Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİN ve POLİTİKA
1 Dersin Adı: DİN ve POLİTİKA
2 Dersin Kodu: SOS5110
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi FATİH AMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Fatih AMAN-Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü
Tel:0224-294-18-43 E-posta: faman@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Din-Siyaset ilişkisini süreç bazlı ele almak ve tartışmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Din ve politika ilişkisinin genel özellikleri ve işlevlerinin öğrenciye kazandırılması
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Din-politika ilişkisinin temel terimlerini kavramak;
2 Din-politika ilişkisinin teorilerini kavramak;
3 Din-politika ilişkisinin tarihsel sürecini kavramak;
4 Günümüzde din-politika ilişkisini tartışabilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş: Din-politika ilişkisi üzerine
2 İlk dinler ve siyaset ilişkisi
3 Roma'da din ve politika
4 Yahudilikte din ve politika
5 Hristiyanlıkta din ve politika
6 Hinduizm ve Budizm'de din ve politika
7 Konfüçyüs ve Şintoizm'de din ve politika
8 İslam'ın doğuşunda din ve politika
9 Emeviler'de din ve politika
10 Abbasilerde din ve politika
11 Selçuklularda din ve politika
12 Osmanlılarda din ve politika
13 Cumhuriyet döneminde din ve politika
14 Günümüzde din ve politikaya bakış
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Furseth, Inger ve Repstad, Pal, Din Sosyolojisine Giriş – Klasik ve Çağdaş Kuramlar, Birleşik Yayıncılık, 2011; Berger, Peter, Kutsal Şemsiye – Dinin sosyolojik Teorisinin Ana Unsurları, Rağbet yay., 2009; Levent Köker-Mehmet Ali Ağaoğulları, Kral-Devlet Ya Da Ölümlü Tanrı İMGE KİTABEVİ YAYINLARI, 2017; Levent Köker-Mehmet Ali Ağaoğulları, İmparatorluktan Tanrı Devletine, İMGE KİTABEVİ YAYINLARI, 2020; Levent Köker-Mehmet Ali Ağaoğulları, Tanrı Devletinden Kral Devlete, İMGE KİTABEVİ YAYINLARI, 2009; Sinan Ateş, Türkiye'de Din Politikaları ve Din - Siyaset İlişkisi, ÖTÜKEN NEŞRİYAT, 2019; Bernard Lewis, İnanç ve İktidar & Orta Doğu’da Din ve Siyaset, AKILÇELEN KİTAPLAR, 2020.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 25 50
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 165
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 2 4 3 2 3 5 2 1 3 1 1
OK2 4 3 2 3 2 4 5 3 2 2 3 2
OK3 5 4 3 2 3 3 3 4 2 2 2 3
OK4 4 4 3 3 3 4 4 3 3 3 2 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr