Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL TASARIM II
1 Dersin Adı: TEMEL TASARIM II
2 Dersin Kodu: MIM1010
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu MİM 1007 / Temel Tasarım 1
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MİRAY GÜR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
Dr. Öğr. Üyesi Sebla ARIN ENSARİOĞLU
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: miraygur@uludag.edu.tr, 224.2940644. U.Ü. Mimarlık Bölümü, Görükle, Bursa, 16059
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Temel Tasarım 1 dersinin devamlılığını sağlayan bu dersin amacı, öğrencinin üç boyutlu düşünme ve tasarım problemi çözme becerilerini kazanmasını sağlamaktır. Mimari tasarım sürecinde gerekli biçimsel kompozisyon ilkelerinin üç boyutlu kullanımı için gerekli kuramsal bilgi ve becerilerin aktarılması dersin hedeflerindendir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencinin üç boyutlu düşünme ve tasarım problemi çözme becerilerini kazanmasını sağlamaktır. Mimari tasarım sürecinde gerekli biçimsel kompozisyon ilkelerinin üç boyutlu kullanımı için gerekli kuramsal bilgi ve becerilerin geliştirilmesi
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tasarım süreç yaklaşımlarını tanımak ve tanımlayabilmek ;
2 Tasarım prensiplerini ve kavramlarını öğrenmek ve uygulayabilmek ;
3 Tasarım sunum yöntem ve tekniklerini öğrenmek ve uygulayabilmek ;
4 Sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisini kazanmak ;
5 Üç boyutlu tasarım ilkelerini bilmek ve uygulamak ;
6 Tasarım prensiplerini mimari tasarım sürecine yansıtabilmek ;
7 Yaratıcı problem çözebilme becerisini kazanmak ;
8 Çok boyutlu / yönlü düşünebilmek ve açık fikirli ve empatik yaklaşmak ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriğinin, hedeflerinin, kullanılacak yöntemlerin, ödev ve uygulamaların aktarılması, Temel Tasarım 1’in değerlendirilmesi Çalışma: Farklı malzemelerden oluşan düzlemlerle kontrast bir tasarım oluşturmak
2 ‘Birbirini Takip Eden Düzlemler’ / kontrast-zıtlık (3 Boyutlu) 1 M3 bir hazimde ‘dengede’ bir çerçeve içinde ‘denge’ oluşturmak
3 Proje 1 Sunum Denge-Asimetrik Denge / ‘Dengede Çerçevede Denge’ Proje: Geçirgenlik ve Mimarlık
4 ‘Dinamik Geçirgen’ – Geçirgenlik Proje 2 Sunum Uygulama: ‘Tipografik Pafta’
5 ‘Dinamik Geçirgen Tipografik Pafta’ Proje: Eklemlenme ve Mimarlık
6 Biyomimetik ve Eklemlenme Proje: ‘Eklem Bacaklıların Mekan Bağlamında Yorumlanması’
7 Biyomimetik Yaklaşım: ‘Eklem Bacaklıların Mekan Bağlamında Yorumlanması’ Ara Sınav Projesine hazırlık
8 Işık ve Mimarlık Ara Sınav: Uygulama, Sunum ve Teorik Sınav
9 Ara Sınav: Uygulama, Sunum ve Teorik Sınav Uygulama: Işık ve Mekan
10 ‘Hareket eden Işık ve Değişen Mekan’ Proje: ‘Siyah-Beyaz ve değerleri kullanarak mekan oluşturmak
11 Renk ve Mekan Proje: ‘Farklı bir zaman dilimi ve mekan’
12 Zaman ve Mekan Proje: ‘Başka bir 2012’
13 Başka bir 2012 (Zaman/Mekan) Final projesi ilk eskizler
14 Final Çalışmasının aktarılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Arnheim R. 2009. “Görsel Algıda Zeka, Görsel Düşünme”, Metis Y., İst.
Bono E, 1973. “Lateral Thinking : Creativity Step by Step”, Harper & Row.
Buzan T. 2003. “Aklın Gücü”, Epsilon Yayıncılık, İstanbul
Calvino I. 2008. “Görünmez Kentler”. YKY, İstanbul
Elam K. 2001. “Geometry of Design” Princeton Arch. Press.
Gelb M. J. 1999. “Leonardo Da Vinci gibi Düşünmek” Beyaz Yayınları.
Güvenç B. 2008. “Mimarlık: Zaman, Mekan ve Değişim”. Şentürer A, Ural Ş, Berber Ö, Sönmez F (ed), Zaman-Mekan, YEM, İstanbul
Kahvecioğlu H. 2008. “Mekanın Üreticisi veya Tüketicisi Olarak Zaman”, Şentürer A, Ural Ş, Berber Ö, Sönmez F (ed), Zaman-Mekan, YEM, İstanbul
Köksal A. 1994. “Sinema Mimarlık İlişkisinde Mekan ve Boyut 1”, Zorunlu Çoğulluk, ATT Yayınları, İstanbul
Lauer D. A., Pentak S. 2006. “Design Basics”. Wadsworth Publishing.
Lidwell W., Holden K., Butler J. 2010 “Universal Principles of Design”. Rockport Publishers.
Lim J. 2009. “Biostructural Analogues in Architecture”. BIS Publishers.
More T. 1997. “Ütopya”, Cem Yayınevi, İstanbul
Poloma M. 2007. “Hayat Oyununda Oynama: Kuram Olarak Dramaturji” Çağdaş Sosyoloji Kuramları, EOS Yayınevi, İstanbul
Yücel A. 2004, “Mimarlık Nedir? Mimar Kimdir (Felsefeye Nasıl Başvurur?)”. Şentürer A, Ural Ş,Atasoy A (ed). Mimarlık ve Felsefe, YEM Yayınları
Vyzoviti S. 2008. “Folding Architecture”. BIS Publishers
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 15
Kısa Sınav 0 0
Ödev 7 35
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 9 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları BAĞIL DEĞERLENDİRME
Açıklama SINAV VE ÖDEV
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 7 4 12
Projeler 4 5 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 9 9
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 4 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 2
OK4 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 2
OK5 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2
OK6 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2
OK7 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1
OK8 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr