Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SOSYAL BİLGİLERDE TARİH ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: SOSYAL BİLGİLERDE TARİH ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: SOS6112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÖMER DÜZBAKAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Ömer DÜZBAKAR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Ömer DÜZBAKAR
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
16059/Bursa
02242942250
oduzbakar@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sosyal bilgiler dersinin önemli konu alanlarından birisini oluşturan tarihin doğası ve özellikleri ile sosyal bilgiler ile tarih disiplini arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilerin çağdaş dünyanın gerektirdiği bilgi ve becerileri kazanırken ulusumuzun tarihini, değerlerini ve geleceğe ilişkin ülkü ve ideallerini bilmesini sağlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tarih öğretiminin dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel seyri hakkında genel fikir sahibi olur.;
2 Tarih öğretiminin amaçları hakkında fikir sahibi olur.;
3 Sosyal bilgiler öğretim programında yer verilen dersin genel amaçlarını tarih disipliniyle ilişkilendirir.;
4 Sosyal bilgiler öğretim programında kazandırılması öngörülen becerileri tarih disipliniyle ilişkilendirir.;
5 Sosyal bilgiler öğretim programında kazandırılması öngörülen değerleri tarih disipliniyle ilişkilendirir.;
6 Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan öğrenme alanlarını tarih konuları boyutuyla değerlendirir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tarihin tanımı ve konusu
2 Tarihe yardımcı bilim dalları
3 Tarih yazıcılığının tarihsel gelişimi
4 Osmanlı Devletinde tarih yazıcılığı
5 Dünyada tarih öğretimi
6 Türkiye'de tarih öğretimi
7 Tarih öğretiminin amaçları
8 Sosyal bilgiler dersi kapsamında tarih öğretimi
9 Tarih öğretiminin amaçları
10 Tarih derslerinde kavram öğretimi
11 Tarih derslerinde yerel tarih, müze ve ören yerlerinin kullanımı
12 Tarih öğretiminde yazılı kaynakların kullanımı
13 Tarih öğretiminde sözlü tarih
14 Tarih öğretiminde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanımı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Carr, E. H. (2011). Tarih nedir? İstanbul: İletişim Yay.
Collingwood, R. G. (2005). Tarihin ilkeleri. İstanbul: Yapı Kredi Yay.
Demircioğlu, İ. H. (2014). Tarih öğretiminde öğrenci merkezli yaklaşımlar. Ankara: Anı Yay.
Jenkins, K. (2011). Tarihi yeniden düşünürken. Ankara: Birleşik Yayınevi.
Köstüklü, N. (2003). Sosyal bilimler ve tarih öğretimi. Konya: Günay Ofset.
Kütükoğlu, M. S. (1995). Tarih araştırmalarında usul. İstanbul: Kubbealtı Neşriyat.
Özbaran, S. (2005). Tarih, tarihçi ve toplum. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yay.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ara sınav ve dönem sonu sınavları yazılı sınav olarak yapılmaktadır.
Açıklama Sınavlarda sorular zor, orta düzey ve kolay olmak üzere sınıflandırılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 0 4 4
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 3 4 4 3 4 3 3 4 4 4 4
OK2 4 4 3 3 3 3 4 4 4 2 4 4
OK3 3 3 4 3 3 4 4 4 3 3 3 4
OK4 3 3 4 3 4 3 4 3 3 3 4 3
OK5 4 4 3 4 4 3 3 4 3 4 3 4
OK6 3 3 4 4 3 4 3 4 4 3 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr