1 | Dersin Adı: | BİREYSEL FARKLILIKLAR VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | ING6112 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi DERYA DÖNER YILMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
DR.Derya Döner Yılmaz dyilmaz@uludag.edu.tr 2942265 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Be dersin amacı Yabancı dil sınıflarında dil öğrencilerinin arasındaki farklılıkları güdülenme, tutum, yabancı dil yeteneği, öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri gibi alanları göz önünde bulundurarak incelemek ve sınıf içi öğrenmelerindeki başarıya olan etkisini çalışmaktır. Ayrıca otonomi yabaanci dil öğrenme çekincesi ve bu olumsuz faktörlerin öğrenmeye etkisi de incelenecektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders öğrenciler arasındaki bireysel psikolojik ve bilişsel farkları inceleyerek başarıyı artırmanın yollarını araştıracak ve dil öğretiminin daha etkili yollarını gösterecek ve bu alana katkıda bulunacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Öğrenme nedir? Öğrenmede bireysel farklılıklar nelerdir? | |
2 | Öğrenmede bireysel farklılıkların önemi. | |
3 | Algıda yaş ve kritik öğrenme aralığı | |
4 | Motivasyonel ve tutum faktörleri. | |
5 | Öğrenme stratejileri, bilişsel stratejiler, kaynakları yönetme stratejileri. | |
6 | Öğrenme stilleri. | |
7 | Öğrenme stilleri. | |
8 | Öğrencilerin yetenekleri ve kişiliklerine göre öğrenme stilleri. | |
9 | Farklı ülkelerden çalışma örnekler | |
10 | Dil öğrenme bariyerleri: Endişe | |
11 | Grup sunumları | |
12 | Grup sunumları | |
13 | Grup sunumları | |
14 | Tekrar ve Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000). Strategies for Teachers. Boston: Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Y. Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi. Dörnyei, Z. (2005). The Psychology of the Language Learner: Individual Differences in Second Language Acquisition, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. Lightbown, P. M: & Spada, N. (1999). How Languages are Learned, Hong Kong: OUP. Macaro, E. (2001) . Learning Strategies in Foreign and Second Language Classrooms. GB: Continuum. Benson, P. (2001). Teaching and Researching Autonomy in Language Learning. Malaysia: Pearson Education. Reid, J.M. (ed.) (1995). Learning Styles in the ESL/EFL Classroom: Boston: Newbury House. Wenden, A. L. (1987). Conceptual Background and Utility. In Learner Strategies in Language Leraning. A. Wenden & J. Rubin. UK: Prentice Hall. Christison, M. A. (1998). An Introduction to Multiple Intelligence Theory and Second Language Learning. In, Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom, J. M. Reid (Ed.) USA: Prentice Hall Regents. Brown, H. D. (2002). Strategies for Success. NY: Longman. Cohen, A. (1998). Strategies in Learning and Using a Second Language. Malaysia: Longman Bialystok, E. (1999). Communication Strategies: A psychological Analysis of Second-Language Use. GB: Basil Blackwell Pressley, M. & Woloshyn, V. (Eds.) (1995). Cognitive Strategy Instruction. USA: Brookline Books. Oxford, R. (1988). Language Learning Strategies: What every teacher should know. Boston: Heinle & Heinle Nunan, D. (1999). Second Language Teaching and Learning. Boston: Heinle & Heinle Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. China: OUP. Brown, H. D. (2002). English Language Teaching in the “Post-Method” Era: Toward Better Diagnosis, Treatment, and Assessment . Methodology in Language Teaching, in Richard, J. C. & Renandya. W. A. (Eds.). USA: CUP. Lindsay, C. & Knignt, P. (2006). Learning and Teaching English: A course for teachers. China: OUP. Cook, V. (2001). Second Language Learning and Language Teaching. GB: Arnold Publishers. Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching: Practice and theory. GB: CUP Reid, J. (1998). Teachers as Perceptual Learning Styles Researchers. In ,Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom. J. M. Reid (Ed.) USA: Prentice Hall Regents. Ehrman, M. E. (1998). Field Independence, Field Dependence, and Field Sensitivity in Another Light. In ,Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom. J. M. Reid (Ed.) USA: Prentice Hall Regents. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ders içi grup sunumları ve kişisel yazın alanı taraması | |
Açıklama | Bağıl değerlendirme |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 10 | 40 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |