Öğr. Gör. Meltem Demirel Yerli Bursa Uludağ Üniversitesi/Yabancı Diller Yüksekokulu 0 224 261 52 05 meltemdemirel@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencilere hedef yabancı dil (İngilizce)ile ilgili temel iletişim becerilerini kazandırmak. Bu amaçla ilgili dil bilgisi yapılarını, okuma-anlama, yazma ve dinleme tekniklerini konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Mesleki gelişimi ve yaşam boyu öğrenmeyi desteklemek adına yabancı kaynaklardan yaralanabilmesi için gerekli olan alt yapıyı sağlama.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Hedef yabancı dile ilişkin olumlu tutum geliştirir. Hedeflenen dilde iletişim hedefleri için gerekli becerileri ve akademik çalışmalar için gerekli altyapıyı oluşturur.;
2
Temel düzeyde dil bilgisi kazanımını sağlar. Hedef dille ilgili genel kültür bilgisini geliştirir. Günlük hayatta karşılaşılan ifadeleri kullanabilme becerisi edinir. ;
3
Hedef dilde okunan temel düzeydeki metinleri anlar ve açıklar, kullanılan kelimeleri öğrenir ve aktif olarak kullanır.;
4
Hedef dilde temel düzeyde yazabilme yetkinliği kazanır Bu doğrultuda, kısa paragraf, mail, bilgi notu v. b. yazı yazabilme yeteneği edinir. ;
5
Temel düzeyde dinlediğini anlama yetkinliği kazanır. Sözlü anlatım yoluyla kendini ifade eder, sorulara cevap verir. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Giriş. Ders içeriği ve değerlendirme esasları ile ilgili bilgilendirme.
2
Geçmiş ve Geniş zaman deneyimlerinden bahsetme/ Present Perfect Tense
3
Present Perfect Tense ile Geçmiş zamanı karşılaştırma
4
Pekiştirme Soruları/ konuyla ilgili metin inceleme, dinleme, yazma ve dil bilgisi etkinlikleri.
5
Tavsiyede bulunma yapıları “Should/ Shouldn’t” kullanarak olumlu/ olumsuz cümle kurma.
6
Kurallardan ve yükümlülüklerden/ zorunluluklardan bahsetme, “must/mustn’t” kullanarak olumlu/olumsuz cümle kurma.
7
Koşul cümleleri kurma (Type 0/ Type 1)/ konuyla ilgili metin inceleme/ dinleme, yazma ve dil bilgisi etkinlikleri
8
İnsanlar ve yerler hakkında detaylı bilgi verme. “Who, Which,That” kullanarak sıfat cümlecikleri kurma.
9
Sebep-sonuç cümleleri kurmak için
“Why/Because/So” bağlaçlarını kullanma.
10
Sebep-sonuç cümleleri kurmak için
“So…that/ such…that” yapılarını kullanma.
Konuyla ilgili metin inceleme/ dinleme, yazma ve dil bilgisi etkinlikleri
11
Sıfat ve zarflarla karşılaştırma cümleleri kurma
12
Sıfatlarla ve zarflarla en üstünlük derecesinde cümle kurma
13
Alternatif karşılaştırma yöntemleri/ derece bildiren zarflar
14
İşlenen konularla ilgili metin inceleme/ dinleme, yazma ve dil bilgisi etkinlikleri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1- Marathon Plus Lisans / YDS Publishing
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
soru-cevap, okuma-yazma-dinleme
Test
Ara Sınav: Merkezi olarak uygulanan çoktan seçmeli sınav
Yarıyıl Sonu ve Bütünleme Sınavları: Merkezi olarak uygulanan çoktan seçmeli sınav
Açıklama
YAD102 dersi akademik kurul kararları doğrultusunda Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans-Lisans Yönetmeliği esas alınarak sabit aralıklı değerlendirme yöntemiyle değerlendirilmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
8
8
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
60
Toplam İş Yükü / 30 saat
2
Dersin AKTS Kredisi
2
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU