1 | Dersin Adı: | GENEL KAMU HUKUKU |
2 | Dersin Kodu: | HUK4045 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Ali Emre ZEYBEKOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | ezeybekoglu@yahoo.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Devlet, demokrasi ve insan hakları kavramlarını, tarihi ve teorik temelleri ile ve aralarındaki ilişki ve etkileşimleri vurgulayarak, bir bütünlük içinde incelemektir |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Hukuku kül olarak düşünme ile ekonomik ve sosyal gelişmelerin siyaseti ve hukuku nasıl belirlediği üzerine düşünme yetisi kazandıracaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Teori | Uygulama | |
1 Açılış dersi: Konu, Yöntem, Kaynaklar 2 Antik Yunan Polisi:Demokrasinin kökleri ve kurumları 3 Platon öncesi Devlet ve Hak Teorisi 4 Sofizm, Sokrates ve Platon’un Devlet Teorisi 5 Aristoteles: Yurttaş, Toplum, Devlet, Anayasa Teorisi 6 Helenistik Dönem:Epikür, Stoa; Antik Yunan sonrasına kurulan köprü; evrensel eşitlik 7 Roma’da Devlet ve Hak Teorisi 8 Ortaçağ’da Feodal Örgütlenme, Toplum, Devlet ve Hukuk 9 Ortaçağ: Patristik Dönem, St. Augustinus 10 St. Augustinus ve Ortaçağ: Skolastik Dönem, St. Thomas ve Aristo ile yeniden karşılaşma 11 Geç Ortaçağ: Dante ilahi küresel devlet; Ockham’lı William, laik düşünüşün kökleri 12 Modern Devletin Belirlenme Süreci: Genel Özellikler, N. Machiavelli 13 Modern Devletin Belirlenme Süreci: Jean Bodin ve egemenliğin hukuki tanımı 14 Modern Devletin Belirlenme Süreci: Thomas Hobbes |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Yuval Noah Harari, Sapiens, çev. Ertuğrul Genç, Kolektif Kitap, İstanbul, 2016. (Yalnızca 2. Bölümü) 2) Ronald Wright, İlerlemenin Kısa Tarihi, çev. Ebru Kılıç, Aylak Kitap, İstanbul, 2012. (Yalnızca 3. Bölümü) 3) Jared Diamond, Tüfek, Mikrop ve Çelik, çev. Ülker İnce, TÜBİTAK Yay., Ankara, 2016. (İlk 6 Bölüm) 4) Cemal Bali Akal, Modern Düşüncenin Doğuşu, Dost Yay., Ankara, 2016. (İlk 2 Bölüm) 5) Andrew Heywood, Siyaset Teorisine Giriş, çev. Hızır Murat Köse, Küre Yay., İstanbul, 2011. (İlk 7 Bölüm) 6) Oktay Uygun, Demokrasi, XII Levha Yay, İstanbul, son baskı. (Türkiye’ye ilişkin bölümler hariç) 7) Ralf Dahrendorf, Demokrasinin Bunalımları, çev. A. Emre Zeybekoğlu, İthaki Yay., İstanbul, 2015. 8) Quentin Skinner, Hobbes ve Cumhuriyetçi Özgürlük, çev. A. Emre Zeybekoğlu, Dost Yay., Ankara, 2018. 9) Robert A. Dahl, Siyasi Eşitlik Üzerine, çev. A. Emre Zeybekoğlu, Dost Yay., Ankara, 2018. 10) William Golding, Sineklerin Tanrısı, çev. Mina Urgan, Türkiye İş Bankası Yay., son baskı. 11) George Orwell, 1984, çev. Celal Üster, Can Yay., İstanbul, son baskı. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Sınav | |
Açıklama | Derste tartışılan temel kavramlara ilişkin kavrama düzeyi sınavla değerlendirilir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 28 | 3 | 84 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |