Ders Öğretim Planı
PSİKOPATOLOJİDE BİLİŞSEL SÜREÇLER
1 |
Dersin Adı: |
PSİKOPATOLOJİDE BİLİŞSEL SÜREÇLER |
2 |
Dersin Kodu: |
PSI6112 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. HAYRİYE GÜLEÇ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi HAYRİYE GÜLEÇ PAP hayriyegulec@uludag.edu.tr 0 224 294 1877 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Uluslararası tanı sınıflandırma sistemlerinde yer alan psikolojik bozukluklarla ilişkili bilişsel süreçler konusunda bilgi sahibi olmak |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Uluslararası tanı sınıflandırma sistemlerinde yer alan psikolojik bozukluklarla ilişkili bilişsel süreçler konusunda bilgi sahibi olmak |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Psikolojik bozukluklar ile ilişkili bilişsel süreçler konusunda bilgi sahibi olmak ;
|
2 |
Algı, bellek, dikkat ve düşünce süreçleri açısından psikolojik bozukluklar arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları belirleyebilmek ;
|
3 |
Psikolojik bozukluklarla ilişkili algı, bellek, dikkat ve düşünce süreçlerinin gelişimsel ve uzun süreli seyri konusunda bilgi sahibi olmak ;
|
4 |
Psikolojik bozukluklarla ilişkili uyumsuz bilişsel süreçlerin tedavisinde uygulanan müdahaleleri ve bunların etkinliğini kavramak;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin tanıtımı ve duygu durum bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler |
|
2 |
Duygu durum bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler |
|
3 |
Kaygı bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler |
|
4 |
Kaygı bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler |
|
5 |
Obsesif-kompulsif ve ilişkili bozukluklarla ile ilişkili bilişsel süreçler |
|
6 |
Obsesif-kompulsif ve ilişkili bozukluklarla ile ilişkili bilişsel süreçler |
|
7 |
Travma ve ilişkili bozukluklarla ile ilişkili bilişsel süreçler konusunda bilgi sahibi olmak |
|
8 |
Travma ve ilişkili bozukluklarla ile ilişkili bilişsel süreçler konusunda bilgi sahibi olmak |
|
9 |
Şizofreni ile ilişkili bilişsel süreçler |
|
10 |
Şizofreni ile ilişkili bilişsel süreçler |
|
11 |
Madde kullanım bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler |
|
12 |
Madde kullanım bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler |
|
13 |
Yeme bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler |
|
14 |
Yeme bozuklukları ile ilişkili bilişsel süreçler |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Power, M. J., & Dalgleish, T. (2016). Cognition and emotion: from order to disorder. Psychology Press, Taylor & Francis Group. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Kısa Sınav |
1 |
20 |
Ödev |
1 |
20 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
40 |
Toplam |
4 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
60 |
Finalin BAşarıya Oranı |
40 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Mutlak değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
5 |
5 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
151 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4,87 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
2
|
0
|
0
|
2
|
3
|
0
|
0
|
3
|
0
|
2
|
0
|
0
|
OK2
|
3
|
0
|
0
|
2
|
3
|
0
|
0
|
3
|
0
|
2
|
0
|
0
|
OK3
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
0
|
0
|
3
|
0
|
2
|
0
|
0
|
OK4
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |