Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
RUH SAĞLIĞI VE PSIKIYATRI HEMŞIRELIĞI KURAM VE UYGULAMALARI
1 Dersin Adı: RUH SAĞLIĞI VE PSIKIYATRI HEMŞIRELIĞI KURAM VE UYGULAMALARI
2 Dersin Kodu: SHE6041
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BURCU ARKAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: ---------------
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Burcu Arkan
Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı
arkanburcu@yahoo.com
02242942477
18 Dersin Web Adresi: https://uludag.edu.tr/saglikbilimleri
19 Dersin Amacı Psikiyatride ve psikiyatri hemşireliğinde kullanılan kuram ve modelleri analiz etme, yapılan araştırmaları inceleme, eleştirel olarak irdeleme ve hemşirelik bilgisine katkısının öğrenilmesi amaçlanmıştır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Psikiyatride ve psikiyatri hemşireliğinde kullanılan kuram ve modelleri analiz etme, yapılan araştırmaları inceleme, eleştirel olarak irdeleme ve hemşirelik bilgisine katkısının öğrenilmesi amaçlanmıştır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 . Psikiyatri ve psikiyatri hemşireliği kuramsal bilgisinin tarihsel, felsefi, ontolojik ve epistemolojik temellerini bilme;
2 Psikiyatri ve psikiyatri hemşireliği kuramlarında yer alan tanım ve terimleri açıklama;
3 Psikiyatri ve psikiyatri hemşireliğinde kullanılan kuram ve modelleri sayabilme;
4 Psikiyatri hemşireliği kuramlarının gelişim sürecine katkı sağlayan diğer kuramları açıklama;
5 Psikiyatri hemşireliğinde profesyonelleşme ve bilimselleşme süreci içinde kuram ve model kullanımının önemini kavrama;
6 Psikiyatri hemşireliğiyle ilgili araştırmalarda kuram ve modellerin önemini tartışma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Psikanalitik Kuram-Bağlanma Kuramı
2 Psikososyal Kuram
3 Ahlak (Törel, Moral) Gelişim Kuramı
4 Bilişsel Gelişim Kuramı-Bilişsel Kuram-Bilgiyi İşleme Kuramı
5 Davranışçı Kuram-Sosyal Öğrenme Modeli
6 Varoluşşal Kuram-Hümanistik Kuram-Gestalt Kuram
7 Florence Nightingale ve Çevre Kuramı
8 Virginia Henderson ve Hemşirelik Tanımı Kuramı
9 Hildegard E. Peplau’ nun Kuramı ve Gelişimsel Modeli
10 Ida Jean Orlando ve Hemşirelik Süreci Kuramı
11 Joyce Travelbee ve İnsan –İnsana İlişkiler Kuramı
12 Kritik Düşünme: Kuram ve Modellerin Psikiyatri Hemşireliğine Yansıması
13 Doroty E Johnson ve Davranışsal Sistem Kuramı
14 Josephine Paterson , Loretta Zderad ve Hümanistik Hemşirelik Kuramı Phil Parker ve Tidal (Gelgit) Kuramı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Kaplan HI, Sadock BJ. (2004) Klinik Psikiyatri. Ed. Abay E. Çev:Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 2. 2. Öztürk O, Uluşahin A. (2013) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri. 13. Baskı Ankara. ISBN. 9786056485718
3. Amerikan Psikiyatri Birliği (2013) DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı. (Çev. Ed.: E Köroğlu) Hekimler Yayın Birliği, Ankara. ISBN: 9789753001984
4. Pektekin Ç. (2013) Hemşirelik Felsefesi. İstanbul Tıp Kitabevi. İstanbul ISBN. 9786054499694
5. Varcarolis EM. (2011) Manual of Psychiatric Nursing Care Planning: Assessment
Guides, Diagnoses, Psychopharmacology. 5th Edition. Elsevier. ISBN-13: 978-1455740192
6. Stuart GW. (2009) Principles and Practice of Psychiatric Nursing. 10th Edition. Elsevier Mosby. ISBN-13: 978-0323091145
7. Antai-Otong D. (2008) Psychiatric Nursing: Biological & Behavioral Concepts. 2nd Edition. Delmar Cengage Learning, Clifton Park. ISBN-13: 978-1418038724
8. Boyd M. (2016) Essentials of Psychiatric Nursing: Contemporary Practice. Wolters Kluwer. ISBN-10: 1496332148
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sunum ve final sınavı
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 0 0 0 0 0 5 0 0 5 0
OK2 5 5 0 0 5 0 5 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 5 0 5 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 5 0 5 0 0 5 0
OK5 0 0 0 5 5 0 0 5 0 5 0
OK6 0 0 0 5 5 0 0 0 0 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr