1 | Dersin Adı: | BEYLİKLER DÖNEMİ SOSYAL TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | ITS5119 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SAADET MAYDAER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | smaydaer@uludag.edu.tr 0224 243 13 37 (60218) U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Beylikler döneminin anlaşılması ve edinilen bilgilerin çağdaş meselelerde kullanılmasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenci Beylikler Dönemini kavrayarak İslam Tarihi alanındaki çalışmalarında kullanabilir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Selçuklu’dan Beyliklere geçiş | |
2 | Batı Anadolu’nun fethi ve yeni bir sosyal yapının ortaya çıkışı | |
3 | Anadolu Beylikleri üzerindeki Selçuklu etkisi | |
4 | Beylikler döneminde Anadolu’da dinî hayat | |
5 | Vakıfların dini hayata etkileri | |
6 | Beylikler döneminde Anadolu’da dinî problemler | |
7 | Beylikler döneminde Anadolu’da tasavvufî hayat | |
8 | Beylikler döneminde Anadolu’da nüfus hareketleri | |
9 | Beylikler döneminde Anadolu’nun sosyal ve iktisadî yapısında Ahilerin yeri | |
10 | Beylikler döneminde Anadolu’nun Türkleşmesi ve İslamlaşması | |
11 | Selçuklu kültür mirasının Osmanlılara intikalinde Beyliklerin rolü | |
12 | Beylikler döneminde kent kültürü | |
13 | Beylikler döneminde kırsal hayat | |
14 | Seyyahların gözünden Anadolu Beylikleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
The Cambridge History of Islam, Edited by P.M. Holt, Ann K. S. Lambton and Bernard Lewis, Volume 1A, Cambridge University Press, 2000. Claude Cahen, Pre-Ottoman Turkey, translated by: J.Jones –Williams, Sıdgwick- Jackson, London, 1968. Osman Turan, Selçuklular Tarihi ve Türk İslam Medeniyeti, İstanbul, 1969. M. Fuat Köprülü, Osmanlı İmparatorluğunun Kuruluşu, Ankara, 1972. Nuri Yavuz, Anadolu’da Beylikler Dönemi, Gündüz Eğitim ve yay, 2003. Anadolu Selçukluları ve Beylikler Dönemi Uygarlığı, ed. Ahmet Yaşar Ocak, Ali Uzay Peker, Kenan Bilici, Kültür ve Turizm Bakanlığı yay., Ankara, 2006 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik sınav uygulanacaktır. | |
Açıklama | Final sınavının başarıya etkisi 100'dür. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 177 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |