1 | Dersin Adı: | UYGULAMALI DİLBİLİM |
2 | Dersin Kodu: | ALM5107 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YUNUS ALYAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Yunus Alyaz Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü 16059 Bursa / Türkiye Telefon: 0224 294 22 76 E-Posta: alyaz@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin çağdaş dilbilim kuramlarını tanımaları ve bu kuramların gerçek yaşamda ve dil öğrenimindeki uygulamalara etkilerinin öğrenilmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dersin içeriği öğrencilerin bilim insanı olarak yetişmelerine katkı sağlamaya yöneliktir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders programının tanıtımı, dönem çalışma planının oluşturulması. | |
2 | Genel Dilbilim ve Kuramsal Dilbilim. | |
3 | Uygulamalı Dilbilime Giriş. | |
4 | Uygulamalı Dilbilim - Didaktik Dilbilim. | |
5 | Çağdaş dil öğretim yöntemlerinin dilbilimsel temelleri: Birinci dilin etkisi. | |
6 | Çağdaş dil öğretim yöntemlerinin dilbilimsel temelleri: Aradilin etkisi. | |
7 | Dil öğretim ve öğrenim süreçlerinin dilbilimsel temelleri: Dil ediniminin doğası. | |
8 | Dil öğretim ve öğrenim süreçlerinin dilbilimsel temelleri: Dil edinim kuramları I. | |
9 | Dil öğretim ve öğrenim süreçlerinin dilbilimsel temelleri: Dil edinim kuramları II. | |
10 | Dil öğrenimine etki eden dilsel ve dil dışı etkenler. | |
11 | Araştırma çalışmalarının sunumu değerlendirilmesi. | |
12 | Araştırma çalışmalarının sunumu değerlendirilmesi. | |
13 | Araştırma çalışmalarının sunumu değerlendirilmesi. | |
14 | Dönemin Değerlendirilmesi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Crystal, D., Die Cambridge Enzyklopädie der Sprache, Übers. und Bearb. S. Röhrich, Frankfurt (M): Campus, 1995. 2) Bünting, K.-D., Einführung in die Linguistik, 14. Auflage. Frankfurt (M): Anton Hain, 1993. 3) Geier, M., Orientierung Linguistik, Reinbek: rororo, 1998. 4) GER (Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Sprachen: Lernen, Lehren, Beurteilen) übers. v. J. Quetz, R. Schieß und U. Sköries, Berlin & München: Langenscheidt, 1996. 5) Çeşitli İnternet Kaynakları (The Linguist vb). |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımı. | |
Açıklama | Bu derste ara sınav, araştırma projesi ve yarıyıl sonu sınavı gibi geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımı kullanılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 | 20 |
Projeler | 1 | 30 | 30 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |