1 | Dersin Adı: | E-VERGİLEME SİSTEMİ VE ANALİZİ |
2 | Dersin Kodu: | MLY5110 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ADNAN GERÇEK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi İİBF Maliye Bölümü Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA E-posta: agercek@uludag.edu.tr Telefon: 0224 294 10 72 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | E-devlet uygulamaları ve e-vergileme sistemi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak, GİB, VDK ve mükellefler tarafından kullanılan e-vergileme uygulamalarını kullanma ve analiz edebilme yeteneği kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilerin e-vergileme uygulamaları ile ilgili mesleki becerilerinin gelişmesini sağlamak ve e-vergileme sistemlerini analiz edebilmeye yönelik bir katkısı vardır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | E-Devlet kavramı, amaçları, boyutları, aşamaları, e-devletin başarı koşulları ve engelleri. Türkiye’de e-devlet uygulamalarının gelişimi | |
2 | E-Vergileme Sisteminin Gelişimi: VEDOP Aşamaları: VEDOP 1, VEDOP 2 ve VEDOP 3 Kapsamı ve Analizi, Dijitalleşme Süreci ve Kazanımları | |
3 | GİB e-Uygulamaları ve Analizi: MOTOP, VERİA, GİBİNTRA, KEYS, TAKKOM, EBTİS ve e-Tahsilat Sistemi, Mükellef Bilgi Sistemi | |
4 | GİB e-Uygulamaları ve Analizi: e-VDO/e-VDB, MERAK, VEGAS, RADAR, E-Haciz, MEVA, MATEP, Analitik Ekosistem | |
5 | GİB e-Uygulamaları ve Analizi: KDVİRA, KDV İade Takip Sistemi, SARP, RİTAP, ÖTVİRA, ÖTV Takip Sistemi, GEKSİS | |
6 | VDK e-Uygulamaları ve Analizi: VEDOS, VDK-BİS, VDK-RAS, VDK-MERAM, SABE-RAM, Risk Odaklı Denetim | |
7 | VDK e-Uygulamaları ve Analizi: VDK-VEDAS, VDK-SİGMA, VDK-EİD, Denetim 2.00 Projesi, VDK Mükellef Portalı | |
8 | VDK – GİB yerinde eğitim | |
9 | Mükellef e-Uygulamaları ve Analizi: E-Beyanname Sistemi - Beyanname Düzenleme Programı, Hazır Beyan Sistemi, İnternet Vergi Dairesi, İnteraktif Vergi Dairesi | |
10 | Mükellef e-Uygulamaları ve Analizi: E-Yoklama, E-Tebligat, E-Özelge Sistemi, Defter Beyan Sistemi, VİMER, KMBS | |
11 | Mükellef e-Uygulamaları ve Analizi: E-Defter, E-Fatura, E-Arşiv Fatura, Yeni Nesil ÖKC, E-Bildirimler (Ba-Bs) | |
12 | Mükellef e-Uygulamaları ve Analizi: : E-İrsaliye, E-SMM, E-Müstahsil, E-Dekont, E-Bilet, E-Belge Uygulamalarından Yararlanma Yöntemleri | |
13 | SMMM yerinde eğitim | |
14 | E-vergileme sisteminin kullanılmasının ölçülmesi ve uygulamaların etkinliği ile ilgili genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. DPT, e-Devlet Proje ve Uygulamaları, Ankara, 2005. 2. Gelir İdaresi Başkanlığı, Stratejik Plan ve Faaliyet Raporları, Çeşitli Yıllar, www.gib.gov.tr 3. Tony Elliman, “E-government Workshop 2005”, Transforming Government: People, Process and Policy, Vol. 1, No: 2, 2007; OECD, IT Policy Questionnaire 2008: Turkey, 2008 4. Ercan Alptürk, Elektronik Denetim Rehberi, Ankara, 2008 5. Engin Hepaksaz, Türkiye’de E-devlet ve E-mali Uygulamalar, Gazi Kitabevi, Ankara, 2011. 6. Adnan Gerçek ve Diğerleri, Türk Gelir İdaresinde E-Devlet Uygulamalarının Mükellefler Tarafından Benimsenmesini Etkileyen Faktörler, İstanbul, 2013 7. Mehmet Ünsal Memiş, “Elektronik Uygulamaların Vergi Denetimi Üzerine Etkisi”, Maliye Dergisi, S. 176, Ocak-Haziran 2019. 8. Mustafa Taytak ve Kadir Vural, “Bilişim Sistemlerindeki Gelişmelerin Türkiye’de E-Vergi Uygulamaları Üzerine Yansımaları ve Değerlendirilmesi, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, S. 647, Mart 2019. 9. GİB, Türk Gelir İdaresinde Dijital Dönüşüm, Ankara, 2019. 10. Sema Tolkun, Türk Vergi Sisteminde Dijital Dönüşüm ve Vergi Güvenliğinin Etkinliği Üzerindeki Rolü: Ampirik Bir Araştırma, (Doktora Tezi), Eskişehir, 2021. 11. Maliye Bakanlığı VUK Genel Tebliğleri |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme ödev hazırlanması ve sunumu ile klasik sorularla yapılmaktadır. | |
Açıklama | Bu ders mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,83 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |