Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
COĞRAFYA TARİHİ VE FELSEFESİ
1 Dersin Adı: COĞRAFYA TARİHİ VE FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: COG6103
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BAYRAM ÇETİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bayramcetin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı 1-Bilim felsefesi ve bilim tarihiyle ilgili kaynakları tarayacak. 2-Bilim ve felsefe arasındaki ilişkiyi tüm yönleriyle yorumlayabilecek. 3-Coğrafyanın tarihi, epistemolojik ve ontolojik gelişimi ve yaklaşımlarını bilecek ve yorumlayabilecek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Coğrafya tarihi temelinde bilgi üretim süreçlerini ve bunların değişimine zemin hazırlayan felsefi alt yapıyı ve kaynakları kavratılmasını sağlayacak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilim, felsefe, bilim felsefesi, bilgi, bilgi felsefesi ve bilim tarihi gibi temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak.;
2 Bilim tarihi, bilim ve bilgi felsefesinin bilgi üretimindeki önemi kavranacak.;
3 Eski uygarlıklarda bilim ve felsefe İle coğrafi düşünce, coğrafi bilginin önemi kavranacak.;
4 Ortaçağ Avrupası ile İslam Dünyasında bilim, felsefe, coğrafi düşünce, coğrafi bilgi hakkında bilgi sahibi olunacak.;
5 Rönesans, Aydınlanma Çağı ve Sanayi Devriminde modern bilim, felsefe ile coğrafi düşüncenin doğuşu, coğrafi bilgi hakkında bilgi sahibi olunacak.;
6 19. ve 20. yüzyıllar bilim ve felsefesi ile Osmanlı Dönemi bilimi ve coğrafya literatürü ile çok paradigmalı coğrafi düşünce dönemi hakkında bilgi sahibi olunacak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilim, felsefe, bilim felsefesi, bilgi, bilgi felsefesi ve bilim tarihi gibi temel kavramlar.
2 Bilim tarihi, bilim ve bilgi felsefesinin bilgi üretimi ile bilim tarihindeki önemi.
3 Eski uygarlıklarda coğrafi düşünce, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi I.
4 Eski uygarlıklarda coğrafi düşünce, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi II.
5 Ortaçağ Avrupası ve İslam Dünyasında coğrafi düşünce, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi I.
6 Ortaçağ Avrupası ve İslam Dünyasında coğrafi düşünce, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi II.
7 Rönesans ve Modern coğrafi düşüncenin doğuşu, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi I.
8 Rönesans ve Modern coğrafi düşüncenin doğuşu, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi II.
9 Aydınlanma Çağı ve Sanayi Devriminde coğrafi düşünce, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi I.
10 Aydınlanma Çağı ve Sanayi Devriminde coğrafi düşünce, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi II
11 19. ve 20. yüzyıllarda coğrafi düşünce, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi I.
12 19. ve 20. yüzyıllarda coğrafi düşünce, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi II.
13 Bilimsel Devrimlerin Yapısı-Thomas Kuhn
14 Osmanlı Dönemi bilimi ve coğrafya literatürü ve coğrafi düşüncede çok paradigmalı dönem
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yıldırım, C., 1983, Bilim Tarihi. Remzi Kitabevi, İstanbul.
Yıldırım, C., 1995, Bilimin Öncüleri. Tübitak Popüler Bilim Kitapları.
Kuhn, T. S., 2014, Bilimsel Devrimlerin Yapısı. Kırmızı Yayınları.
Topdemir, H. G., Unat, Y., 2015, Bilim Tarihi. Pegem Akademi.
Çüçen, A. K., 2017, Bilim Felsefesine Giriş. Sentez Yayıncılık.
Beart, P., 2017, Sosyal Bilimler Felsefesi Pragmatizme Doğru. Küre Yayınları.
Gordon, S., 2015, Sosyal Bilimler Tarihi ve Felsefesi. Küre Yayınları.
Holt-Jensen, A., 2017, Coğrafya Tarihi, Felsefesi ve temel Kavramları. İdil Yayıncılık.
Özgüç, N., Tümertekin, E., 2000, Coğrafya, Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar. Çantay Kitabevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları yazılı sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,23
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 3 5 4 3 4 3 4 4 5 4 3 2 3 0 0
OK2 4 2 3 4 4 5 4 5 5 4 5 5 4 0 0
OK3 3 4 5 4 5 3 4 3 3 3 5 4 4 0 0
OK4 4 3 4 5 3 4 3 3 2 4 4 3 4 0 0
OK5 4 2 2 4 4 3 3 3 4 5 3 5 3 0 0
OK6 4 4 5 4 4 4 2 2 5 4 3 4 3 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr