Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ACİL ŞİRURJİ-GENEL CERRAHİ
1 Dersin Adı: ACİL ŞİRURJİ-GENEL CERRAHİ
2 Dersin Kodu: TIP6054
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 6
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 11
7 Dersin AKTS Kredisi: 10
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 0
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÖZLEM KÖKSAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: BUÜ Tıp Fakültesi Acil Tıp Anabilim Dalı ve Genel Cerrahi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri tarafından verilmektedir
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof Dr. Özlem KÖKSAL,
2953222
ozlemkoksal@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1117134
19 Dersin Amacı Acil hastalıkları tanımak ve yönetebilmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Acil durumlarda ilk yardım yapabilmek
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Acil ve acil olmayan hastanın ayırt edilmesi.;
2 Kritik hasta stabilizasyonunun sağlanması. (havayolu, solunum ve dolaşım stabilizasyonu). ;
3 Dahili acil hastalıkların tanı, ayırıcı tanı ve tedavisinin yapılması.;
4 Cerrahi acil hastalıkların tanı, ayrıcı tanı ve ilk tedavi girişimlerinin öğrenilmesi.;
5 Temel girişimlerin (idrar sondası, N/G sonda, kan örneği alma, kan şekeri ölçümü, hava yolu açma, defibrilasyon, yara – yanık pansumanı, sütürasyon, vb.) öğrenilmesi.;
6 Ölümcül ritmler, Temel ve İleri Yaşam Desteği ve travmalı hastaya yaklaşımın teorik ve pratik olarak öğrenilmesi.;
7 Acil servise en çok başvuran hasta gruplarına acil yaklaşımın öğrenilmesi (karın ağrısı, göğüs ağrısı, nefes darlığı, baş ağrısı, bilinç bozukluğu, şok, zehirlenmeler, minör aciller);
22 Dersin İçeriği
Teori Uygulama
Acil ve kritik hastaya yaklaşımın (tanı, ayırıcı tanı, stabilizasyon, tedavi) ve temel tıbbi girişimlerin (idrar sondası, N/G sonda, kan örneği alma, kan şekeri ölçümü, hava yolu açma, defibrilasyon, yara – yanık pansumanı, sütürasyon, vb.) öğrenilmesidir.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.Tintinalli's Emergency Medicine Manuel, 8th edition, 2017
2.Oxford Handbook of Emergency Medicine, 5. baskı
3. Dahili – Cerrahi – Adli Aciller El Kitabı, 2019, 4.baskı
4. A-Cep (Acil Tıp Cep kitabı), Zeynep Kekeç, 2020, 3.baskı
5. Emergency Medicine Secrets, sixth edition
6. Tarascon Erişkin Acil Cep Kitabı, 2018
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 100
Yıl sonu Sınavı 0 0
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 100
Finalin BAşarıya Oranı 0
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrenciler stajlardaki devamlarına göre başarılı ya da başarısız olarak değerlendirilirler.
Açıklama Sınav olmayıp; nöbetlere devam ve intern karnesi ile değerlendirme yapılır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 0 0 0
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 300
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 0 0 0
Toplam İş Yükü 300
Toplam İş Yükü / 30 saat 10
Dersin AKTS Kredisi 10
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 4 5 0 5 0 5 0 4 4 4 0 4 0 4 4
OK2 5 4 5 0 0 0 5 0 0 0 4 0 0 0 0 4
OK3 5 4 5 0 0 0 5 0 0 0 4 0 0 0 4 4
OK4 5 4 5 0 0 0 5 0 0 0 4 0 0 0 4 4
OK5 5 5 5 4 0 4 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 5 5 4 0 0 5 4 0 0 4 4 4 4 5 5
OK7 5 4 5 4 4 0 5 0 4 0 4 4 0 0 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr