Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİŞ HEKİMLİĞİNDE ÖNCÜLER
1 Dersin Adı: DİŞ HEKİMLİĞİNDE ÖNCÜLER
2 Dersin Kodu: DHS2003
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Ara sınav %40, final sınavı %60 etkilidir. Final sınavından en az 60 puan almalıdır.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi SEDA ÜSTÜN ALADAĞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Seda Üstün
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sedaustun@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı; diş hekimliği ve tıbbın gelişmesine önemli buluşları ile katkıda bulunan bilim insanlarını tanıtmak, tanımak ve sağlık alanına katkılarının bilincine varmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Diş hekimliği ve tıbbın gelişmesinde bilim insanının rolünü anlamak;
2 Bilimsel yeniliklere ve araştırmaya açık olmak;
3 Sağlık alanına katkıda bulunmuş önemli bilim insanlarını tanımak;
4 Araştırma ve mesleki buluşların önemini kavramak ;
22 Dersin İçeriği
Teori Uygulama
1) Tam Protezlere Giriş/Protetik Tedavinin Amaçları/Protez öncesi ağız hazırlığı
2) Total protezlerde ölçü yöntemleri, model elde edilmesi
3) Şahsi kaşık, kenar şekillendirme, kutulama
4) Kaide Materyalleri ve Plak Hazırlama
5) Mum Duvar (yatay-dikey ilişkiler) ve artikülatörler
6) Tam protezlerde kayıtlar (Horizontal-vertikal ilişkiler, eksentrik kayıtlar)
7) Tam protezlerde diş seçimi ve diş dizimi (anterior ve posterior)
8) Tam protezlerde muflalama ve akril tepimi
9) Protezlerin bitirilmesi, Herbst testleri
10) Tam protezlerde besleme, kaide değişimi, tamir
11) Tam protezlerde retansiyonu etkileyen faktörler
12) Yapay dişlerin uyumlandırılması ve tam protezlerde stabilitenin sağlanması
13) Serbest çalışma
15) Bölümlü Protezlere Giriş (Tanımı, Amaçları, Dişsiz arkların sınıflaması) ve ağız hazırlığı
16) Hareketli bölümlü protezlerin biyomekaniği (düzlemler, eksenler, doku ve diş desteği)
17) Hareketli Bölümlü Protezlerin Yapısal Unsurları (Ana Bağlayıcılar)
18) Hareketli Bölümlü Protezlerin Yapısal Unsurları (Minör bağlayıcılar, Tırnaklar)
19) Direkt ve İndirekt Tutucular
20) Model Analizi ve Planlama (paralolemetre)
21) Model Analizi ve Planlama (paralolemetre)
22) Hareketli bölümlü protezlerde ölçü yöntemleri
23) Hareketli bölümlü protezlerde okluzyon
24) Sabit protezlerde teşhis, tedavi planlaması ve biyomekanik
25) Sabit protez tasarımları
26) Diş kesim prensipleri ve basamak tipleri
27) Tam, bölümlü, periodontal olarak zayıf dişler için kesim prensipleri
28) Sabit protezlerde ölçü teknikleri ve retraksiyon
1) Hareketli protezlere giriş
2) Total protez (ana model elde edilmesi)
3) Total protez (Ana model - baz plak)
4) Total protez (Mum şablonlar)
5) Total protez (Mum şablonlar-artikülatöre alma)
6) Total protez (Diş dizimi)
7) Total protez (Diş dizimi)
8) Total protez (Dişeti modelajı-akril tepimi)
9) Total protez (Dişeti modelajı-akril tepimi)
10) Total protez (Akril tepimi)
11) Total protez (Tesviye-polisaj)
12) Total protez (Tesviye-polisaj)
13) Telafi
15) Tam dişli modelden bölümlü model elde edilmesi
16) Kaide plağı
17) Kaide plağı ve mum şablon
18) Bölümlü Protezlerde diş dizimi
19) Bölümlü Protezlerde diş dizimi
20) Bükme kroşe yapımı
21) Bükme kroşe yapımı
22) Modelasyon
23) Telafi
24) Diş prerparasyonu (fantom)
25) Diş preparasyonu (doğal diş)
26) Diş preparasyonu (fantom)
27) Telafi
28) Telafi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Cannon AH. Wilhelm Conrad Roentgen. Q Bull Northwest Univ Med Sch. 1959;33(2):146-51.
2- Lynch CD, O'Sullivan VR, McGillycuddy CT. Pierre Fauchard: the 'father of modern dentistry'. Br Dent J. 2006 Dec 23;201(12):779-81.
3- Canda MŞ. Türkiye’de Nöropatoloji Gelişimi ‘’Dünden bugüne’’. Türkiye Ekopatoloji Dergisi 2005;11(3): 93-158.
4- Baltacıoğlu A, Baltacıoğlu İ. Türkiye’de Diş Hekimliği Eğitim ve Öğretimi (1908-1933). Osmanlı Bilimi Araştırmaları 11(2010):159-202.
5- Jain S, Jain H. Legendary Hero: Dr. G.V. Black (1836-1915). J Clin Diagn Res. 2017 May;11(5):ZB01-ZB04.
6- Otuyemi, OD, Soyoye OA. Edward Hartley Angle's Contributions to Orthodontics Revisited. West African Journal of Orthodontics 2015;4(1):36-41.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Teorik sınav
Açıklama Ara sınavlar sadece teorik, yıl sonu sınavı teorik ve uygulama sınavı şeklinde yapılacaktır. Uygulama sınavı baraj niteliğindedir. Bu sınavdan başarılı olamayan öğrenci teorik sınava giremez ve o dersten başarısız sayılır. Yılsonu başarı notu; uygulama sınav notunun %50’si, teorik sınav notunun %50’si alınarak hesaplanır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 10 30
Ödevler 0 10 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 1 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 0 0 1 4 2 0 1 3 0 0 1 0 0 0 0
OK2 0 0 2 5 3 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 4 2 0 4 3 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr