Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİREYSEL FARKLILIKLAR VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: BİREYSEL FARKLILIKLAR VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: ING6112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi DERYA DÖNER YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: DR.Derya Döner Yılmaz
dyilmaz@uludag.edu.tr
2942265
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Be dersin amacı Yabancı dil sınıflarında dil öğrencilerinin arasındaki farklılıkları güdülenme, tutum, yabancı dil yeteneği, öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri gibi alanları göz önünde bulundurarak incelemek ve sınıf içi öğrenmelerindeki başarıya olan etkisini çalışmaktır. Ayrıca otonomi yabaanci dil öğrenme çekincesi ve bu olumsuz faktörlerin öğrenmeye etkisi de incelenecektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders öğrenciler arasındaki bireysel psikolojik ve bilişsel farkları inceleyerek başarıyı artırmanın yollarını araştıracak ve dil öğretiminin daha etkili yollarını gösterecek ve bu alana katkıda bulunacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci bireysel farklılıklarla ilgili temel kavramları analiz edebilir.;
2 Öğrenci öğrenme etkinliklerini bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak planlar.;
3 Öğrenci farklı öğrenme stratejilerini değerlendirebilir.;
4 Öğrenci zeka, üstün yetenek ve kişilik özellikleri ile ilgili araştırmalar yapabilir.;
5 Öğrenciler, farklı öğrenme özelliklerine sahip dil öğrencilerinin yabancı dil öğreniminde başarı elde etmelerine yardımcı olacak yollar/yöntemler bulacaklar. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Öğrenme nedir? Öğrenmede bireysel farklılıklar nelerdir?
2 Öğrenmede bireysel farklılıkların önemi.
3 Algıda yaş ve kritik öğrenme aralığı
4 Motivasyonel ve tutum faktörleri.
5 Öğrenme stratejileri, bilişsel stratejiler, kaynakları yönetme stratejileri.
6 Öğrenme stilleri.
7 Öğrenme stilleri.
8 Öğrencilerin yetenekleri ve kişiliklerine göre öğrenme stilleri.
9 Farklı ülkelerden çalışma örnekler
10 Dil öğrenme bariyerleri: Endişe
11 Grup sunumları
12 Grup sunumları
13 Grup sunumları
14 Tekrar ve Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000). Strategies for Teachers. Boston:
Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Y.
Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi.
Dörnyei, Z. (2005). The Psychology of the Language Learner: Individual Differences in Second Language Acquisition, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Lightbown, P. M: & Spada, N. (1999). How Languages are Learned, Hong Kong: OUP.
Macaro, E. (2001) . Learning Strategies in Foreign and Second Language Classrooms. GB: Continuum.
Benson, P. (2001). Teaching and Researching Autonomy in Language Learning. Malaysia: Pearson Education.
Reid, J.M. (ed.) (1995). Learning Styles in the ESL/EFL Classroom: Boston: Newbury House.
Wenden, A. L. (1987). Conceptual Background and Utility. In Learner Strategies in Language Leraning. A. Wenden & J. Rubin. UK: Prentice Hall.
Christison, M. A. (1998). An Introduction to Multiple Intelligence Theory and Second Language Learning. In, Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom, J. M. Reid (Ed.) USA: Prentice Hall Regents.
Brown, H. D. (2002). Strategies for Success. NY: Longman.
Cohen, A. (1998). Strategies in Learning and Using a Second Language. Malaysia: Longman
Bialystok, E. (1999). Communication Strategies: A psychological Analysis of Second-Language Use. GB: Basil Blackwell
Pressley, M. & Woloshyn, V. (Eds.) (1995). Cognitive Strategy Instruction. USA: Brookline Books.
Oxford, R. (1988). Language Learning Strategies: What every teacher should know. Boston: Heinle & Heinle
Nunan, D. (1999). Second Language Teaching and Learning. Boston: Heinle & Heinle
Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. China: OUP.
Brown, H. D. (2002). English Language Teaching in the “Post-Method” Era: Toward Better Diagnosis, Treatment, and Assessment . Methodology in Language Teaching, in Richard, J. C. & Renandya. W. A. (Eds.). USA: CUP.
Lindsay, C. & Knignt, P. (2006). Learning and Teaching English: A course for teachers. China: OUP.
Cook, V. (2001). Second Language Learning and Language Teaching. GB: Arnold Publishers.
Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching: Practice and theory. GB: CUP
Reid, J. (1998). Teachers as Perceptual Learning Styles Researchers. In ,Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom. J. M. Reid (Ed.) USA: Prentice Hall Regents.
Ehrman, M. E. (1998). Field Independence, Field Dependence, and Field Sensitivity in Another Light. In ,Understanding Learning Styles in the Second Language Classroom. J. M. Reid (Ed.) USA: Prentice Hall Regents.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ders içi grup sunumları ve kişisel yazın alanı taraması
Açıklama Bağıl değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 10 40
Ödevler 4 10 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 3 3 3 3 3 2 2 2 2 2 2
OK2 4 4 4 4 4 3 3 3 3 3 3 3
OK3 3 3 3 3 3 3 2 2 2 2 2 2
OK4 4 4 4 4 4 3 3 3 3 3 3 3
OK5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr