Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ
1 Dersin Adı: BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ
2 Dersin Kodu: VBH6012
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FİGEN ÇETİNKAYA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-mail: fcetinkaya@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Ünv. Veteriner Fak. Besin Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bilimsel araştırma yöntemlerini, herhangi bir konuda araştırma planlamayı ve literatür taramayı, elde edilen verilerin yazımı ya da sunumunu, bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemleri öğretmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersin amacının bilimsel araştırma yöntemlerini, herhangi bir konuda araştırma planlamayı ve literatür taramayı, elde edilen verilerin yazımı ya da sunumunu, bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemleri öğretmek olmasından dolayı öğrencilere bilimsel olarak katkı sağlayacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilimsel araştırma tekniklerini öğrenir;
2 Araştırma konusu ve yöntemlerinin belirlenmesini öğrenir;
3 Literatür tarama araçlarını öğrenir;
4 Bilimsel verilerin araştırma makalesi, tez ya da derleme olarak hazırlanmasını öğrenir;
5 Bilimsel verilerin sunum (sözlü/poster) olarak hazırlanmasını öğrenir;
6 Bilimsel araştırma etiği ve ilkelerini öğrenir;
7 Bilimsel yayın ve araştırma etiğine aykırı davranışları öğrenir;
8 Etik dışı davranışların genel sebepleri ve örneklerini öğrenir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilim, araştırma ve bilimsel araştırmanın tanımı
2 Literatür tarama araçları ve araştırma konusunun seçimi
3 Araştırma düzeni ve yönteminin belirlenmesi (veri toplama ve analiz yöntemleri)
4 Deneme (pilot) ve esas araştırma uygulaması
5 Elde edilen verilerle bilimsel bir yazının (makale, tez, bildiri, derleme vb) hazırlanması
6 Bilimsel dergilere yayın sunma ve yayın değerlendirme işlemleri
7 Verilerin sözlü ya da poster olarak sunum teknikleri
8 Etik ve bilimsel araştırma etiği
9 Bilimsel yayınlarda etik ilkeler
10 Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemler (Korsanlık/plajerizm, uydurma/fabrikasyon)
11 Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemler (çoklu yayın/duplikasyon, sahtecilik/falsification)
12 Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemler (dilimleme/salamizasyon, taraflı yayın/çıkar çatışması)
13 Bilimsel araştırmada etik dışı davranış sebepleri
14 Bilimsel yanıltmaya karşı alınabilecek önlemler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Özdamar K. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Kaan Kitabevi, Eskişehir, 2003.
2. Asan A. Bilimsel Dergilere yayın Sunma ve yayın Değerlendirme İşlemleri. Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık, Türk Tıp Dizini, 101-106, 2006.
3. Ruacan, Ş. Bilimsel Araştırma ve Yayınlarda Etik İlkeler. Gazi Tıp Dergisi, 16 (4), 147-149, 2005.
4. Uzbay, T. Bilimsel Araştırma Etiği. Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık, Türk Tıp Dizini, 19-26, 2016.
5. Yükseköğretim Kurulu. Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi. http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal_content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/18187
6. Kıraç FS. Bilimsel Yanıltma: Tekrar Yayınların Tanımı, Çeşitleri ve Olası Sonuçları. Anadolu Kardiyoloji Dergisi, 1, 174-178, 2011.
7. Ülman YI. Bilimsel Bilgi Üretiminde Yayın Etiği (örnekleriyle bilimsel yanıltma türleri), Tıbbi Yayın Hazırlama Kuralları ve Yayın Etiği, ed. H. Yazıcı, M. Şenocak. İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Programı, Nobel, İstanbul, s.49-62, 2006.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 85
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,83
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 3 4 4 5 5 3 4 5 5 4 3
OK2 4 3 5 4 3 5 5 3 4 4 3 3
OK3 3 4 5 5 3 4 3 3 4 5 4 4
OK4 5 4 4 3 3 4 5 5 3 4 3 4
OK5 2 3 3 5 4 4 5 3 3 4 5 4
OK6 4 4 3 4 3 3 5 5 3 4 5 3
OK7 3 5 4 3 3 4 4 5 5 4 3 4
OK8 3 3 3 4 4 4 5 4 5 5 3 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr