| 1 |
Dersin Adı: |
EĞİTİMDE İSTATİSTİK II (NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ) |
| 2 |
Dersin Kodu: |
OKU5106 |
| 3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
| 4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
| 5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
| 6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
| 7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
| 8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
| 9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
| 12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
| 13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
| 14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
| 15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. MERAL TANER DERMAN |
| 16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yok |
| 17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Meral TANER DERMAN mtaner@uludag.edu.tr 0224 2942184 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Görükle Yerleşkesi Nilüfer / Bursa |
| 18 |
Dersin Web Adresi: |
|
| 19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı öğrencilerin, nitel araştırmanın temel özellikleri ve çeşitli yöntemleri konusunda kavramsal bir temel oluşturmalarını sağlamak; belli başlı nitel araştırma desenlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamak; nitel araştırmada veri analizini kavrayabilmelerini ve uygulamalarla nitel araştırmanın eğitim bilimleri araştırmalarındaki kullanımını tanıtmaktır. |
| 20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Bu ders sonucunda öğrenciler nitel araştırma yöntemlerine uygun bir çalışma tasarlayıp, uygun çalışma grubu seçerek ve etik kurallara dikkate ederek çalışmayı tamamlayabilecek düzeyde bilgi sahibi olacaklardır. |
| Hafta |
Teori |
Uygulama |
| 1 |
Nitel araştırmanın tanımı, genel özellikleri ve bilimsel araştırma geleneğindeki yeri,
Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması |
|
| 2 |
Nitel araştırmalarda desenler: fenomonoloji (olgu bilim), çalışma grubu seçme teknikleri, Nitel araştırma planlanması Araştırma sorularının oluşturulması |
|
| 3 |
Nitel araştırmalarda desenler [kuram oluşturma: Gömülü teori (ground theory), çalışma grubu seçme teknikleri, Nitel araştırma planlanması Araştırma sorularının oluşturulması |
|
| 4 |
Nitel araştırmalarda desenler: etnografya (ethnography), çalışma grubu seçme teknikleri, Nitel araştırma planlanması Araştırma sorularının oluşturulması |
|
| 5 |
Nitel araştırmalarda desenler: durum çalışması (case study), çalışma grubu seçme teknikleri, Nitel araştırma planlanması Araştırma sorularının oluşturulması |
|
| 6 |
Nitel araştırmalarda desenler: eylem araştırması (action research), çalışma grubu seçme teknikleri, Nitel araştırma planlanması Araştırma sorularının oluşturulması |
|
| 7 |
Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Gözlem): Nitel araştırmaların etik yönleri, Gözlem yaparken karşılaşılan zorluklar |
|
| 8 |
Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Görüşme): Odak Grup Görüşmesi, yapılandırılmamış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmış görüşme örnekleri, etik yönleri / Görüşme yaparken karşılaşılan zorluklar |
|
| 9 |
Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Doküman Analizi): Nitel araştırmaların etik yönleri, Doküman analizi yaparken karşılaşılan zorluklar |
|
| 10 |
Nitel Araştırmalarda Geçerlik ve güvenirlilik |
|
| 11 |
Veri analizi (Nitel veri analizi teknikleri- Tematik analiz, açık kodlama, diğer kodlama çeşitleri, temellendirilmiş kuram, Yorumlayıcı fenomenolojik analiz) |
|
| 12 |
Nitel araştırma sonuçlarının tartışılması Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi-Makale |
|
| 13 |
Nitel araştırma sonuçlarının tartışılması Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi-Makale |
|
| 14 |
Nitel araştırma sonuçlarının tartışılması Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi-Makale |
|
| 23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Balcı, A. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntemi Teknik ve İlkeler. Pegem Akademi, Ankara. 2- Berg, B. L., & Lune, H. (2011). Qualitative Research Methods for the Social Sciences (8th Edition). Boston, MA: Allyn & Bacon 3- Creswell, J. W. (2013). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among five approaches. Sage Publications: London: UK. 4- Flick, U. (2009). An Introduction to Qualitative Research. London: Sage. Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods. Sage Publication, California. 5- Mann, C. & Stewart, F. (2002). Internet Communication and Qualitative Research. Sage Publication: London: UK 6- Işıkoğlu, N. (2005). Eğitimde nitel araştırma. Eğitim Araştırmaları, 20, 158-165. 7-Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık. |
| 24 |
Değerlendirme |
|