Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SEÇMELİ(GÖĞÜS CERRAHİSİ)
1 Dersin Adı: SEÇMELİ(GÖĞÜS CERRAHİSİ)
2 Dersin Kodu: TIP6046
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 6
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 11
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 0
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Tıp Fakültesi 6. sınıf öğrencisi olmak
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHMET SAMİ BAYRAM
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Ahmet Sami Bayram
Prof.Dr.Cengiz Gebitekin
Doç.Dr. Hüseyin Melek
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: BUÜ.Tıp Fakültesi Cerrahi Bilimler
Göğüs Cerrahisi Anabilim Dalı
asbayram@gmail.com
02242952341
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1117147
19 Dersin Amacı Stajın amacı, öğrencileri Göğüs Cerrahisi ile ilgili acil konularda hasta yaklaşımlarını ve göğüs cerrahisini ilgilendiren hastalıklardan korunma ve tedavisi ile ilgili, akılda tutulması gereken konularda eğitmektir. Stajda hedeflenen kuramsal konular, toraks travmalı hastaya yaklaşım, akciğer ve mediasten tümörlü hastaların tanınması ve bu hastalara yaklaşım, yabancı cisim aspirasyonlarının tanıtılması, acil durumlarda yapılacaklar, göğüs cerrahisinin diğer konularında öğrencileri pratik ve kuramsal olarak eğitmek, cerrahi akciğer filmlerinin okunmasında gerekli bilgiyi görsel olarak vermektir. Hedeflenen beceriler, göğüs cerrahisi hastalarına klinik yaklaşım, Toraks tüpü takılmasının gözlemlenmesi, yabancı cisim aspirasyonlarında yapılacak acil müdahalelerin pratik ve kuramsal olarak gösterilmesi, yoğun bakım hastalarına yaklaşımın pratik olarak gösterilmesi, Bronkoskopi uygulamasının gösterilmesi, acil torasik dekompresyon gösterilmesidir. Hedeflenen tutumlar ise, hastalıkların nedenleri, tanı ve tedavilerinde bilimsel gücünü anlama ve benimseme, hasta hekim ilişkilerinde şefkatli, dürüst ve güvenilir olma, ölümcül bir hastalıkta etik yaklaşımda bulunma, yaşam boyunca kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama ve benimsemedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Solunum sisteminin cerrahi anatomisini ve fizyolojisini açıklar. Solunum sisteminin, mediastenin ve özefagusun sık görülen ve cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının nedenlerini, oluşum mekanizmalarını, yol açtıkları klinik bulguları ve cerrahi yaklaşım ilkelerini açıklar. Solunum sistemi yakınmaları olan hastadan öykü alır. Solunum sistemi fizik muayenesini yapar. Solunum sistemi, mediasten ve özefagus hastalıklarının teşhisinde kullanılan temel tanı yöntemlerini ve işlemlerini açıklar. Anamnez ve muayene bulgularına dayanarak, tanı ve tedaviye yönlendirecek laboratuvar testlerini uygun sırada seçer. Solunum sistemi ile ilgili temel tanısal test (akciğer grafisi, arter kan gazı, tam kan, biyokimyasal testler) sonuçlarını yorumlar. Anamnez, fizik muayene bulguları ve laboratuvar testlerini değerlendirerek solunum sistemi, mediasten ve özefagusun cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının ayırıcı tanısını yapar, ön tanı/tanı koyar. Solunum sistemi, mediasten ve özefagus hastalıklarında cerrahi tedavi yöntemlerini açıklar. Solunum sistemine yönelik temel tıbbi girişimleri (plevral ponksiyon vb) uygular. Solunum sistemi, mediasten ve özefagus ile ilgili acil cerrahi durumları açıklar, birinci basamak düzeyinde ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder. Solunum sistemi ve özefagus hastalıklarında (kist hidatik, kanser vb) korunma önlemlerini açıklar. Solunum sistemi ve özefagus ile ilgili sorunlara multidisipliner yaklaşımın öneminin farkındadır. Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Göğüs Cerrahisini tanımak;
2 Göğüs cerrahisi acillerini tanıtmak;
22 Dersin İçeriği
Teori Uygulama
Klinik
Poliklinik
Ameliyathane
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders kaynaklarına "ukey.uludag.edu.tr" adresinden ulaşılabilir
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 100
Yıl sonu Sınavı 0 0
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 100
Finalin BAşarıya Oranı 0
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrenciler stajlardaki devamlarına göre başarılı ya da başarısız olarak değerlendirilirler
Açıklama Değerlendirme Başarılı/Başarısız Şeklindedir
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 0 0 0
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 5 150
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 0 0 0
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4 4 4 4
OK2 5 4 5 0 5 4 5 4 5 0 5 4 5 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr