ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR VE GÜNCEL UYGULAMALAR
1
Dersin Adı:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR VE GÜNCEL UYGULAMALAR
2
Dersin Kodu:
OKU6114
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Doktora
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
2
7
Dersin AKTS Kredisi:
4
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
2
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
Yok
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Doç. Dr. HATİCE ZEYNEP İNAN
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Prof. Dr. Hatice Zeynep İnan
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin erken çocukluk eğitiminde uygulanan çağdaş yaklaşımlara ilişkin bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. Bu derste okul öncesi eğitimde çağdaş yaklaşımları bilerek okul öncesi eğitim alanında uygulanan farklı yaklaşımları analiz edebilmek, ve erken çocukluk eğitiminde çağdaş yaklaşımların ve güncel uygulamaların ülkemizde uygulanabilirliğini sorgulamak hedeflenmiştir. Bu kapsamda farklı yaklaşım ve modellerin felsefi dayanağı; Eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve eğitimde kullanılan araç-gereçler; her bir yaklaşıma özgü öğretmen yetiştirme programları (hizmetöncesi ve hizmetiçi programlar); aile katılımı; özel gereksinimi olan çocuklara yönelik uygulamalar; eğitim programları; eğitim programlarında kullanılan yöntemler ve program içeriği; eğitim uygulamaları; eğitim programlarının yaygınlığı ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılmasına ilişkin bilgi ve becerilerin elde edilmesi hedeflenmiştir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrenciler, okul öncesi eğitimi alanında çağdaş uygulamalara ilişkin (örn., model, program ve felsefeler) konularında derinlemesine kavrama ve yorumlama yeteneği ve bilgisine sahip olacaktır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Erken Çocukluk eğitimine ilişkin çağdaş program/model/felsefeleri tanımlayabilme;
2
Erken Çocukluk eğitimine ilişkin güncel uygulamaları yorumlayabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Erken çocukluk eğitiminde uygulanan çağdaş yaklaşımlar nelerdir?
2
Reggio Emilia ve Proje Yaklaşımı
3
Yeni Normalde Eğitim
4
Yapılandırmacı ve Sosyal-yapılandırmacı anlayışlar
5
Kongre ve konferanslarda güncel konular
6
Freire: Ezilenlerin pedagojisi
7
Waldorf Okulları ve Steiner
8
Portage Erken Eğitim Programı ve Hippy Bilişsel Eğitim Programı
9
Primary Years Program (PYP)
10
Te Whariki
11
High/Scope ve Head Start
12
Bank-Street
13
Montessori
14
Genel değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1-HATİCE ZEYNEP İNAN (2012). Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar Reggio Emilia Yaklaşımı Ve Proje Yaklaşımı, ISBN : 978-605-443-495-4. ANI yayıncılık. 2-SEÇİLMİŞ KİTAP BÖLÜMLERİ 3-HAKEMLİ DERGİLERDE YAYINLANMIŞ MAKALELER
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Yarıyıl sonu sınavı
Açıklama
Alanyazın taramaları içeren süreç değerlendirmesine bağlı sonuç değerlendirmesi
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
2
24
Ödevler
0
5
60
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
4
4
Toplam İş Yükü
116
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,87
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU