1 | Dersin Adı: | TÜRKÇE DERS KİTABI ÇÖZÜMLEMELERİ |
2 | Dersin Kodu: | TUR6123 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EROL OGUR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Erol OGUR Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Türkçe Eğitimi ABD Görükle/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ders kitabının bir dersin en önemli gereçlerinden biri olarak öğretimdeki yeri hakkında bilgi vermek; ders kitabını oluşturan dış koşullar (yasalar, yönetmelikler; okul türleri, piyasa koşulları vb.) ile iç koşulları (kullanılacak yöntemler, konu alanının özellikleri; fiziksel yapı koşulları vb.) tanıtmak ve bu konuda uygulamalar yapmak; bir ders kitabında önemli olan dil, konusal bütünlük, sınamayı ve sağlamlaştırmayı öngören alıştırma biçimleri ve zenginliğini farkettirmek; Türkçe derslerinde metin seçiminin ve çeşitliliğinin önemini göstermek; sayfa düzeni ve grafik öğelerin kullanımı gibi öğelerin işlevi ve bunları eski-yeni ders kitapları üzerinde uygulamalı olarak göstermek; öğretmen adayına kendi alanıyla ilgili bir ders kitabını farklı yönlerden inceleyebilme ve değerlendirme raporu yazabilme becerisi kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmenlik hayatında kullanacakları başta ders kitapları olmak üzere diğer yazılı materyalleri öğretim ilke ve amaçları doğrultusunda etkili kullanabilme becerisi kazanma |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders kitabı tanımı, niteliği, ders kitabının öğretimdeki yeri | |
2 | Cumhuriyet döneminde Türkçe Öğretimi Aracı Olarak Türkçe Ders Kitapları | |
3 | Ders kitabını oluşturan dış koşullar (yasalar, yönetmelikler; okul türleri, piyasa koşulları) | |
4 | Ders kitabını oluşturan iç koşullar (kullanılacak yöntemler, konu alanının özellikleri, fiziksel yapı koşulları ) | |
5 | Ders kitaplarının öğretim programlarına uygunluğu | |
6 | Ders kitaplarının öğretim programlarına uygunluğu | |
7 | Ders kitaplarının bilgi içeriği yönünden incelenmesi | |
8 | Ders kitaplarının bilgi içeriği yönünden incelenmesi | |
9 | Ders kitabının dil ve anlatım özellikleri yönünden incelenmesi | |
10 | Ders kitabının tasarım özellikleri yönünden incelenmesi | |
11 | Ders kitabının görsel düzen yönünden incelenmesi | |
12 | Ders kitabının fiziksel yapı ve bölümler yönünden incelenmesi | |
13 | Ders kitabını seçme ölçeklerinin belirlenmesi | |
14 | Türkçe ders kitaplarını inceleme çalışmaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Tebliğler Dergisi, Türkçe Öğretim Programı, MEB, 2006. 2. Mustafa Cemiloğlu, Türkçe Öğretimi, , Bursa, 2005. 3. Özcan Demirel, Türkçe Öğretimi, Ankara 1999. 4. Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, 1986. 5. Leyla Küçükahmet, Konu Alanı Türkçe Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Nobel Yayınları, Ankara, 2001. 6. Abdurrahman Kılıç-Serdal Seven, Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara,2002. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dönemde 1 ödev Bir yarıyılı sonu klasik sınav | |
Açıklama | Ara sınav yerine ödev Yarıyıl sonu sınavı klasik olacak |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 48 | 48 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |