1 | Dersin Adı: | OSMANLI SOSYAL ve EKONOMİK TARİHİNİN KAYNAKLARI (Kadı Sicilleri, Avârız ve Temettuat Defterleri) |
2 | Dersin Kodu: | TAR5112 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ZEYNEP DÖRTOK ABACI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof.Dr.Cafer ÇİFTCİ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: dortok@uludag.edu.tr / Tel:29418863 Adres: Uludağ Üni. Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Osmanlı Devleti’ne ait araştırmacıların yararlanabileceği birinci elden kaynakların tanıtılması ve bu kaynakların nasıl kullanılabileceğinin öğretilmesi |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler Osmanlı tarihi kaynaklarının önemli bir bölümü hakkında bilgi sahibi olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Arşiv belgeleri örnekleri: Kadı Sicilleri | |
2 | Arşiv belgeleri örnekleri: Kadı Sicilleri | |
3 | Arşiv belgeleri örnekleri: Kadı Sicilleri | |
4 | Arşiv belgeleri örnekleri: Tereke Defterleri | |
5 | Arşiv belgeleri örnekleri: Avârız Defterleri | |
6 | Arşiv belgeleri örnekleri: Cizye Defterleri | |
7 | Arşiv belgeleri örnekleri: Temettüat Defterleri | |
8 | Arşiv belgeleri örnekleri: Temettüat Defterleri | |
9 | Arşiv belgeleri örnekleri: Gümrük Defterleri | |
10 | Salnâmeler | |
11 | Salnâmeler | |
12 | Gazeteler | |
13 | Gazeteler | |
14 | Edebi Metinler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-T.C. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü Osmanlı Arşivi Daire Başkanlığı Yayını, Başbakanlık Osmanlı Arşivleri Katalogu Rehberi, Ankara, 1995. 2-Mehmet Genç, Osmanlı İmparatorluğunda Devlet ve Ekonomi, İstanbul, Ötüken Neşriyat, 2000. 3-Hüseyin Özdeğer, 1463-1640 Yılları Bursa Şehri Tereke Defterleri, İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi Yayınları, 1988. 4-Oktay Özel, “Avârız ve Cizye Defterleri”, Osmanlı Devleti’nde Bilgi ve İstatistik, Devlet İstatistik Enstitüsü Yay.,Ankara, 2000, ss. 33-50. 5- Ahmet Akgündüz, Şer’iye Sicili, İstanbul, 1988. 6- Ö. Lütfi Barkan, “H. 933-934 Mali Yılına Ait Bir Bütçe Örneği”, İFM. XV/1-4 1955, ss. 251-329. 7-Ö. Lütfi Barkan, “Saray Mutfağının 894-895 (1489-1490) Yılına Ait Muhasebe Bilançosu”, İFM., 23,1-2, ss.380-398. 8-Ö. Lütfi Barkan, “Fatih Cami ve İmareti Tesislerinin 1489-1490 Yıllarına Ait Muhasebe Bilançoları”, İFM., 23,1-2, ss.297-341. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama | Sınavların yanı sıra öğrencinin ders içi etkinlikleri de göz önünde bulundurulur. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 3 | 30 |
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |