Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
E-VERGİLEME SİSTEMİ VE ANALİZİ
1 Dersin Adı: E-VERGİLEME SİSTEMİ VE ANALİZİ
2 Dersin Kodu: MLY5110
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ADNAN GERÇEK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi İİBF Maliye Bölümü
Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA
E-posta: agercek@uludag.edu.tr
Telefon: 0224 294 10 72
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı E-devlet uygulamaları ve e-vergileme sistemi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak, GİB, VDK ve mükellefler tarafından kullanılan e-vergileme uygulamalarını kullanma ve analiz edebilme yeteneği kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilerin e-vergileme uygulamaları ile ilgili mesleki becerilerinin gelişmesini sağlamak ve e-vergileme sistemlerini analiz edebilmeye yönelik bir katkısı vardır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 E-devlet kavramı, amaçları, boyutları ve genel uygulamalarını açıklayabilme;
2 VEDOP Projesinin gelişimini ve aşamalarını kavrayabilme;
3 GİB'in kullandığı e-vergileme sistemi uygulamalarını açıklayabilme ve analiz edebilme;
4 VDK'nın kullandığı e-vergileme sistemi uygulamalarını açıklayabilme ve analiz edebilme;
5 Mükelleflerin yararlandığı e-vergileme sistemi uygulamalarını açıklayabilme ve analiz edebilme;
6 E-vergileme sistemi uygulamalarının etkinliğini ölçebilme ve değerlendirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 E-Devlet kavramı, amaçları, boyutları, aşamaları, e-devletin başarı koşulları ve engelleri. Türkiye’de e-devlet uygulamalarının gelişimi
2 E-Vergileme Sisteminin Gelişimi: VEDOP Aşamaları: VEDOP 1, VEDOP 2 ve VEDOP 3 Kapsamı ve Analizi, Dijitalleşme Süreci ve Kazanımları
3 GİB e-Uygulamaları ve Analizi: MOTOP, VERİA, GİBİNTRA, KEYS, TAKKOM, EBTİS ve e-Tahsilat Sistemi, Mükellef Bilgi Sistemi
4 GİB e-Uygulamaları ve Analizi: e-VDO/e-VDB, MERAK, VEGAS, RADAR, E-Haciz, MEVA, MATEP, Analitik Ekosistem
5 GİB e-Uygulamaları ve Analizi: KDVİRA, KDV İade Takip Sistemi, SARP, RİTAP, ÖTVİRA, ÖTV Takip Sistemi, GEKSİS
6 VDK e-Uygulamaları ve Analizi: VEDOS, VDK-BİS, VDK-RAS, VDK-MERAM, SABE-RAM, Risk Odaklı Denetim
7 VDK e-Uygulamaları ve Analizi: VDK-VEDAS, VDK-SİGMA, VDK-EİD, Denetim 2.00 Projesi, VDK Mükellef Portalı
8 VDK – GİB yerinde eğitim
9 Mükellef e-Uygulamaları ve Analizi: E-Beyanname Sistemi - Beyanname Düzenleme Programı, Hazır Beyan Sistemi, İnternet Vergi Dairesi, İnteraktif Vergi Dairesi
10 Mükellef e-Uygulamaları ve Analizi: E-Yoklama, E-Tebligat, E-Özelge Sistemi, Defter Beyan Sistemi, VİMER, KMBS
11 Mükellef e-Uygulamaları ve Analizi: E-Defter, E-Fatura, E-Arşiv Fatura, Yeni Nesil ÖKC, E-Bildirimler (Ba-Bs)
12 Mükellef e-Uygulamaları ve Analizi: : E-İrsaliye, E-SMM, E-Müstahsil, E-Dekont, E-Bilet, E-Belge Uygulamalarından Yararlanma Yöntemleri
13 SMMM yerinde eğitim
14 E-vergileme sisteminin kullanılmasının ölçülmesi ve uygulamaların etkinliği ile ilgili genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. DPT, e-Devlet Proje ve Uygulamaları, Ankara, 2005.
2. Gelir İdaresi Başkanlığı, Stratejik Plan ve Faaliyet Raporları, Çeşitli Yıllar, www.gib.gov.tr
3. Tony Elliman, “E-government Workshop 2005”, Transforming Government: People, Process and Policy, Vol. 1, No: 2, 2007; OECD, IT Policy Questionnaire 2008: Turkey, 2008
4. Ercan Alptürk, Elektronik Denetim Rehberi, Ankara, 2008
5. Engin Hepaksaz, Türkiye’de E-devlet ve E-mali Uygulamalar, Gazi Kitabevi, Ankara, 2011.
6. Adnan Gerçek ve Diğerleri, Türk Gelir İdaresinde E-Devlet Uygulamalarının Mükellefler Tarafından Benimsenmesini Etkileyen Faktörler, İstanbul, 2013
7. Mehmet Ünsal Memiş, “Elektronik Uygulamaların Vergi Denetimi Üzerine Etkisi”, Maliye Dergisi, S. 176, Ocak-Haziran 2019.
8. Mustafa Taytak ve Kadir Vural, “Bilişim Sistemlerindeki Gelişmelerin Türkiye’de E-Vergi Uygulamaları Üzerine Yansımaları ve Değerlendirilmesi, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, S. 647, Mart 2019.
9. GİB, Türk Gelir İdaresinde Dijital Dönüşüm, Ankara, 2019.
10. Sema Tolkun, Türk Vergi Sisteminde Dijital Dönüşüm ve Vergi Güvenliğinin Etkinliği Üzerindeki Rolü: Ampirik Bir Araştırma, (Doktora Tezi), Eskişehir, 2021.
11. Maliye Bakanlığı VUK Genel Tebliğleri
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme ödev hazırlanması ve sunumu ile klasik sorularla yapılmaktadır.
Açıklama Bu ders mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 45 45
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,83
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 3 5 4 5 3 5 5 3 4 5
OK2 4 4 3 4 2 5 4 4 5 4
OK3 4 5 4 4 4 4 5 4 4 5
OK4 3 3 3 5 3 5 4 3 4 5
OK5 4 4 3 4 4 4 3 4 5 4
OK6 3 5 4 3 4 3 4 4 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr