1 | Dersin Adı: | MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK |
2 | Dersin Kodu: | FDB6152 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET EMİN AY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Mehmet Emin Ay Bursa Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 0224 2431066-60403 mehmeteminay@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Kavramı hakkında bilgi sahibi olmak temel hedefimizdir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | manevi danışmanlık dersi manevi danışmanlık mesleğinin teorik içerimlerini içerir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Kavramı | |
2 | Ülkemizde Manevi Danışmanlık Çalışmalarının Tarihi | |
3 | Din Hizmetlerinde Din Eğitiminin Önemi | |
4 | Bir Manevi Danışmanlık Konusu Olarak İslam | |
5 | Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Kavramlarıyla ilgili Temel Kavramlar | |
6 | Manevi Danışmanlık ve Rehberlikte İletişim Kavramı | |
7 | Manevi Danışmanlık ve Rehberlikte İletişim Modelleri | |
8 | Manevi Danışmanlık ve Rehberlik ile ilgili diğer Bilim Dalları | |
9 | Din Eğitiminin Manevi Danışmanlık Alanına Katkısı | |
10 | Rehberlik Kavramı | |
11 | Temel Rehberlik İlkeleri | |
12 | Din Hizmetlerinde Rehberliğin Önemi | |
13 | Dinî Danışma ve Rehberlik Alanları | |
14 | Din Hizmetlerinde Rehberlik Araçları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Mehmet Emin AY, Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik, Eskişehir, 2010 Mehmet Emin AY, Yükseköğretimde Rehberlik, Bursa 2005 Suat CEBECİ, Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dinî İletişim, İstanbul, 2003. Suat CEBECİ, Dini Danışma ve Rehberlik- Ankara, 2012. Ömer Faruk SÖYLEV, Manevi Bakım ve Danışma Psikolojisi, Ankara 2020. Nurullah ALTAŞ, Dinî Danışmanlığın Teorik Temelleri, AÜİFD, sy.41, Ankara 2000. Turan KOÇ, Din Dili, Kayseri, 1995. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 10 | 60 |
Ödevler | 0 | 5 | 50 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |