Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PSİKOLOJİDE MESLEKİ ETİK
1 Dersin Adı: PSİKOLOJİDE MESLEKİ ETİK
2 Dersin Kodu: PSI4004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HAYRİYE GÜLEÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi HAYRİYE GÜLEÇ PAP
hayriyegulec@uludag.edu.tr
0 224 294 1877
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türk Psikologlar Derneği ve Amerikan Psikologlar Birliği'nin tanımladığı kriterler doğrultusunda psikolojideki etik ilkelerin tanıtılmak ve gözden geçirmek, uygulamalarda karşılaşılabilecek sorunları ele almak, etik ikilemlerde karar vermek ve etkin çözümler üretilebilmek amacıyla teorik bilgi ve uygulamalar sunmak ve öğrencileri bu konularda hazırlamaktır. Bu amaçla, etiğin tanımı, TPD ve APA etik ilkeleri, mesleki yeterlik, bilimsel araştırma, psikolojik değerlendirme ve psikoterapide etik ilkeler gibi temel bazı konular ele alınacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilerin araştırma, uygulama ve eğitimde etik prensipler doğrultusunda hareket etmesi sağlanmaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikoloji bilimindeki mesleki etik ilkeleri kavrayabilme;
2 Farklı alanlara özel etik kuralları listeleyebilme;
3 Temel düzeydeki etik ilke ve kuralları farklı uygulama alanlarına uygulayabilme;
4 Çeşitli türdeki etik ikilemlere ve ihlallere yönelik etkin çözümler üretebilme ;
5 Psikolojinin farklı alt alanlarında karşılaşılabilecek etik sorunları örneklendirebilme;
6 Etik sorunları ilke ve kurallar bağlamında tartışabilme;
7 Gelişen dünyadaki koşullara özel gelecekte çıkabilecek yeni ikilemlere yönelik planlama yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı, amaçların tartışılması ve mesleki etki kavramına giriş
2 Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği'nde yer alan etik ilkelerin incelenmesi
3 Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği'ndeki özel alanlara yönelik etik kuralların incelenmesi
4 Amerikan Psikologlar Birliği'nin etik anlayışı ve uygulamalarının gözden geçirilmesi
5 Etik sorunlar karşısında karar verme & Mesleki yeterlik ve sınırlılık bağlamında etik
6 Bilimsel araştırmalarda etik ilkeler
7 Psikoterapide ve psikolojik değerlendirmede etik
8 Gözden geçirme
9 Endüstri ve örgüt psikolojisinde etik
10 Eğitim alanında etik
11 Riskli davranışlarda etik
12 Örnek etik ikilem ve çözüm sunumları
13 Örnek etik ikilem ve çözüm sunumları
14 Örnek etik ikilem ve çözüm sunumları ve gözden geçirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Knapp, S. J., & Vandecreek, L. D. (2010). Psikologlar İçin Mesleki Etik. Ankara: Mentis Yayıncılık.
Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği (2004). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar (2002). Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, Ankara.
Ford, G. G. (2000). Ethical Reasoning In The Mental Health Professions. New York: CRC Press.
Bersoff, D. N. (2006). Ethical Conflicts In Psychology. Washignton: American Psychological Association.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 40 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 50 50
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 50 50
Toplam İş Yükü 238
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,93
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 3
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 4
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 4
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr