Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
UYGULAMALI DİLBİLİM
1 Dersin Adı: UYGULAMALI DİLBİLİM
2 Dersin Kodu: ALM5107
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YUNUS ALYAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Yunus Alyaz
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Bursa / Türkiye
Telefon: 0224 294 22 76
E-Posta: alyaz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin çağdaş dilbilim kuramlarını tanımaları ve bu kuramların gerçek yaşamda ve dil öğrenimindeki uygulamalara etkilerinin öğrenilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersin içeriği öğrencilerin bilim insanı olarak yetişmelerine katkı sağlamaya yöneliktir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dil olgusunu bilimsel bir bakış açısıyla analiz edebilme.;
2 Dilbilimin gerçek yaşamdaki uygulama alanlarını tanımlayabilme.;
3 Dilbilimin dil öğretimine etkisini analiz edebilme.;
4 Dilbilim ile birinci ve ikinci dil edinimi arasında bağlantı kurabilme.;
5 Dilin psikolojik ve sosyolojik süreçlerini analiz edebilme.;
6 Dilbilimsel verileri kullanarak ders öğretim materyalleri hazırlayabilme.;
7 Dilbilimsel verileri kullanarak başarılı dil öğretim ortamları hazırlayabilme.;
8 Başarılı iletişimin psikolojik ve sosyolojik süreçlerini analiz edebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders programının tanıtımı, dönem çalışma planının oluşturulması.
2 Genel Dilbilim ve Kuramsal Dilbilim.
3 Uygulamalı Dilbilime Giriş.
4 Uygulamalı Dilbilim - Didaktik Dilbilim.
5 Çağdaş dil öğretim yöntemlerinin dilbilimsel temelleri: Birinci dilin etkisi.
6 Çağdaş dil öğretim yöntemlerinin dilbilimsel temelleri: Aradilin etkisi.
7 Dil öğretim ve öğrenim süreçlerinin dilbilimsel temelleri: Dil ediniminin doğası.
8 Dil öğretim ve öğrenim süreçlerinin dilbilimsel temelleri: Dil edinim kuramları I.
9 Dil öğretim ve öğrenim süreçlerinin dilbilimsel temelleri: Dil edinim kuramları II.
10 Dil öğrenimine etki eden dilsel ve dil dışı etkenler.
11 Araştırma çalışmalarının sunumu değerlendirilmesi.
12 Araştırma çalışmalarının sunumu değerlendirilmesi.
13 Araştırma çalışmalarının sunumu değerlendirilmesi.
14 Dönemin Değerlendirilmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Crystal, D., Die Cambridge Enzyklopädie der
Sprache, Übers. und Bearb. S. Röhrich, Frankfurt
(M): Campus, 1995.
2) Bünting, K.-D., Einführung in die Linguistik, 14.
Auflage. Frankfurt (M): Anton Hain, 1993.
3) Geier, M., Orientierung Linguistik, Reinbek: rororo,
1998.
4) GER (Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen
für Sprachen: Lernen, Lehren, Beurteilen) übers. v.
J. Quetz, R. Schieß und U. Sköries, Berlin &
München: Langenscheidt, 1996.
5) Çeşitli İnternet Kaynakları (The Linguist vb).
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımı.
Açıklama Bu derste ara sınav, araştırma projesi ve yarıyıl sonu sınavı gibi geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımı kullanılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 10 20
Projeler 1 30 30
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 6 6
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 2 3 3 4 5 5 2 2 2 5
OK2 5 4 2 3 3 4 5 5 2 2 2 5
OK3 5 4 2 3 3 4 5 5 2 2 2 5
OK4 5 4 2 3 3 4 5 5 2 2 2 5
OK5 5 4 2 3 3 4 5 5 2 2 2 5
OK6 5 4 2 3 3 4 5 5 2 2 2 5
OK7 5 4 2 3 3 4 5 5 2 2 2 5
OK8 5 4 2 3 3 4 5 4 2 2 2 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr