1 | Dersin Adı: | DİŞ HEKİMLİĞİNDE ÖNCÜLER |
2 | Dersin Kodu: | DHS2003 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Ara sınav %40, final sınavı %60 etkilidir. Final sınavından en az 60 puan almalıdır. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi SEDA ÜSTÜN ALADAĞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr. Gör. Seda Üstün |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | sedaustun@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; diş hekimliği ve tıbbın gelişmesine önemli buluşları ile katkıda bulunan bilim insanlarını tanıtmak, tanımak ve sağlık alanına katkılarının bilincine varmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Teori | Uygulama | |
1) Tam Protezlere Giriş/Protetik Tedavinin Amaçları/Protez öncesi ağız hazırlığı 2) Total protezlerde ölçü yöntemleri, model elde edilmesi 3) Şahsi kaşık, kenar şekillendirme, kutulama 4) Kaide Materyalleri ve Plak Hazırlama 5) Mum Duvar (yatay-dikey ilişkiler) ve artikülatörler 6) Tam protezlerde kayıtlar (Horizontal-vertikal ilişkiler, eksentrik kayıtlar) 7) Tam protezlerde diş seçimi ve diş dizimi (anterior ve posterior) 8) Tam protezlerde muflalama ve akril tepimi 9) Protezlerin bitirilmesi, Herbst testleri 10) Tam protezlerde besleme, kaide değişimi, tamir 11) Tam protezlerde retansiyonu etkileyen faktörler 12) Yapay dişlerin uyumlandırılması ve tam protezlerde stabilitenin sağlanması 13) Serbest çalışma 15) Bölümlü Protezlere Giriş (Tanımı, Amaçları, Dişsiz arkların sınıflaması) ve ağız hazırlığı 16) Hareketli bölümlü protezlerin biyomekaniği (düzlemler, eksenler, doku ve diş desteği) 17) Hareketli Bölümlü Protezlerin Yapısal Unsurları (Ana Bağlayıcılar) 18) Hareketli Bölümlü Protezlerin Yapısal Unsurları (Minör bağlayıcılar, Tırnaklar) 19) Direkt ve İndirekt Tutucular 20) Model Analizi ve Planlama (paralolemetre) 21) Model Analizi ve Planlama (paralolemetre) 22) Hareketli bölümlü protezlerde ölçü yöntemleri 23) Hareketli bölümlü protezlerde okluzyon 24) Sabit protezlerde teşhis, tedavi planlaması ve biyomekanik 25) Sabit protez tasarımları 26) Diş kesim prensipleri ve basamak tipleri 27) Tam, bölümlü, periodontal olarak zayıf dişler için kesim prensipleri 28) Sabit protezlerde ölçü teknikleri ve retraksiyon |
1) Hareketli protezlere giriş 2) Total protez (ana model elde edilmesi) 3) Total protez (Ana model - baz plak) 4) Total protez (Mum şablonlar) 5) Total protez (Mum şablonlar-artikülatöre alma) 6) Total protez (Diş dizimi) 7) Total protez (Diş dizimi) 8) Total protez (Dişeti modelajı-akril tepimi) 9) Total protez (Dişeti modelajı-akril tepimi) 10) Total protez (Akril tepimi) 11) Total protez (Tesviye-polisaj) 12) Total protez (Tesviye-polisaj) 13) Telafi 15) Tam dişli modelden bölümlü model elde edilmesi 16) Kaide plağı 17) Kaide plağı ve mum şablon 18) Bölümlü Protezlerde diş dizimi 19) Bölümlü Protezlerde diş dizimi 20) Bükme kroşe yapımı 21) Bükme kroşe yapımı 22) Modelasyon 23) Telafi 24) Diş prerparasyonu (fantom) 25) Diş preparasyonu (doğal diş) 26) Diş preparasyonu (fantom) 27) Telafi 28) Telafi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Cannon AH. Wilhelm Conrad Roentgen. Q Bull Northwest Univ Med Sch. 1959;33(2):146-51. 2- Lynch CD, O'Sullivan VR, McGillycuddy CT. Pierre Fauchard: the 'father of modern dentistry'. Br Dent J. 2006 Dec 23;201(12):779-81. 3- Canda MŞ. Türkiye’de Nöropatoloji Gelişimi ‘’Dünden bugüne’’. Türkiye Ekopatoloji Dergisi 2005;11(3): 93-158. 4- Baltacıoğlu A, Baltacıoğlu İ. Türkiye’de Diş Hekimliği Eğitim ve Öğretimi (1908-1933). Osmanlı Bilimi Araştırmaları 11(2010):159-202. 5- Jain S, Jain H. Legendary Hero: Dr. G.V. Black (1836-1915). J Clin Diagn Res. 2017 May;11(5):ZB01-ZB04. 6- Otuyemi, OD, Soyoye OA. Edward Hartley Angle's Contributions to Orthodontics Revisited. West African Journal of Orthodontics 2015;4(1):36-41. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Teorik sınav | |
Açıklama | Ara sınavlar sadece teorik, yıl sonu sınavı teorik ve uygulama sınavı şeklinde yapılacaktır. Uygulama sınavı baraj niteliğindedir. Bu sınavdan başarılı olamayan öğrenci teorik sınava giremez ve o dersten başarısız sayılır. Yılsonu başarı notu; uygulama sınav notunun %50’si, teorik sınav notunun %50’si alınarak hesaplanır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 10 | 30 |
Ödevler | 0 | 10 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 2 | 1 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |