Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SOSYAL TEORİ VE SOSYOLOJİ
1 Dersin Adı: SOSYAL TEORİ VE SOSYOLOJİ
2 Dersin Kodu: SOS6102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Bengül GÜNGÖRMEZ AKOSMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Dahili: 0224 294 18 42
E-Posta: bengulg2000@yahoo.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste sosyoloji ve sosyal teori arasındaki ilişki çeşitli sosyologların fikirlerinden hareketle değerlendirilir. Sosyolojinin diğer disiplinlerden ve bu disiplinlerin teorilerinden ödünç aldığı kavramlar ve yaklaşımlar incelenir. Bu kontekstte günümüzde sosyolojinin sosyal teoriye dönüşüp dönüşmediği Nisbet, Turner, Habermas, Foucault gibi sosyal filozofların etkisi çerçevesinde tartışılır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sosyolojinin sosyal teori ile ilişkisini öğrenir
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 sosyoloji ve sosyal teori arasındaki ilişki çeşitli sosyologların fikirlerinden hareketle değerlendirilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sosyolojinin diğer disiplinlerden ve bu disiplinlerin teorilerinden ödünç aldığı kavramlar
2 Sosyolojinin diğer disiplinlerden ve bu disiplinlerin teorilerinden ödünç aldığı yaklaşımlar
3 Nisbet
4 Turner
5 Habermas
6 Foucault
7 Sosyal Teori
8 Sosyal Teori
9 Sosyal Teori
10 Sosyal Bilimlerin Mantığı
11 Sosyolojik Paradigmalar
12 Sosyolojik Paradigmalar
13 Değerlendirme
14 Final
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Arslan H. Epistemik Cemaat
Habermas, Sosyal Bilimlerin Mantığı Üzerine,
Foucault, Bilginin Arkeolojisi,
Foucault ve Sosyal Diyalog,
Turner S P., Sosyal Teori ve Sosyoloji
Outhwaite W. Sosyal Teori
Richter R. Sosyolojik Paradigmalar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 80
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 20
Finalin BAşarıya Oranı 80
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanır
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 18 18
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 90 90
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 5 3 3 5 5 5 5 4 4 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr