Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKÇE DERS KİTABI ÇÖZÜMLEMELERİ
1 Dersin Adı: TÜRKÇE DERS KİTABI ÇÖZÜMLEMELERİ
2 Dersin Kodu: TUR6123
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EROL OGUR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Erol OGUR
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü
Türkçe Eğitimi ABD
Görükle/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Ders kitabının bir dersin en önemli gereçlerinden biri olarak öğretimdeki yeri hakkında bilgi vermek; ders kitabını oluşturan dış koşullar (yasalar, yönetmelikler; okul türleri, piyasa koşulları vb.) ile iç koşulları (kullanılacak yöntemler, konu alanının özellikleri; fiziksel yapı koşulları vb.) tanıtmak ve bu konuda uygulamalar yapmak; bir ders kitabında önemli olan dil, konusal bütünlük, sınamayı ve sağlamlaştırmayı öngören alıştırma biçimleri ve zenginliğini farkettirmek; Türkçe derslerinde metin seçiminin ve çeşitliliğinin önemini göstermek; sayfa düzeni ve grafik öğelerin kullanımı gibi öğelerin işlevi ve bunları eski-yeni ders kitapları üzerinde uygulamalı olarak göstermek; öğretmen adayına kendi alanıyla ilgili bir ders kitabını farklı yönlerden inceleyebilme ve değerlendirme raporu yazabilme becerisi kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmenlik hayatında kullanacakları başta ders kitapları olmak üzere diğer yazılı materyalleri öğretim ilke ve amaçları doğrultusunda etkili kullanabilme becerisi kazanma
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ders kitabının eğitim-öğretimdeki yeri hakkında bilgi sahibi olma.;
2 Türkçe öğretiminde ders kitaplarının yerini ve önemini öğrenme.;
3 Ders kitabının hazırlanmasında yasa ve yönetmelikleri; kitabın içeriğinin düzenlenmesindeki ilkeleri öğrenme.;
4 Öğrenme-öğretme durumlarının ders kitaplarında hangi ölçütleri belirlediğini kavrama.;
5 Ders kitabının fiziksel öğelerini tanıma;Ders kitabındaki fiziksel öğelerin önemini ve kitabın kullanılışlığında bu öğelerin etkisini bilme. ;
6 Ders kitabını tasarım öğeleri ve tasarım ilkelerine gore inceleyebilme.;
7 Kullanacağı ders kitabını uygun ölçekler çerçevesinde değerlendirebilme.;
8 Ders kitabını öğretim programına uygunluğu yönünden değerlendirebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders kitabı tanımı, niteliği, ders kitabının öğretimdeki yeri
2 Cumhuriyet döneminde Türkçe Öğretimi Aracı Olarak Türkçe Ders Kitapları
3 Ders kitabını oluşturan dış koşullar (yasalar, yönetmelikler; okul türleri, piyasa koşulları)
4 Ders kitabını oluşturan iç koşullar (kullanılacak yöntemler, konu alanının özellikleri, fiziksel yapı koşulları )
5 Ders kitaplarının öğretim programlarına uygunluğu
6 Ders kitaplarının öğretim programlarına uygunluğu
7 Ders kitaplarının bilgi içeriği yönünden incelenmesi
8 Ders kitaplarının bilgi içeriği yönünden incelenmesi
9 Ders kitabının dil ve anlatım özellikleri yönünden incelenmesi
10 Ders kitabının tasarım özellikleri yönünden incelenmesi
11 Ders kitabının görsel düzen yönünden incelenmesi
12 Ders kitabının fiziksel yapı ve bölümler yönünden incelenmesi
13 Ders kitabını seçme ölçeklerinin belirlenmesi
14 Türkçe ders kitaplarını inceleme çalışmaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Tebliğler Dergisi, Türkçe Öğretim Programı, MEB, 2006.
2. Mustafa Cemiloğlu, Türkçe Öğretimi, , Bursa, 2005.
3. Özcan Demirel, Türkçe Öğretimi, Ankara 1999.
4. Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, 1986.
5. Leyla Küçükahmet, Konu Alanı Türkçe Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Nobel Yayınları, Ankara, 2001.
6. Abdurrahman Kılıç-Serdal Seven, Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara,2002.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dönemde 1 ödev Bir yarıyılı sonu klasik sınav
Açıklama Ara sınav yerine ödev Yarıyıl sonu sınavı klasik olacak
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 0 0
Projeler 1 48 48
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 48 48
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 1 1 1 1 1 1 2 1 4 4
OK2 1 1 1 1 1 1 2 1 4 4
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 4 4
OK4 1 1 1 1 1 1 2 1 4 4
OK5 1 1 1 1 1 1 2 1 4 4
OK6 1 1 1 1 1 1 2 1 4 4
OK7 1 1 1 1 1 1 2 1 4 4
OK8 1 1 1 1 1 1 2 1 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr