Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖĞRETMENLER İÇİN ÖĞRENME ve ÖĞRETME PSİKOLOJİSİ
1 Dersin Adı: ÖĞRETMENLER İÇİN ÖĞRENME ve ÖĞRETME PSİKOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: SIN5102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ASUDE BİLGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Asude Bilgin
asudebilgin@uludag.edu.tr
0224 2942283
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders bireyde davranış değişikliğini açıklayan temel bir kavram olan öğrenmeyi öğretmen adaylarına çeşitli bakış açılarından tanıtmak üzere hazırlanmıştır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmenlik mesleğinin en temel konusu sayılabilecek öğrenme olgusunu çok iyi kavramış olmak ve nasıl öğrenildiğini bilmek öğretmenler için çok önemlidir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenme psikolojisine ilişkin temel kavramları tanırlar.Bunları yazılı veya sözlü olarak açıklayabilirler ve bu alandaki bilgilerin elde edilme yöntemlerini bilirler.;
2 Bireyin davranışlarının kaynağı olan güdüleri açıklayabilirler ve insan davranışına yeni bir bakış açısı kazanırlar.;
3 Davranışçı, sosyal ve bilişsel öğrenme kuramlarını ve bunlara ilişkin kavramları öğrenirler.;
4 Çağdaş öğrenme ve öğretme kuramlarını açıklayabilir ve tartışabilirler.;
5 Bunları karşılaştırabilir ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri tartışabilirler.;
6 Öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımlarının önemini anlayabilirler.;
7 Öğrenme-öğretme kuramlarının sınıf içi uygulamalarına ilişkin çıkarımlarda bulunabilirler.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme ve öğrenci sorumluluklarının tanıtılması. Öğrenmeyıtanımlama ve bu konuda yapılanların tarihçesi.
2 Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler
3 Davranışçılık ve Öğrenme; Klasik Koşullanma – Bağlaşımcılık – Bitişiklik (Pavlov, Watson, Guthrie, Thorndike)
4 Operant Koşullanma (Skinner)
5 Sosyal – Bilişsel Öğrenme (Bandura)
6 Gestalt Psikolojisi ve Öğrenme (Wertheimer, Kofka); Algı ve Algı Yasaları
7 İçgörüsel Öğrenme (Köhler): Gizil Öğrenme(Tolman); Alan Kuramı (Lewin).
8 Hümanistik Psikoloji ve Öğrenme (Maslov, Rogers); İhtiyaçlar Hiyerarşisi – Benlik Algısı
9 Bilişsel psikoloji ve öğrenme; bilgiyi işleme kuramı
10 Nöropsikoloji ve Öğrenme (Hebb); öğrenme ürünleri modeli (Gagne)
11 Zeka ve Öğrenme İlişkisi: Çoklu Zeka Kuramı
12 Öğrenme Stratejileri ve Öğrenme Stilleri
13 Bireysel sunular
14 Bireysel sunular ve genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Akman Y. ve Erden M. (2001).Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Arık, A. İ. (1995). Öğrenme Psikolojisine Giriş. İstanbul: DER yayınları
Bacanlı H. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Çelen, N. (1999). Öğrenme. Ankara: İmge Kitabevi
Morris, C.G.(1996).Psikolojiyi Anlamak (Çev. Ed: Ayvaşık, B., ve Sayıl, M. - 2002). Ankara: TPD Yayınları.
Senemoğlu N. (2010). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Schunk H. D. (2009). Öğrenme Teorileri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Ulusoy A. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara. Anı Yayıncılık.
Yeşilyaprak B. (Edt) (2006). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bireysel sunular ve dönem sonu sınavı
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 24 96
Ödevler 1 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 21 21
Toplam İş Yükü 179
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,97
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6
OK1 1 1 1 2 1 2
OK2 1 2 1 1 2 3
OK3 2 1 2 1 1 1
OK4 1 1 1 2 2 2
OK5 3 1 1 2 1 1
OK6 1 1 1 2 1 2
OK7 2 2 1 2 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr