Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE 21.YÜZYIL BECERİLERİ
1 Dersin Adı: FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE 21.YÜZYIL BECERİLERİ
2 Dersin Kodu: FEN5120
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DİLEK ZEREN ÖZER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doktorasını/uzmanlığını aynı alandan almış öğretim elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı A Blok Görükle /BURSA
Tel: 0 224 2942254
E-posta: dzeren@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersi alan öğrencilerin, 21.yy beceri ve yeterliliklerini neler olduğuna yönelik olarak bilgi sahibi olmalarını sağlamak, öğretmen ve öğrencilerin bu becerilerin fen eğitimiyle gelişimin nasıl sağlanacağına yönelik bilgilendirmek ve fen eğitiminde 21 yl becerilerine ilişkin alanda yapılan çalışmaların analizi, örnek araştırmaların sunumunu gerçekleştirmek ve yeni bilimsel araştırmaların planlanması sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders, TYYÇ Temel alan yeterliliklerinin 7. Düzey (yüksek lisans) Bilgi basamağında, 7.1 ve 7.2 Beceriler basamağında 7.1 Yetkinlikler basamağında Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 7.1 ve 7.3 Yetkinlikler-Öğrenme 7.1 Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik 7.1 ve 7.5 Yetkinlikler-Alana özgü Yetkinlik 7.3. Temel alan yeterliliklerinin (TYYÇ) gelişmesine katkı sağlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 21.YY becerilerini tanır.;
2 Fen eğitiminde 21.yy becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlik tasarlar.;
3 21.YY becerilerin gelişmine yönelik ölçme ve değerlendirme tekniklerini bilir ve uygular.;
4 21 YY becerilerine yönelik bilimsel bir araştırma tasarlar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma, öğrenci çalışma gruplarının oluşturulması, ders kapsamı, içeriği ve değerlendirmelerin tanıtımı
2 Öğrenme ve yenilenme becerileri inovasyon, yaratıcılık ve yenilenme
3 Öğrenme ve yenilenme becerileri • iletişim ve işbirliği • eleştirel düşünme ve problem çözme
4 Bilgi; medya ve teknoloji becerileri • bilgi okuryazarlığı • medya okuryazarlığı
5 Bilgi; medya ve teknoloji becerileri Bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı 21. yy becerileri ve stem
6 c) Yaşam ve kariyer becerileri Girişimcilik ve benlik yönetimi
7 c) Yaşam ve kariyer becerileri Üretkenlik ve hesap verilebilirlik
8 c) Yaşam ve kariyer becerileri Esneklik ve adapte olunabilirlik
9 c) yaşam ve kariyer becerileri Sosyal ve kültürler arası beceriler
10 c) yaşam ve kariyer becerileri Liderlik ve sorumluluk
11 Öğretmen eğitiminde ve fen eğitiminde 21.yüzyil becerileri
12 Fen eğitiminde 21 yl becerilerine ilişkin alanda yapılan çalışmaların analizi (literatür analizi), örnek araştırmaların sunumu ve yeni bilimsel araştırmaların planlanması
13 Fen eğitiminde 21 yl becerilerine ilişkin alanda yapılan çalışmaların analizi (literatür analizi), örnek araştırmaların sunumu ve yeni bilimsel araştırmaların planlanması
14 Fen eğitiminde 21 yl becerilerine ilişkin alanda yapılan çalışmaların analizi (literatür analizi), örnek araştırmaların sunumu ve yeni bilimsel araştırmaların planlanması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Gelen, İ. (2017). P21-Program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD Uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(1), 183-201.
Gürültü, E., Aslan, M., & Bülent, A. L. C. I. (2019). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 780-798.
DÜZGÜNER, T. T., KARABULUT, H., & KARİPER, A. 21. YÜZYIL BECERİLERİ İLE İLGİLİ YAPILMIŞ OLAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 179-199.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ödev ve geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 35 35
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,77
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OK1 5 1 1 4 1 2 3 2 1
OK2 3 4 5 2 5 2 3 4 3
OK3 5 2 2 2 3 4 4 2 5
OK4 3 5 5 4 5 4 5 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr