ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KİŞİLİK VE KARAKTER GELİŞİMİ
1
Dersin Adı:
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KİŞİLİK VE KARAKTER GELİŞİMİ
2
Dersin Kodu:
EÇDE5110
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
2
7
Dersin AKTS Kredisi:
6
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
3
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
Yok
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Doç. Dr. MEHMET ŞANVER
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
--
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Doç. Dr. Mehmet ŞANVER mehmetsanver@hotmail.com 60114 0532 207 56 31
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Erken Çocukluk Döneminde Kişilik ve Karakter Gelişimi dersinin temel amacı; okul öncesi eğitimi kademesinde din ve değerler eğitimi alanında görev alacak öğretmen adaylarının gerekli bilgi, beceri ve tutum kazanmalarına yardım etmektir. Bu ders kapsamında erken çocukluk döneminin gelişim evreleri, alanları ve eğitimdeki önemi, bu dönem eğitiminin amacı gibi konular ele alınmaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Erken çocukluk gelişimi özelliklerini ve bu alanla ilgili kaynaklarda yer alan ilke, yaklaşım ve metotları teorik ve uygulama düzeyinde bilir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Erken çocuklukta gelişim alanlarını bilir ve kavrar;
2
Karakter ve değer kavramlarını bilir ve kavrar;
3
Değerler eğitimini ve önemi bilir kavrar;
4
Okulöncesi dönemde değerler eğitiminin önemini bilir ve kavrar;
5
Aile ve okulun değerler eğitimindeki yerini ve önemini bilir;
6
Değerler eğitiminde anne-babanın ve öğretmenin önemini ve sorumluluğunu bilir;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Erken Çocuklukta Bilişsel Gelişim
2
Erken Çocuklukta Dil Gelişimi
3
Erken Çocuklukta Fiziksel Gelişim
4
Erken Çocuklukta Motor Gelişim
5
Erken Çocuklukta Kişilik Gelişim
6
Erken Çocuklukta Sosyal Gelişim
7
Erken Çocuklukta Duygusal Gelişim
8
Erken Çocuklukta Ahlâkî Gelişim
9
Erken Çocuklukta Cinsel Gelişim ve Cinsel Eğitim
10
Karakter ve Değer
11
Değerler Eğitimi ve Önemi
12
Okulöncesi Dönem ve Değerler Eğitimi
13
Ailede ve Okulda Değerler Eğitimi
14
Değerler Eğitiminde Anne-baba ve Öğretmenin Rolü ve Sorumluluğu
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Arslan, E. (edt.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Eğiten Kitap, Ank, 2016. ÖMEROĞLU, E. (edt.) OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ: TEORİDEN UYGULAMAYA, Pegem A, 2016. Deniz, M. E. (edt.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Pegem A, 9. bas. Ank. 2018.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Sunumlar /seminerler ve klasik sınav
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
3
42
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
14
3
42
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
12
1
12
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
181
Toplam İş Yükü / 30 saat
6,03
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU