Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GENEL KAMU HUKUKU
1 Dersin Adı: GENEL KAMU HUKUKU
2 Dersin Kodu: HUK4045
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Ali Emre ZEYBEKOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ezeybekoglu@yahoo.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Devlet, demokrasi ve insan hakları kavramlarını, tarihi ve teorik temelleri ile ve aralarındaki ilişki ve etkileşimleri vurgulayarak, bir bütünlük içinde incelemektir
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Hukuku kül olarak düşünme ile ekonomik ve sosyal gelişmelerin siyaseti ve hukuku nasıl belirlediği üzerine düşünme yetisi kazandıracaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler, Antik Yunan düşünürlerinin siyasal kuramlarını analiz edebilecektir.;
2 Öğrenciler, Roma İmparatorluğu dönemine ilişkin siyasal kuramları analiz edebilecektir.;
3 Öğrenciler, ortaçağ döneminin sosyo-ekonomik ve siyasal özelliklerinin dönemin siyasal kuramlarına yansımasını analiz edebileceklerdir.;
4 Öğrenciler, ortaçağın dünyevi iktidar- ruhani iktidar çatışmasını ve sekülarizme giden süreci yorumlayabileceklerdir.;
5 Öğrenciler, modern anlamda (ulusal) devletin doğumunun düşünsel temellerini tanımlayabilecektir.;
22 Dersin İçeriği
Teori Uygulama
1 Açılış dersi: Konu, Yöntem, Kaynaklar
2 Antik Yunan Polisi:Demokrasinin kökleri ve kurumları
3 Platon öncesi Devlet ve Hak Teorisi
4 Sofizm, Sokrates ve Platon’un Devlet Teorisi
5 Aristoteles: Yurttaş, Toplum, Devlet, Anayasa Teorisi
6 Helenistik Dönem:Epikür, Stoa; Antik Yunan sonrasına kurulan köprü; evrensel eşitlik
7 Roma’da Devlet ve Hak Teorisi
8 Ortaçağ’da Feodal Örgütlenme, Toplum, Devlet ve Hukuk
9 Ortaçağ: Patristik Dönem, St. Augustinus
10 St. Augustinus ve Ortaçağ: Skolastik Dönem, St. Thomas ve Aristo ile yeniden karşılaşma
11 Geç Ortaçağ: Dante ilahi küresel devlet; Ockham’lı William, laik düşünüşün kökleri
12 Modern Devletin Belirlenme Süreci: Genel Özellikler, N. Machiavelli
13 Modern Devletin Belirlenme Süreci: Jean Bodin ve egemenliğin hukuki tanımı
14 Modern Devletin Belirlenme Süreci: Thomas Hobbes
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Yuval Noah Harari, Sapiens, çev. Ertuğrul Genç, Kolektif Kitap, İstanbul, 2016.
(Yalnızca 2. Bölümü)
2) Ronald Wright, İlerlemenin Kısa Tarihi, çev. Ebru Kılıç, Aylak Kitap, İstanbul, 2012.
(Yalnızca 3. Bölümü)
3) Jared Diamond, Tüfek, Mikrop ve Çelik, çev. Ülker İnce, TÜBİTAK Yay., Ankara,
2016. (İlk 6 Bölüm)
4) Cemal Bali Akal, Modern Düşüncenin Doğuşu, Dost Yay., Ankara, 2016. (İlk 2
Bölüm)
5) Andrew Heywood, Siyaset Teorisine Giriş, çev. Hızır Murat Köse, Küre Yay.,
İstanbul, 2011. (İlk 7 Bölüm)
6) Oktay Uygun, Demokrasi, XII Levha Yay, İstanbul, son baskı. (Türkiye’ye ilişkin
bölümler hariç)
7) Ralf Dahrendorf, Demokrasinin Bunalımları, çev. A. Emre Zeybekoğlu, İthaki Yay.,
İstanbul, 2015.
8) Quentin Skinner, Hobbes ve Cumhuriyetçi Özgürlük, çev. A. Emre Zeybekoğlu, Dost
Yay., Ankara, 2018.
9) Robert A. Dahl, Siyasi Eşitlik Üzerine, çev. A. Emre Zeybekoğlu, Dost Yay., Ankara,
2018.
10) William Golding, Sineklerin Tanrısı, çev. Mina Urgan, Türkiye İş Bankası Yay., son
baskı.
11) George Orwell, 1984, çev. Celal Üster, Can Yay., İstanbul, son baskı.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sınav
Açıklama Derste tartışılan temel kavramlara ilişkin kavrama düzeyi sınavla değerlendirilir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 28 3 84
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 3 2 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 4 2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 5 3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 5 1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 4 4 5 5 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr