, uygulayarak proje ve ödev tabanlı değerlendirme yapılmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
8
1
8
Projeler
1
20
20
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
8
1
8
Yarıyıl Sonu Sınavları
0
0
0
Toplam İş Yükü
92
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,07
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU