1 | Dersin Adı: | BÜTÜNLEŞİK SANAT EĞİTİMİ ÖĞRETİM PROGRAM ve UYGULAMALARI |
2 | Dersin Kodu: | SIN5121 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEHNAZ SÜNNETÇİOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
U.Ü.Eğitim Fakültesi A Blok Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı 16059 Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA +90 (224) 294 2118 sehnazsun@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu derste sanatlar arası ve sanatın diğer disiplinlerle olan ortak yönleri ile ilgili kavramsal çerçevede analizler yapılacaktır. Öğretmenlerin bir konunun öğretiminde sanattan nasıl yararlanabilecekleri bütünleşik bir yaklaşımla irdelenmeye çalışılacaktır. Bunun için farklı sanat eğitimi disiplinlerine (drama, müzik, dans, görsel sanatlar vb.) ait öğretim programları incelenerek sanatın farklı disiplinlere nasıl entegre edilebileceği, uygulamaların neleri kapsayacağı üzerinde değerlendirmeler yapılacaktır. Bu dersle birlikte bütünleşik sanat eğitimi öğretim program modelleri ve buna bağlı olarak yaratıcı ve yenilikçi ders uygulamalarına ilişkin öneriler geliştirilmeye çalışılacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Sanatın (drama, müzik, dans, görsel sanatlar vb.) farklı disiplinlerdeki konu ve kazanımlarla nasıl bütünleştirileceği ve ders uygulamaların neleri kapsayacağı şeklinde bilgilere ulaşılacaktır. Öğretmenlerin sanatın farklı dallarından yararlanarak ders konularını işleyebilecekleri etkili, iş birlikçi bir öğretme-öğrenme yaklaşımına sahip olackalrdır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bütünleşik, disipline arası, öğretim programı, sanat, sanat eğitimi terimlerin literatüre dayalı olarak tanımlanması, açıklanması. | |
2 | Müzik ve resim dersi öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Benzer kazanımların tablolar oluşturarak analiz edilmesi. | |
3 | Halcrow, 2018 makalesinin değerlendirilmesi. Müzik ve resim derslerinin entegre edilebilecek kazanımlarının incelenmesi ve makale doğrultusunda tartışılması. | |
4 | Yaratıcı drama ve müzik ilişkisini kurma. Müzik dersine yaratıcı dramanın bütünleşik öğretim program çerçevesinde entegre edilmesinin değerlendirilmesi. | |
5 | Yaratıcı dramanın ilkokul ders kazanımlarıyla örtüşme durumlarının incelenmesi. | |
6 | Yaratıcı dans yoluyla ilkokul düzeyinde farklı ders konularının bütünleşik yaklaşım doğrultusunda planlama ve değerlendirme çalışmaları. | |
7 | Sanat tabanlı bütünleşik derslerin hazırlanmasında işbirlikçi öğrenme modelinin uygulanmasının tartışılması. | |
8 | Arts Integration in the Curriculum: A Review of Research and Implications for Teaching and Learning 287 Joan Russell and Michalinos Zembylas kitap Bölümünün incelenmesi ve tartışılması. | |
9 | Bütünleşik öğretim programı doğrultusunda işlenen derslerde ölçme-değerlendirme çalışmalarının tartışılması. | |
10 | Sanatlar arası bütünleşik bir öğretim program modelinin tasarımı | |
11 | Sanatlar arası bütünleşik bir öğretim program model önerisinin geliştirilmesi. | |
12 | Sanatlar arası bütünleşik bir ders içeriğinin geliştirilmesi ve uygulama biçiminin değerlendirilmesi. | |
13 | Bütünleşik öğretim programının yaratıcılık kapsamında değerlendirilmesi. | |
14 | Sanat tabanlı bütünleşik yaklaşımla işlenen derslerin kalıcı öğrenmeye etkisinin alan yazından hareketle incelenmesi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
An, S., & Tillman, D. (2014). Elementary teachers’ design of arts based teaching: Investigating the possibility of developing mathematics-music integrated curriculum. Journal of Curriculum Theorizing, 30(2). Barry, N. H. (2008). The role of integrated curriculum in music teacher education. Journal of music teacher education, 18(1), 28-38. Halcrow, K. (2018). Imitation and innovation: Harnessing the principles of music pedagogy for the writing classroom. Literacy Learning: The Middle Years, 26(3), 48-57. Harney, K. (2020). Integrating music across the elementary curriculum. Oxford University Press, USA. NACAKCI, Z., DALKIRAN, E., & SAĞER, T. (2020). AKADEMİSYEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA SINIFLANDIRILAN MÜZİK EĞİTİMİ LİSANSÜSTÜ DERSLERİNE YÖNELİK BÜTÜNLEŞİK BİR YAPI MODELİ ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (56), 362-384. San, İ. (2003). “Sanat Eğitimi Kuramları”. Ütopya Yayınevi. Ankara San, İ. (2004). “Sanat ve Eğitim, Yaratıcılık, Temel Sanat Kuramları, Sanat Eleştirisi Yaklaşımları”. Ütopya Yayınevi. Ankara. Silverstein, L. B., & Layne, S. (2010). Defining arts integration. The John F. Kennedy Center for the Performing Arts, 1-10. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Tümevarım, beyin fırtınası teknikleri uygulanmaktadır: Anlatım, sunu, soru-cevap. | |
Açıklama | Bir dönem sonu sına ve ödev şeklinde değerlendirme yapılacaktır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 30 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |