1 | Dersin Adı: | TEMEL TASARIM II |
2 | Dersin Kodu: | MIM1010 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | MİM 1007 / Temel Tasarım 1 |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MİRAY GÜR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dr. Öğr. Üyesi Sebla ARIN ENSARİOĞLU |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | miraygur@uludag.edu.tr, 224.2940644. U.Ü. Mimarlık Bölümü, Görükle, Bursa, 16059 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Temel Tasarım 1 dersinin devamlılığını sağlayan bu dersin amacı, öğrencinin üç boyutlu düşünme ve tasarım problemi çözme becerilerini kazanmasını sağlamaktır. Mimari tasarım sürecinde gerekli biçimsel kompozisyon ilkelerinin üç boyutlu kullanımı için gerekli kuramsal bilgi ve becerilerin aktarılması dersin hedeflerindendir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencinin üç boyutlu düşünme ve tasarım problemi çözme becerilerini kazanmasını sağlamaktır. Mimari tasarım sürecinde gerekli biçimsel kompozisyon ilkelerinin üç boyutlu kullanımı için gerekli kuramsal bilgi ve becerilerin geliştirilmesi |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin içeriğinin, hedeflerinin, kullanılacak yöntemlerin, ödev ve uygulamaların aktarılması, Temel Tasarım 1’in değerlendirilmesi | Çalışma: Farklı malzemelerden oluşan düzlemlerle kontrast bir tasarım oluşturmak |
2 | ‘Birbirini Takip Eden Düzlemler’ / kontrast-zıtlık (3 Boyutlu) | 1 M3 bir hazimde ‘dengede’ bir çerçeve içinde ‘denge’ oluşturmak |
3 | Proje 1 Sunum Denge-Asimetrik Denge / ‘Dengede Çerçevede Denge’ | Proje: Geçirgenlik ve Mimarlık |
4 | ‘Dinamik Geçirgen’ – Geçirgenlik Proje 2 Sunum | Uygulama: ‘Tipografik Pafta’ |
5 | ‘Dinamik Geçirgen Tipografik Pafta’ | Proje: Eklemlenme ve Mimarlık |
6 | Biyomimetik ve Eklemlenme | Proje: ‘Eklem Bacaklıların Mekan Bağlamında Yorumlanması’ |
7 | Biyomimetik Yaklaşım: ‘Eklem Bacaklıların Mekan Bağlamında Yorumlanması’ | Ara Sınav Projesine hazırlık |
8 | Işık ve Mimarlık | Ara Sınav: Uygulama, Sunum ve Teorik Sınav |
9 | Ara Sınav: Uygulama, Sunum ve Teorik Sınav | Uygulama: Işık ve Mekan |
10 | ‘Hareket eden Işık ve Değişen Mekan’ | Proje: ‘Siyah-Beyaz ve değerleri kullanarak mekan oluşturmak |
11 | Renk ve Mekan | Proje: ‘Farklı bir zaman dilimi ve mekan’ |
12 | Zaman ve Mekan | Proje: ‘Başka bir 2012’ |
13 | Başka bir 2012 (Zaman/Mekan) | Final projesi ilk eskizler |
14 | Final Çalışmasının aktarılması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Arnheim R. 2009. “Görsel Algıda Zeka, Görsel Düşünme”, Metis Y., İst. Bono E, 1973. “Lateral Thinking : Creativity Step by Step”, Harper & Row. Buzan T. 2003. “Aklın Gücü”, Epsilon Yayıncılık, İstanbul Calvino I. 2008. “Görünmez Kentler”. YKY, İstanbul Elam K. 2001. “Geometry of Design” Princeton Arch. Press. Gelb M. J. 1999. “Leonardo Da Vinci gibi Düşünmek” Beyaz Yayınları. Güvenç B. 2008. “Mimarlık: Zaman, Mekan ve Değişim”. Şentürer A, Ural Ş, Berber Ö, Sönmez F (ed), Zaman-Mekan, YEM, İstanbul Kahvecioğlu H. 2008. “Mekanın Üreticisi veya Tüketicisi Olarak Zaman”, Şentürer A, Ural Ş, Berber Ö, Sönmez F (ed), Zaman-Mekan, YEM, İstanbul Köksal A. 1994. “Sinema Mimarlık İlişkisinde Mekan ve Boyut 1”, Zorunlu Çoğulluk, ATT Yayınları, İstanbul Lauer D. A., Pentak S. 2006. “Design Basics”. Wadsworth Publishing. Lidwell W., Holden K., Butler J. 2010 “Universal Principles of Design”. Rockport Publishers. Lim J. 2009. “Biostructural Analogues in Architecture”. BIS Publishers. More T. 1997. “Ütopya”, Cem Yayınevi, İstanbul Poloma M. 2007. “Hayat Oyununda Oynama: Kuram Olarak Dramaturji” Çağdaş Sosyoloji Kuramları, EOS Yayınevi, İstanbul Yücel A. 2004, “Mimarlık Nedir? Mimar Kimdir (Felsefeye Nasıl Başvurur?)”. Şentürer A, Ural Ş,Atasoy A (ed). Mimarlık ve Felsefe, YEM Yayınları Vyzoviti S. 2008. “Folding Architecture”. BIS Publishers |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 7 | 35 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 9 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | BAĞIL DEĞERLENDİRME | |
Açıklama | SINAV VE ÖDEV |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 4 | 12 |
Projeler | 4 | 5 | 20 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 9 | 9 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |