Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PSİKOPATOLOJİDE BİLİŞSEL SÜREÇLER
1 Dersin Adı: PSİKOPATOLOJİDE BİLİŞSEL SÜREÇLER
2 Dersin Kodu: PSI6112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HAYRİYE GÜLEÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi HAYRİYE GÜLEÇ PAP
hayriyegulec@uludag.edu.tr
0 224 294 1877
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Uluslararası tanı sınıflandırma sistemlerinde yer alan psikolojik bozukluklarla ilişkili bilişsel süreçler konusunda bilgi sahibi olmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Uluslararası tanı sınıflandırma sistemlerinde yer alan psikolojik bozukluklarla ilişkili bilişsel süreçler konusunda bilgi sahibi olmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikolojik bozukluklar ile ilişkili bilişsel süreçler konusunda bilgi sahibi olmak ;
2 Algı, bellek, dikkat ve düşünce süreçleri açısından psikolojik bozukluklar arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları belirleyebilmek ;
3 Psikolojik bozukluklarla ilişkili algı, bellek, dikkat ve düşünce süreçlerinin gelişimsel ve uzun süreli seyri konusunda bilgi sahibi olmak ;
4 Psikolojik bozukluklarla ilişkili uyumsuz bilişsel süreçlerin tedavisinde uygulanan müdahaleleri ve bunların etkinliğini kavramak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı ve duygu durum bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler
2 Duygu durum bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler
3 Kaygı bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler
4 Kaygı bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler
5 Obsesif-kompulsif ve ilişkili bozukluklarla ile ilişkili bilişsel süreçler
6 Obsesif-kompulsif ve ilişkili bozukluklarla ile ilişkili bilişsel süreçler
7 Travma ve ilişkili bozukluklarla ile ilişkili bilişsel süreçler konusunda bilgi sahibi olmak
8 Travma ve ilişkili bozukluklarla ile ilişkili bilişsel süreçler konusunda bilgi sahibi olmak
9 Şizofreni ile ilişkili bilişsel süreçler
10 Şizofreni ile ilişkili bilişsel süreçler
11 Madde kullanım bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler
12 Madde kullanım bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler
13 Yeme bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler
14 Yeme bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Power, M. J., & Dalgleish, T. (2016). Cognition and emotion: from order to disorder. Psychology Press, Taylor & Francis Group.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 1 20
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 40
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 60
Finalin BAşarıya Oranı 40
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Mutlak değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 5 5
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,87
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 0 0 2 3 0 0 3 0 2 0 0
OK2 3 0 0 2 3 0 0 3 0 2 0 0
OK3 2 0 0 2 2 0 0 3 0 2 0 0
OK4 2 0 0 2 2 0 0 2 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr