1 | Dersin Adı: | DİN ve POLİTİKA |
2 | Dersin Kodu: | SOS5110 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi FATİH AMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Fatih AMAN-Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Tel:0224-294-18-43 E-posta: faman@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Din-Siyaset ilişkisini süreç bazlı ele almak ve tartışmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Din ve politika ilişkisinin genel özellikleri ve işlevlerinin öğrenciye kazandırılması |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş: Din-politika ilişkisi üzerine | |
2 | İlk dinler ve siyaset ilişkisi | |
3 | Roma'da din ve politika | |
4 | Yahudilikte din ve politika | |
5 | Hristiyanlıkta din ve politika | |
6 | Hinduizm ve Budizm'de din ve politika | |
7 | Konfüçyüs ve Şintoizm'de din ve politika | |
8 | İslam'ın doğuşunda din ve politika | |
9 | Emeviler'de din ve politika | |
10 | Abbasilerde din ve politika | |
11 | Selçuklularda din ve politika | |
12 | Osmanlılarda din ve politika | |
13 | Cumhuriyet döneminde din ve politika | |
14 | Günümüzde din ve politikaya bakış |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Furseth, Inger ve Repstad, Pal, Din Sosyolojisine Giriş – Klasik ve Çağdaş Kuramlar, Birleşik Yayıncılık, 2011; Berger, Peter, Kutsal Şemsiye – Dinin sosyolojik Teorisinin Ana Unsurları, Rağbet yay., 2009; Levent Köker-Mehmet Ali Ağaoğulları, Kral-Devlet Ya Da Ölümlü Tanrı İMGE KİTABEVİ YAYINLARI, 2017; Levent Köker-Mehmet Ali Ağaoğulları, İmparatorluktan Tanrı Devletine, İMGE KİTABEVİ YAYINLARI, 2020; Levent Köker-Mehmet Ali Ağaoğulları, Tanrı Devletinden Kral Devlete, İMGE KİTABEVİ YAYINLARI, 2009; Sinan Ateş, Türkiye'de Din Politikaları ve Din - Siyaset İlişkisi, ÖTÜKEN NEŞRİYAT, 2019; Bernard Lewis, İnanç ve İktidar & Orta Doğu’da Din ve Siyaset, AKILÇELEN KİTAPLAR, 2020. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 25 | 50 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 165 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |