1 | Dersin Adı: | SPORDA GENETİK |
2 | Dersin Kodu: | BED6114 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Seçmeli |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Erkut TUTKUN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç.Dr. Erkut TUTKUN erkuttutkun@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ders öğrencilere temel genetik kavramları göstermek ve spor ve genetiğin temellerini öğretmek için tasarlanmıştır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler genetik terminoloji ve kavramlar konusunda temel bilgileri edinecekler ve sportif anlamda problem çözme becerilerini geliştirerek bunları genetik mekanizmaları anlamak için kullanabileceklerdir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Genetiğe giriş ve temel genetik kavramlar | |
2 | Genetiğe ve spor odaklı temel genetik kavramlar | |
3 | Genetiğe ve spor odaklı temel genetik kavramlar, gündem araştırmalar | |
4 | fenotip, genotip, kromozom, gen ve allel kavramları | |
5 | Popüler araştırmalar (gen ve spor) | |
6 | Popüler araştırmalar (gen ve egzersiz) | |
7 | Ara sınav | |
8 | Mendel genetiği: Monohibrid çaprazlama Dihibrid ve trihibrid çaprazlamalara genel bakış | |
9 | Popüler genetik araştırmalar ve spor branşları | |
10 | Sporda Yetenek taramaları ve genetik araştırmalar | |
11 | Sporda Yetenek taramaları ve genetik araştırmalar | |
12 | genetik ve etik | |
13 | genetik ve etik | |
14 | Final Sınavı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Concepts of Genetics, 9th Edition William S. Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Michael A. Palladino Benjamin Cummings 2009. Introduction to Genetik Analysis, Anthony J.F. Griffiths , Susan R. Wessler , Sean B. Carroll , John Doebley 2010 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | klasik sınav | |
Açıklama | %40,%60 |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 30 | 60 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |