Prof. Dr. Ömer DÜZBAKAR Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi 16059/Bursa 02242942250 oduzbakar@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Sosyal bilgiler dersinin önemli konu alanlarından birisini oluşturan tarihin doğası ve özellikleri ile sosyal bilgiler ile tarih disiplini arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlamaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrencilerin çağdaş dünyanın gerektirdiği bilgi ve becerileri kazanırken ulusumuzun tarihini, değerlerini ve geleceğe ilişkin ülkü ve ideallerini bilmesini sağlamaktadır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Tarih öğretiminin dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel seyri hakkında genel fikir sahibi olur.;
2
Tarih öğretiminin amaçları hakkında fikir sahibi olur.;
3
Sosyal bilgiler öğretim programında yer verilen dersin genel amaçlarını tarih disipliniyle ilişkilendirir.;
4
Sosyal bilgiler öğretim programında kazandırılması öngörülen becerileri tarih disipliniyle ilişkilendirir.;
5
Sosyal bilgiler öğretim programında kazandırılması öngörülen değerleri tarih disipliniyle ilişkilendirir.;
6
Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan öğrenme alanlarını tarih konuları boyutuyla değerlendirir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Tarihin tanımı ve konusu
2
Tarihe yardımcı bilim dalları
3
Tarih yazıcılığının tarihsel gelişimi
4
Osmanlı Devletinde tarih yazıcılığı
5
Dünyada tarih öğretimi
6
Türkiye'de tarih öğretimi
7
Tarih öğretiminin amaçları
8
Sosyal bilgiler dersi kapsamında tarih öğretimi
9
Tarih öğretiminin amaçları
10
Tarih derslerinde kavram öğretimi
11
Tarih derslerinde yerel tarih, müze ve ören yerlerinin kullanımı
12
Tarih öğretiminde yazılı kaynakların kullanımı
13
Tarih öğretiminde sözlü tarih
14
Tarih öğretiminde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanımı
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Carr, E. H. (2011). Tarih nedir? İstanbul: İletişim Yay. Collingwood, R. G. (2005). Tarihin ilkeleri. İstanbul: Yapı Kredi Yay. Demircioğlu, İ. H. (2014). Tarih öğretiminde öğrenci merkezli yaklaşımlar. Ankara: Anı Yay. Jenkins, K. (2011). Tarihi yeniden düşünürken. Ankara: Birleşik Yayınevi. Köstüklü, N. (2003). Sosyal bilimler ve tarih öğretimi. Konya: Günay Ofset. Kütükoğlu, M. S. (1995). Tarih araştırmalarında usul. İstanbul: Kubbealtı Neşriyat. Özbaran, S. (2005). Tarih, tarihçi ve toplum. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yay.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ara sınav ve dönem sonu sınavları yazılı sınav olarak yapılmaktadır.
Açıklama
Sınavlarda sorular zor, orta düzey ve kolay olmak üzere sınıflandırılmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
5
60
Ödevler
0
4
4
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
12
12
Toplam İş Yükü
114
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,8
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU