Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR VE GÜNCEL UYGULAMALAR
1 Dersin Adı: ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR VE GÜNCEL UYGULAMALAR
2 Dersin Kodu: OKU6114
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HATİCE ZEYNEP İNAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Hatice Zeynep İnan
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin erken çocukluk eğitiminde uygulanan çağdaş yaklaşımlara ilişkin bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. Bu derste okul öncesi eğitimde çağdaş yaklaşımları bilerek okul öncesi eğitim alanında uygulanan farklı yaklaşımları analiz edebilmek, ve erken çocukluk eğitiminde çağdaş yaklaşımların ve güncel uygulamaların ülkemizde uygulanabilirliğini sorgulamak hedeflenmiştir. Bu kapsamda farklı yaklaşım ve modellerin felsefi dayanağı; Eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve eğitimde kullanılan araç-gereçler; her bir yaklaşıma özgü öğretmen yetiştirme programları (hizmetöncesi ve hizmetiçi programlar); aile katılımı; özel gereksinimi olan çocuklara yönelik uygulamalar; eğitim programları; eğitim programlarında kullanılan yöntemler ve program içeriği; eğitim uygulamaları; eğitim programlarının yaygınlığı ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılmasına ilişkin bilgi ve becerilerin elde edilmesi hedeflenmiştir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler, okul öncesi eğitimi alanında çağdaş uygulamalara ilişkin (örn., model, program ve felsefeler) konularında derinlemesine kavrama ve yorumlama yeteneği ve bilgisine sahip olacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Erken Çocukluk eğitimine ilişkin çağdaş program/model/felsefeleri tanımlayabilme;
2 Erken Çocukluk eğitimine ilişkin güncel uygulamaları yorumlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Erken çocukluk eğitiminde uygulanan çağdaş yaklaşımlar nelerdir?
2 Reggio Emilia ve Proje Yaklaşımı
3 Yeni Normalde Eğitim
4 Yapılandırmacı ve Sosyal-yapılandırmacı anlayışlar
5 Kongre ve konferanslarda güncel konular
6 Freire: Ezilenlerin pedagojisi
7 Waldorf Okulları ve Steiner
8 Portage Erken Eğitim Programı ve Hippy Bilişsel Eğitim Programı
9 Primary Years Program (PYP)
10 Te Whariki
11 High/Scope ve Head Start
12 Bank-Street
13 Montessori
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-HATİCE ZEYNEP İNAN (2012). Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar Reggio Emilia Yaklaşımı Ve Proje Yaklaşımı, ISBN : 978-605-443-495-4. ANI yayıncılık.
2-SEÇİLMİŞ KİTAP BÖLÜMLERİ
3-HAKEMLİ DERGİLERDE YAYINLANMIŞ MAKALELER
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yarıyıl sonu sınavı
Açıklama Alanyazın taramaları içeren süreç değerlendirmesine bağlı sonuç değerlendirmesi
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 5 60
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,87
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7
OK1 5 1 5 5 5 3 1
OK2 5 1 5 5 5 3 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr