Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DÖRT HALİFE DÖNEMİ
1 Dersin Adı: DÖRT HALİFE DÖNEMİ
2 Dersin Kodu: ITS5106
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Adem Apak
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ademapak@uludag.edu.tr ,
0224 243 10 66-60212, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İslam Tarihinde Dört Halife dönemi siyasi ve sosyal yapısı hakkında lisansüstü düzeyde bilgi edindirmek, bu devirde meydana gelen olayların sebep ve sonuçlarını anlayıp değerlendirebilecek bir bakış açısı kazandırmak ve edinilen bilginin çağdaş meselelerde kullanabilmesini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Alan bilgisi edinimi
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dört Halife Dönemi’nin İslam tarihindeki yerini ve önemini kavrayabilme.;
2 Hz. Peygamber’in vefatından sonra Arap Yarımadası’nda ortaya çıkan atmosferi fark edebilme.;
3 Dört Halife’nin askeri, politik ve sosyal uygulamalarını karşılaştırabilme.;
4 Dört Halife Dönemi’nde ortaya çıkan yeni gelişmeleri analiz edebilme.;
5 Dört Halife Dönemi’nde gündeme gelen farklı görüş ve mezheplerin ortaya çıkış nedenlerini açıklayabilme.;
6 Günümüzde ortaya çıkan bazı hadiseler ile Dört Halife Dönemi olayları arasında benzerlikler kurabilme.;
7 Dört Halife’nin uygulamaları hakkında bağımsız fikirler üretebilme.;
8 Dört Halife Dönemi ile ilgili klasik ve modern kaynakları tanıyabilme.;
9 Dört Halife Dönemi hakkındaki çağdaş yaklaşımları bilimsel yöntemlerle eleştirebilme.;
10 Halifelik kurumunun Dört Halife Dönemi’ndeki konumu ve fonksiyonları hakkında değerlendirme yapabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hz. Ebu Bekir’in halife seçilmesi
2 Hz. Peygamber’in vefatına yakın ortaya çıkan Ridde ve isyan hareketlerinin sebep ve sonuçları
3 Bizans ile Sasani İmparatorluğu üzerine seferlerin başlaması
4 Hz. Ömer’in halife olması ve dönemindeki fetihler
5 Hz. Ömer döneminde Şam ve Mısır fetihleri
6 Hz. Ömer dönemindeki kurumlaşma faaliyetleri
7 Hz. Ömer döneminde yeni medeniyet merkezlerinin kurulması
8 Hz. Osman’ın halife seçilmesi
9 Hz. Osman dönemi fetihleri
10 Hz. Osman’ın icraatları, tenkide uğradığı noktalar ve fitne hadiseleri
11 Hz. Osman’ın şehadeti
12 Hz. Ali’nin halife seçilmesi ve Cemel Savaşı
13 Hz. Ali-Hz. Muaviye mücadelesi ve Sıffin Savaşı
14 Hakem olayı, hariciler ve Hz. Ali’nin şehadeti
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Hüseyin Algül, İslam Tarihi II, İstanbul 1991
2. Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi II, İstanbul 2008
3. Adem Apak, Hz. Osman Dönemi Devlet Siyaseti, İstanbul 2003
4. Mustafa Fayda, Hz. Ömer Devrinde Gayrimüslimler, İstanbul 2006
5. A.Cevdet Paşa, Kısas-ı Enbiya ve Tevarih-i Hulefa, Ankara 2000
6. İrfan Aycan, Saltanata Giden Yolda Muaviye b. Ebi Süfyan, Ankara 2001
7. Mustafa Günal, Hz. Ali Dönemi İç Siyaset, İstanbul 1998
8. H. Dursun Yıldız, Doğuşundan Günümüze Büyük İslam Tarihi II, İstanbul 1989
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 2 0 1 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
OK7 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 4 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr